Anunţul a fost făcut cu prilejul celei de-a V-a vizite a ministrului Transporturilor în Bihor, în acest weekend. După ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat recent contractul cu asocierea de firme care câştigare licitaţia pe tronsonul Borş Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania, ministrul Buşe renaşte speranţele bihorenilor că vor putea să beneficieze de facilităţile celei mai scumpe autostrăzi din România.
Şeful de la Transporturi spune că recent înfiinţata CNAIR „ ia la mână proiectul” pentru a vedea ce păstrează şi ce nu din proiectul tehnic al tronsonului Suplacu de Barcău – Borș, al Autostrăzii Transilvania. „Nu-l putem scoate la licitaţie până nu e impecabil”, a precizat ministrul. Asta fiindcă după rezilierea contractului cu Bechtel, urmată de reziliere contractului cu Corsan – Corviam Construccion SA -SC Consinit SRL – SC Road Consulting – Design Solution SRL – SC Via Design se poate spune lejer că Autostrada Transilvania e una fără noroc ca să-l parafrazăm pe directorul CNADR Cătălin Homor care făcea această afirmaţie despre D 76.
Noua rundă de licitaţie ar putea fi însă cu noroc pentru constructorii români, deoarece ministrul spune că cei 60 km vor fi licitaţi pe două tronsoane. În opinia ministrului Buşe a fost o greşeală să se scoată la licitaţie un tronson atât de lung, un astfel de proiect neputând fi susţinut de o firmă românească. Tronsonul de 26 kilometri, unde lucrarea e executată în proporţie de 60%, ar putea fi finalizat, în opinia ministrului în opt luni.
Gata de centură
Ministrul Buşe a fost de cinci ori în Bihor pentru „a lua pulsul” pe şantierul Autostrăzii şi al DN 76. „Îi mulţumesc domnului ministru pentru că în ce 4 ani care au trecut de la începerea lucrărilor , oraşul Ștei nu a fost vizitat niciodată, de nici un ministru al Transporturilor. Rezultatele sunt, evident, pe măsura şi din cei 2,3 km pe raza oraşului Ştei, au mai rămas neacoperiţi cu primul strat de asfalt doar 0,2 km. Au fost reabilitate şi reţelele de apă, canalizare menajeră şi pluvială şi au fost relocate reţelele electrice şi de fibră optică, asfel încât şi aceste lucrări se apropie de final. Mulţumim şi constructorului, executantului lucrării, firma Azvi, pentru eforturile depuse şi buna colaborare, pe perioada de desfăşurare a lucrărilor”, a spus primarul Şteiului Iulian Bălaj.
Primarul Şteiului mizează pe încă un mandat al ministrului Buşe, acesta fiind, în opinia sa, garanţia începerii lucrărilor la Centura ocolitoare Ştei-Beiuş(27,2km). „Lucrarea este licitată, există contract de execuţie a lucrărilor şi urmează să se dea ordin de începere a lucrărilor la începutul anului viitor, urmând ca in 2019 să se finalizeze în întregime”, a concluzionat Iulian Bălaj.
Citiți principiile noastre de moderare aici!