Pornind de la misterul abisurilor marine şi cel al peşterilor şi ajungând la mişcarea materiei şi apoi la drama paiaţei şi lumea magiei, cele opt absolvente şi-au realizat lucrările de licenţă inspirate de tumultul vieţii cotidiene şi nevoia de linişte, de împăcare cu sinele.
Toate lucrările se pot admira până la sfârşitul lunii august în expoziţia „Gala Diplomelor 2022” organizată de Facultatea de Arte din Oradea în parteneriat cu Muzeul Ţării Crişurilor. Prima este cea a Simonei Modog, având-o ca şi coordonator pe lector univ. dr. Corina Baciu. Lucrarea se intitulează „Poartă în timp” și are „o abordare a timpului din unghiul devenirii omului, al permanetei sale schimbări, al maturizării. Pornind de la adâncul peşterii, poarta este locul de acces între două spații, simbolizând trecerea dintre două lumi, dintre cunoscut și necunoscut.
Plasată central, de parcă ar „supraveghea” întreaga expoziţie, stă lucrarea „Circul – imagine metaforică a vieţii”, realizată de Ana Cristina Fazekas sub coordonarea coordonatorului lector univ.dr. Anca Popescu. Circul este o expresie metaforica a vieții în viziunea artistei: „Am încercat să compun un spațiu plastic, configurat cu elemente din lumea circului, ca o oglindă curbată care reflectă viața real-cotidiană și se oglindesc una in cealaltă. Mesajul pe care l-am avut ca motto este cel din operara Paiațe de Puccini în care spune: Râzi paiață și toți vor râde cu tine […] plângi paiață și vei plânge singur”.
Alături stă lucrarea „Grădini subacvatice” realizată de Corina Mihoc sub coordonarea conf.univ.dr. Mihaela Tătulescu. „Nimic nu se poate compara cu frumusețea adâncurilor, cu misterul abisurilor marine. Acest mediu plin de vibrații, de gingășie și de puritate este distrus prin inconștienta și neglijența oamenilor”, spune Corina, adăugând că lucrarea reprezintă o revoltă împotriva poluării, un manifest prin intermadiul căruia vrea să tragă un semnal de alarmă.
Sabina Călinescu şi-a numit lucrarea „Metamorfoză”, deoarece, a vrut să cuprindă „o parte din transformarea conceptului mitologic în artă de-a lungul timpului, cât și propria transformare artistică din perioada liceului până în prezent”, folosind un mare număr de elemente ce simbolizează mai multe etape istorice. Lucrarea a fost coordonată de lector univ.dr. Anca Popescu.
Lucrarea intitulată XVIII „The Moon” a artistei Bea Kovacs este inspirată de cărțile de tarot în care luna este în cea de-a optsprezecea carte de atu sau Arcana Majoră. „În fiecare perioadă istorică oameni erau fascinați de lumea de dincolo, de lumea nevăzută, de magie și ocultism. Magia și ritualurile aveau o conotație religioasă și erau prezente în viața de zi cu zi a oamenilor de rând”, spune Bea, care a avut-o ca şi coordonator pe aceeaşi Anca Popescu.
Geta Avram, coordonată de conf.univ.dr. Mihaela Tătulescu, a pornit în demersul său plastic de la ideea că trecerea noastră prin viață ne este modelată de locurile prin care trecem dar și de oamenii pe care îi cunoaștem. „Rădăcini” reprezintă un proiect sentimental, care trimite la relația de apartenență pe care o avem cu locul de baștină. „Pornind de la imaginea unei hărți a satului natal din Pomezeu, Bihor, am încercat să realizez, prin semnele ornamentale ce simbolizează discul solar, crucile, meandrele, conștientizarea valorilor etnografice ale satului meu, adică o continuare a devenirii mele. Ieșind din zona satului și totuși asumându-mi amintirile legate de acesta, am suprapus în altă lucrare harta satului natal pe aceea a orașului care m-a adoptat, Oradea”, explică Geta Avram.
„În elaborarea lucrării mele am căutat să folosesc ca metodă de lucru o latură a jocului, jocul combinatoriu a diferite fragmente dintr-o imagine. Combinarea presupune o serie de acțiuni prin care sunt selectate elemente diferite, care sunt apoi ajustate și potrivite între ele pentru a forma un întreg”, spune Salome Kabai despre lucrarea „Puzzle – Un joc al vieţii”,având-o ca şi coordonator pe lector univ dr. Corina Baciu
Ultima, dar nu cea din urmă este Viorica Pogăceanu cu proiectul „Materia vie”, coorodnat de Mihaela Tătulescu. Proiectul care constă într-o serie de trei lucrări parietale din pâslă în care a încercat să transpună mișcarea lavei incandescente, în mod gradat, sugerând puterea de a descătușa din noi energiile nebănuite, asemeni forței explozive generate din centrul pământului.
[eadvert]
Citiți principiile noastre de moderare aici!