Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere susține că licitația nu este anulată, cu toate astea, un document semnat de unul dintre membrii comisiei de evaluare arată că cele două oferte declarate inițial admisibile, au fost respinse ulterior din cauză că depășeau bugetul estimat pentru lucrări.
[eadvert]
Depășiri de buget
Potrivit unui document semnat de inginerul Ioan Bârsan, membru în comisia de evaluare a CNAIR, în procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție pentru tronsonul Suplacu de Barău – Chiribiș, comisia de evaluare a concluzionat că propunerile depuse de Asocierea Construcții Erbașu și de Asocierea Drum Asfalt SRL sunt admisibile și ambele totalizează 39 de puncte, din maximul de 47 de puncte posibile. Aceeași sursă mai arată că, după ce au fost evaluate și propunerile financiare ale celor doi ofertanți “Comisia a constatat ca ambii ofertanți calificați în etapa de evaluare financiară au depus oferte care depășesc valoarea estimată a lucrărilor.” Astfel, Construcții Erbașu a depășit bugetul estimat cu aproape 40 de milioane de lei, fără TVA, adică cu 7,80%, pe când oferta depusă de Drum Asfalt SRL a depășit bugetul cu aproape 60 de milioane de lei, fără TVA, reprezentând 11,75%.
Nota Individuală semnată de membrul comisie, din 15 iulie 2020, arată că, după ce au constatat că ambele oferte depășesc bugetul, comisia de evaluare a încercat să afle dacă Guvernul are la dispoziție fonduri suplimentare. Comisia s-a adresat: Direcției Economice și Financiare, Direcției de Implementare Proiecte, Direcției Tehnice și Departamentului de Obțineri Finanțări, din cadrul Guvernului. Niciunul dintre aceste departamente nu a dat un răspuns clar comisiei, legat de o existența fondurilor suplimentare.
Posibilă amânare a lucrărilor
Prin urmare, comisia a hotărât, că cele două oferte sunt declarate inacceptabile. Ioan Bârsan însă, consideră că hotărârea nu a fost luată în cunoștință de cauză. “În consecință, consider că ne aflăm în fața unei chestiuni de decizie și că se impune un răspuns consolidat la nivel de CNAIR cu privire la posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru acest contract de achiziție publică. Am solicitat în cadrul comisiei formularea unei adrese de clarificare suplimentară”, arată membrul comisiei de evaluare.
„Decizia mea de a nu vota respingerea ofertelor rămase în procedura de atribuire, și de a solicita clarificări suplimentare, a fost luată și ținând cont de costurile de oportunitate potențiale care pot lua naștere în urma amânării finalizării acestui obiectiv timp de cel puțin un an de zile, în eventualitatea reluării procedurii de atribuire, precum și de resursele consumate pentru realizarea acestei proceduri de atribuire”, mai precizează Ioan Bârsan, în Nota Individuală.
O altă sursă, ne-a declarat, de asemenea, că s-ar fi decis anularea licitației și că cei doi constructori vor contesta în instanță hotărârea CNAIR. Însă procesul în instanță poate dura și până la cinci ani de zile, perioadă în care lucrările ar urma să fie blocate.
„Tronsonul a fost evaluat la valorile din 2017, dar și atunci a fost subevaluată valoarea lucrărilor. Ofertanții au depășit valoarea dată de ei (n.r. CNAIR), însă s-au încadrat în marja de 15%. Cu toate astea comisia ar fi decis anularea licitației”, ne-a declarat sursa. Potrivit aceleași surse, conducerea CNAIR nu ar fi de acord cu decizia comisiei de evaluare.
Poziția CNAIR
De altfel, compania a trimis un comunicat în care ne spune că licitația nu a fost anulată, însă nu oferă detalii legat de decizia comisiei de a respin cele două oferte. “Procesul de evaluare a ofertelor este în desfășurare. În acest moment nu au fost emise Comunicările de rezultat. CNAIR infirmă informațiile referitoare la anularea procedurii. Ulterior finalizării procesului de evaluare și aprobării Raportului Procedurii, Autoritatea Contractanta va emite Comunicările de rezultat prin care ofertanții participanți vor fi informați cu privire rezultatul procesului de evaluare”, se precizează în comunicatul CNAIR.
Licitație anulată de trei ori
Lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost amânate de trei ori până acum. Prima dată în momentul rezilierii contractului cu Bechtel, a doua oară când a fost reziliat contractul cu cei de la Corsan și a treia oară în 2017, după ce Construcții Sibiu câștigase licitația.
Patru oferte, două rămase în cursă
Pentru Autostrada A3 – Secțiunea 3C, Subsecțiunea 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost depuse patru oferte până la 15 martie 2021, când a fost termenul limită. Ofertanții au fost: Asocierea Construcții Erbașu – Vahostav – Sk A.S., Asocierea Drum Asfalt SRL – Trameco S.A. – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios S.A. – Citadina 98 S.A. – Lemacons SRL, Asocierea Rizzani de Eccher SPA Italy – Artera Blue SRL și Erg Inșaat Ticaret Ve Sanayi A.Ș. În cursă au rămas doi ofertanți, Asocierea Construcții Erbașu și Asocierea Drum Asfalt SRL.
Trimite articolul
XSe vede ca nu avem firme serioase în domeniul construcțiilor de autostrăzi, ar fi bine ca CNAIR sa aibă firma proprie și care sa facă autostrăzi.
Postaci de la CNAIR dacă continua așa autostrada Transilvania nu seva mai face niciodată! De ce ? Vă dau un exemplu; tabla cutata din primăvara până acum s-a dublat prețul! Ce sa mai vorbim de celelalte materiale. Așa că ce au semnat în urma cu un an și jumătate și ce-i azi aproape că sa triplat. In urma cu 2 ani un aparat în Cluj cu 2 camere era 80- 90 mii Euro , acum 130 mii Euro. Cu o astfel de conducere care vând pământurile patriei la străini și falimentează tot ce a mai rămas.
-
pai da’ nu voi i-ati votat?
-
N-are legătură cu votul. Tabla e turcească și prețul ei s-au dublat în toată Europa.
-
Da, sigur tabla e de vină …
-
evident psd e de vina.
Guvernul meu e muuuult mai bun decat al lor
-
-
Poate că tu?
-
Fără PENALI… ce vrăjeală de la USR, PNL :
Anul trecut USR s-au aliat cu CIUMA ROȘIE și au inițiat Legea 222 /2020 prin care se abroga Legea privind sancționarea activităților comerciale ilicite nr.12/1990.
Inițiatori BARNA și NĂSUI de la USR și LAZĂR de la PSD, semnătari 16 parlamentari USR +PSD
Niște fraieri ce sunteți toți care ii mai înghițiți pe ăștia și minciunile lor ordinare. Vă meritati soarta.
Como se llamo esto i am from SPAIN.
I registered a lot time ago. Can i see this web without adblocer?
thanks )
In veci Romania nu va avea autostrazi.Intentionat cand o lucrarea este pe punctul de a fi aprobata se gaseste cineva care sa anuleze licitatia pentru ca banii trebuiesc in alta parte,se se reia de la capat.La sfarsitul veacurilor vom circla si noi omeneste si fara atatia morti.
Trece repede 5 ani cat va dura procesul, apoi pt cei 7-11% cat e diferenta de pret actuala, paa in 2026 va fi cu 50% mai mult, apoi iar se va incepe relicitatrea si tot circul din nou. Acum unde au trecut 20 de ani mai putem sta in 20-30 de ani. Pt ce vreti autostrazi, sa mergeti pe contrasens sau carambol ca pe Buc-Constanta? Mai bine asa, poate in 20 de ani mai invatam sa circulam