Produse mai ieftine pentru consumatori şi la preţ de vânzare mai mare pentru producători. Aceasta este ideea proiectului AFB Local Market, un proiect lansat de Asociaţia Firmelor Bihorene (AFB), care vrea să şunteze marile magazine. Proiectul a fost lansat joi, 8 mai, la Hotelul Continental, în prezenţa mai multor producători locali. „În acest moment marea majoritate a producătorilor locali îşi vând produsele intermediarilor, datorită posibilităţilor reduse de a-şi împărţi resursele umane între producţie şi comercializare. În multe cazuri, intermediarii urcă de două-trei ori preţurile faţă de producători”, susţine Dan Octavian, directorul general al AFB.
Prin proiectul AFB Local Market, producătorii îşi vor vinde produsele direct către consumatori, în cadrul unor platforme organizate periodic în diferite locuri: parcări, sedii de firme, etc.
Proiectul se adresează producătorilor locali de legume şi fructe, apicultorilor, producătorilor de lapte şi carne, de ouă, etc. Consumatorii finali vor fi companiile cu cel puţin zece angajaţi, dezvoltatorii imobiliari, agenţii economici din sectorul alimentar (restaurante, hoteluri), partenerii AFB din sectorul public.
Efecte
Obiectivele acestui proiect sunt mai multe. În primul rând eliminarea intermediarilor, care va duce, implicit la creşterea veniturilor micilor producători şi creşterea coşului zilnic al salariatului. Parteneri în cadrul proiectului sunt producătorii locali, Departamentul de marketing şi Management din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Economice al Universităţii Oradea şi Asociaţia Studenţească ARISE. Producătorii locali îşi vor desface produsele proprii. Studenţii vor realiza în cadrul practicii studenţeşti cercetare de piaţă vizavi de mercurialul preţurilor. „Astfel, noi vom şti în permanenţă care sunt preţurile pe piaţă şi vom putea avea preţuri mai mici în platformele de vânzare pe care le vom organiza”, a explicat Dan Octavian.
Prima dintre aceste platforme va fi organizată în Cartierul Prima din Nufărul. „Vom pune la dispoziţie o parte din parcare cu toate utilităţile necesare unui punct de vânzare: apă şi toalete. Bariera va fi ridicată în această perioadă”, ne-a informat Denisa Catană, director de vânzări la Cartierul Prima. Alte platforme vor putea fi organizate în cadrul unor întreprinderi în zilele de salar, dar şi direct la producători pe bază de comandă. Pentru ca proiectul să se poată bucura de succes, AFB va încheia parteneriate cu producătorii locali.
Citiți principiile noastre de moderare aici!