Proiectul de refacere a străzii Nufărului și a B-dului Dimitrie Cantemir pe bani europeni traverseză o fază a primelor bâlbe de proiectare. Numărul de stâlpi de iluminat public, care susțin și linia de alimentare cu energie electrică pentru tramvaie, a fost calculat greșit de proiectant. Ca atare, surplusul de cheltuieli nu mai poate fi adăugat în bugetul proiectului cu finanțare europeană. „Eu cred că una dintre cauze este faptul că firul de contact de acum înainte nu se va mai pune pe cablul care trece între stâlpi, de pe o parte pe alta a bulevardului. Până acum, era un stâlp pe dreapta și unul pe stânga, iar între ele era susținut firul de contact pentru tramvai.
Acum, stâlpii noi vor avea o extensie care va susține firul de contact. Nu va mai exista un cablu care să treacă peste bulevard, toate cablurile vor fi coborâte în subteran. În zonele de curbe, cum e la fosta fabrică Aura de exemplu, ca să faci curba e nevoie de stâlpi în plus. Pe toată lungimea bulevardului sunt câteva curbe de acest gen, la fel și intersecțiile, unde probabil au omis să pună o soluție corespunzătoare”, spune primarul Florin Birta. Estimarea sa este că ar trebui în plus cam 50 de stâlpi, față de aproximativ 900, câți au fost cuprinși în necesar de către firma de proiectare.
„Din păcate, mereu avem probleme de acest gen cu firmele de proiectare. Am avut niște lipsuri prin anumite proiecte, acum firma Aquacons nu a mai luat de la Primărie alte lucrări”, mai spune edilul.
Spre finalul lunii
Lucrarea de pe Nufărul – Cantemir avansează vizibil, mai ales pe porțiunea cuprinsă între intersecția cu strada Arieșului și podul peste Peța, de la statuia lui Dimitrie Cantemir.
Pe partea dreaptă, în sensul ieșirii din oraș, pe porțiunea cuprinsă între blocuri și carosabil, aleile sunt refăcute și asfaltate, spune viceprimarul Marcel Dragoș. Stâlpii metalici au fost amplasați până dincolo de statuia lui Dimitrie Cantemir, iar pe unii dintre ei sunt deja montate corpurile de iluminat noi, cu led. Pe partea de carosabil, constructorul s-a apucat de frezarea asfaltului și de pregătirea înlocuirii gurilor de canal. „Se vor înlocui cu unele noi, montate la nivelul asfaltului, astfel încât să nu se simtă din mașinile care tranzitează zona. Dacă soluția pe care o experimentăm pe acest tronson va funcționa, vom extinde sistemul la tot orașul. Au fost deja montate astfel de sisteme la intersecția cu strada Meiului.
Pe capătul din fața clădirii Aura, lucrarea va face joncțiunea cu amenajările care vor începe, aferente pasajului subteran de la Piața Cetate.
„După ce dăm jos stâlpii vechi, se va asfalta și pista de biciclete iar pe marginea pistei, ca să o delimităm de calea de rulare a tramvaiul, se va monta o bordură înaltă, de protecție. Până în jurul date de 30 iulie, ar trebui să avem gata și mobilierul și spațiile verzi adiacente”, mai spune vicele.
Lucrarea de pe B-dul Cantemir depinde de avansul liniei noi de tramvai de pe Peța, cu acces în depou. Pe porțiunea str. Arieșului – Depou OTL, calea de rulare trebuie înlocuită, ceea ce prespune oprirea traficului pe șine. Asta se va face, spune vicele, când va fi funcțională ieșirea nouă din depou, adică undeva la finalul lunii. Pe sensul opus, sunt gata în proporție de 90% trotuarele și accesele auto în curți și urmează montarea stâlpilor. Acum, se frezează asfaltul și se toarnă covorul nou. În paralel, se lucrează și la montarea sistemelor de semaforizare la intersecțiile cu străzile Muntele Găina, Lugojului și Sextil Pușcariu.
Săptămâna aceasta se va lucra la montarea stațiilor pentru tramvaie și amenajarea peroanelor. Până la finalul lunii, prima porțiune de bulevard la care se lucrează acum ar trebui să prindă formă.
Trimite articolul
Xde ce nu platesc firmele de proiectare pentru greselile proprii?
-
Aici se vede cum a fost proiectat tot proiectul in sine… pe repede inainte sa putem sa dam inca o lucrare la firma de casa pe bani multi… macar asi facea ca la carte… dar totul e mai ingust ca inainte, in loc de beton sub trotuar se pune nisip, in loc sa sparga betonul si sa refaca cum trebuie dupa 20 de ani, numai au frezat asfaltul si se asfalteaza peste betonul vechi, stalpiile au pus in mijlocul statii de tramvai, nu au nici un gand sa fie mutat un pic strada si linia de tramvai spre partea lotusului unde langa bloc si linia de tramvai nu e loc pentru un trotuar de 2metrii, dar vor si pista de bicicleta, la intersectia cu Lugojului in loc de 2 benzi ramane numai o singura banda, etc
-
Mai bine te muti daca nu iti place? Unii nu vreti dezvoltare, mai bine stati in rahat
-
Dropule… scuze, am vrutbsa scriu prostule, de ce nu te muti tu odata de aici? Aia e dezvoltare ca numai se frezeaza vechiul asfalt si pune una noua si totul v-a fi mai strampta ca inainte? Ce logica ai si tu, auzi ma… dar stim, esti platit de partid numai sa scrii aceeasi propozitie totdeanua… daca nu place sa muti in Teleormani… se vede nivelui tau de IQ… alti nu numai dezvoltare vor, vor si calitate…
-
da….se vede dupa cum scrii ca tu esti oradean get beget :))) eu zic sa mai dai putin pe la scoala primara si apoi sa semnalizezi din nou de nebun ce esti
-
-
Asta sunt eu! Sunt cel mai frumos din Teleorman!
🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷🐷
-
pe langa asta mai esti si un impostor gaozar 🙂
-
Sunt secretar la drop Teleormanu 🤣🤣🤣🤣🤣
-
esti un porcar cu telefon ionele
-
Frumuseţea nu este totul.
-
-
Câte mandate, atâtea curse.
Sã nu te uneşti cu Sântmartinul pe motiv cã oradenii sunt la birt si nu la vot de 2 referendum-uri, este rahat?
-
-
-
Platim noi taxe, de ce sa plateasca ei?
Să se debaraseze de firma asta. Să nu-i mai permită să liciteze in Bihor.
-
Da, de acord. Însă problema este că nu sunt mai buni cei ce nu câștigă licitațiile.
Calitatea lucrărilor este dată de calitatea forței de muncă.-
Exact cum e si calitatea proiectantilor!
Aia sunt proiectanti?
Au facut scoala la distanta .
Probabil sunt absolventi de Universitatea din Oradea !!!-
Probabil. Generația “la seral” ridică România.
-
-
Lucrare inutila, scumpa si prost facut, mai mult ne putem astepta ca in cativa ani sa fie refacuta . Tipic PMO
-
Carosabil ingustat, parari desfiintate, stardute inchise, ingustate(Lugojului) unde e marele avantaj? Si normal va va trebui refacuta dupa un timp. Este vre-un proiect care nu a fost refacut?
Se lauda ca pe bulevard vor pune semafoare inteligente. Tineti minte in urma cu 2 ani si la intersectia de la Emanuel pe Decebal se laudau cu semafoarele inteligente. Banuiesc ca rezultatul va fi similar, echivalent cu inteligenta lor, auzi tu sa nu-ti iasa 50 de stalpi la 25m intre ei peste 1km eroare la 3 km lungime, cum plm sa faci o eroare asa de mare. Sau le-o taiat Bolojan din pix la inceputul proiectului sa fie mai ieftin?
-
Nu există cineva să le dea peste ceafă cu o palmă lată la iresponsabilii ăștia, așa să facă plonjon pe burtă instantaneu. Poate așa li se reglează rotițele la mansardă. Să se dea un amendament din partea Primăriei pentru proiectare deficitară! Se quantifică deficitul și se impută firmei respective. Dar nuuu, fraierii oricum plătesc, anul viitor iar creștem impozitul și taxele.
-
Eu sunt expert la dezvoltare 0lui.
locuiesc la 00…adica la buda 🚽
e mai bine decat la cotet in Teleorman
-
asa-i, Ionele, cum zici tu
-
Cine a fost și la coteț, e mai expert la comparat.
-
-
Emilut le facea mai bine???? Sigur Emilut era era mai bun
stalpii sustin linia de tramvai sau traversele? normal ca e alt articol pentru cretinii cu care ne-am obisnuit sa comenteze
-
ia-l de mana pe drop si mergeti in Teleorman, prostii pulii
-
deacumtrolez (drop) prosti™️
-
-
Bai oligofrenule. Eu locuiesc pe Nufarului, cu ce pizda ma-tii ne ajuta acest proiect ca dispar toate locurile de parcare de la sosea si pe deasupra mai taie si toti copacii ce tineau umbra pe trotuar ca sa toarte betoane. Ce dezvoltare e asta mai oligofrenule, bagate-as in pizda ma-tii de langa, controleza-te la cap sluga.
-
Pentru cocalari inculți și agresivi că tine (pardon de exprimarea pleonastică) tot ce contează este să aibă loc de parcare la “sosea” gratuit, că de plătit plătesc doar fraierii. Genul tău de dobitoc este cel mai critic, dar niciodată cu sine însuși.Apropo, ba pe-a mătii!
-
-
Ce controlezi, vezica, sa nu te scapi pe tine?
-
Și tu ești obligatoriu prezent cu o afirmație briliantă.
-
linia electrica a tramvaiului este sustinuta de stalpi!
Fraiere care esti !
Nu sina de cale ferata, bou cu tzatze!!
Dar tu esti un prost. La ce sa ne asteptam de la tine ?
Eu sunt ungur si inteleg limba romana .
Tu vrei sa pari ca ai fi roman, dar esti o vaca cu cabina !!
Ce plm e atat de greu de inteles?
AH !
NU CUNOASTEM TEHNICA, DAR POSTAM COMENTARII !
Rau e cand mama nu face un avort la timpul oportun si lasa sa se inmultesca tampitii !
Birta spune ca au problee cu firma de proiectare, pai nu ei ar trebui sa plateasca pt greseala, dar platim noi din banii nostrii. Sunt curios eu daca uit ceva la dosar sau cand fac ceva cu primaria, daca o paginaimi lipseste ma executa de nu ma vad, sau nu mai primesc autorizare in veci. Eu daca fac o greseala platesc cu varf si indesat, dar asa e cu firmele de casa, nu s-or fute ei intre ei.
-
Platesti tu PULA, Marcel !!
Plateste 80 – 90 % DIN LUCRARE COMUNITATEA EUROPEANA . NOI PLATIM FARAMA AIA DE 10% PLUS ACESTI 50 DE STALPI SUPLIMENTARI, CA NU MAI POATE FI MODIFICAT PROIECTUL EUROPEAN.
Dar asa de bine se vede cat suntem de coldusi incat nu e suficient ca sa face 90 % din lucrare cu bani primiti gratis dar platiti de alti!!
Noi vrem sa nu mai platim NIMIC !!!
Sa ne faca C.E. cadou.
Si sa ne execute cineva proiectul in functie de pofta fiecaruia proletar ce sta intr-un bloc limitrof strazii Dimitrie Cantemir sau Nufarului!!
Ordinari sunt unii dintre concetatenii nostri!
Primele bâlbe…?!? Am mai atras atenția în trecut asupra mai multor greșeli în proiectare, dar am fost făcut asistat social și chestii de genul de către “fanii” actualei conduceri care acceptă orice orbește, numai pentru că este făcut de PNL. Acum se va zice, “doar cine nu lucrează nu greșește”, da, sigur. Doar că în cazul de față orice greșeală se va corecta pe banii noștii, că doar cine să suporte? Toată lumea pasează responsabilitatea, nu au asigurări încheiate pentru situații de genul. Nu sunt împotriva dezvoltării, dar până când trebuiesc alese soluțiile și executanții cei mai ieftini, totul va fi cu același rezultat, adică lucrări neconforme cu lipsuri și rabat de calitate. Sigur există și mai rău adică, oferte scumpe din partea unor firme cu competență slabă.
Cel mai idiot lucru pe care nu-l pot accepta este stâlp de iluminat în mijlocul stației de tramvai, situat la 15 cm de tramvai. Oprește tramvaiul și ce vezi în față când vrei să cobori, ditai stâlpul… Nici cum nu s-a putut construi stația să nu pice stâlpul la mijloc, ci eventual în capătul din spate a peronului, să mute stâlpul în afara peronului și să pună un element de susținere a firului de contact lungit?
-
Mai bine te muti in Alexandria ca acolo cand cobori din tramvai nu dai cu capul in stalp
-
Si in Alexandria e mai de calitate asfaltul decat pe Moscovei la noi
-
Io sunt din Ciocanesti, jud Teleorman.
-
vad ca intra multa P&^) in capu tau de impostor :))
-
aia a intrat in ma-ta, dar lasa sa faca ce vrea.
esti si tu secretarul lui drop sau coleg de birou? -
is unchiu-tau care te punea capra in copilarie. in gulag ii locu vostru anarhisti spurcati 🙂
-
Scuze, ma autodenunt, am scris despre obiceiuri sexuale din familia mea. Unchiul meu e sotul meu. Trist dar adevarat.
-
-
-
Neamu meu cu 5 generații în urmă s-a născut tot la Oradea, deci nu o să mă mut că vrei tu. Dacă aș avea posibilitatea (competență) aș contribui să fie lucrurile făcute mai cu cap. Dar la dictatura existentă nu poți să propui nimic, că el este creatorul Oradiei reîncarnat de n ori. Zici, că el a fost răpit de extratereștrii și învățat telepatic sub hipnoză în 2 minute tot ce ține de arhitectură, cultură, construcții, management, inginerie tehnică. Când se vor lansa operele de doctorat din aceste materii pline de inovații? De la un poliglot/savant am asemenea așteptări.
-
Un stalp de beton costa cca 5000 lei, cu manopera inclusa, cel putin cand iti tragi curentul langa terenul tau, atata platesti, Insa astea sunt din otel, cu design modern, precis ca costa mai mult. Dar daca socotim numai 5mii, 50×5000=250.000 ron+manopera, atat este pierderea!
Și stați liniștit, că nu va fi ultima bâlbă de genul. Sper să mă înșel, dar cu ocazia schimbării căii de rulare (șinelor de tramvai) va trebui reconstruit rândul de borduri de la noile peroane de tramvai (aflat mai aproape de calea de rulare), Acele borduri au fost montate într-o centură de beton care se extinde peste traveresele de tramvai, care vor fi schimbate și ele în curând. Sper, că surplusul de cheltuieli cu manopera necesară nu se va imputa tot Primăriei…
-
Tu esti sigur ca vor sa schimba si traversele? Cum si acuma numai se frezaza asfaltul vechi si se reasfalteaza, sa nu ramanam numai ca schimba sinele… in proiect asa figureaza ca se schimba cu traversele si se sapa sub minim 20cm, dar si trotuarele nu asa se figureaza ca pun nisip si un strat de 3cm asfalt…
-
Voi urmări atent și nu voi fi singurul, mai am prieteni cu care urmărim cu interes progresul lucrărilor (și nu din dorința să cârcotim). Nu poți lăsa o traversă veche să nu se observe (numai dacă torni în beton). Nici în cazul oăii de rulare, una folosită este vizibil diferită la culoare decât una nouă, cea nouă are rugină multă, cea folosită are praf și trebuie curățat și ținut să stea mulți ani afară să se ruginească la fel. În plus suprafața de rulare este tocită față de una nouă care este mai rotundă.
-
Da, si eu urmaresc lucrariile din oras din pasiune si nu imi place deloc cu ce calitate si viteza lucreaza firmele, dar ce poti sa faci ca tu ai observat ca nu se face conform proiectului? Si pe forumurile dedicate n-ai cu cine sa vorbesti ca daca incerci sa scrii ceva critica ca nu asa ar trebui facut ceva, vin unii ca aici drop-ului nostru cel sus, si critica pe tine ca ceea ce a facut alt partid a fost mai ok sau daca nu se face nimic e mai ok, etc… dar stii tu, si tu esti pe acele forumuri cu aceeasi nume 😉 cei din primaria oricum nu ne pasa de opinia altora, sa vine banii si gata lucrul, ce conteaza calitatea, daca e benefic sau nu, sa putem da mai multe lucrari la firmele noastre si gata
-
alt postac de doi bani
-
-
-
Institutia Arhitectul Sef din PMO este la nivelul de profesionalim a dropulanul lui Bolojan.
Greu….si mare mizerie……si nu se lucreaza cu cap………Trotuarul s-a oprit la capatul blocului D21 . De ce ? De acolo luam avioanul? In fata la Aura de ce au trevuit scoase dalele puse de ei? Era loc destul pana la linia de tramvai …..Plus in continuarea Aurei nu s-a facut nimic…..
-
Eu cred, că la Aura brusc se termină trotuarul nou, pentru că de acolo este proiectul cu pasajul subteran din Piața Cetății ce aparține de alt executant.
Intre specialistii din Primaria Oradea si specialistiii din Aquacons, intotdeuna voi avea incredere in cei de la Aquacons.
-
Nu exista specialisti in primarie, aia sunt niste marionete,, toate proiectele ajung sub pixul lui Bolojan care le modifica cum vrea el. El , zeul, decide ce si cum, ce spune el e sfant
Oradea are doua intrari cam jalnice ca aspect, cea de pe Clujului si Matei Corvin, care arata ca intrarea intr-un sat, comuna. Primaria nu misca nici un deget pt a le schimba la fata, acolo ar trebui incurajati dezvoltatorii de blocuri sa investeasca, nu demolari, dar sunt zone unde s-ar putea, chiar si demolari dar la pretul real, fara sa intervina primaria la negociere. Inca o chestie, Oradea tine ca teritoriu pana la sensul giratoriu de la Anl Sanmartin, bine ca au pus borduri, dar niste trotuare nu sunt in stare sa faca, doar s-a extins orasul si poate lumea ar umbla si pe trotuar acolo pana in Nufarul. Nu prea se face nimic cu cap doar sa inventam lucrari fara rost cum e cea din articol. Mult mai importante ar fi si celelalte doua zone enumerate, a da dar cacatul ala de asfalt raschetat de pe calea Ardului, de doi ani e razuit si lasat asa, intreb acolo nu sunt turisti sa vada?
-
corect
Pe minus un proiect di anus. Doar sa fie cat mai mare suma de bani sa intre in buzunarul firmelor de casa. La final se va dovedi un mare cacat, apo iar va trebui corectat si refacut. Dar de sutele de mii de euro investite in semfoarele din Decabl cu Aradului, cele mai inteligete din tara, un fiasco total, si cand nu era trafic blocau intersectia. Pt intersectia aia cine plateste? Asa de inteligente vor fi semafoarele si pe Nufarului. Pun pariu ca intersectia de la 3G tot un infern va ramane. Da stiu , sa ma mut in Teleorman.
Inca odata se dovedeste ca aceste lucrari sunt facute de penelisti si acoliti lor din urbe pentru a sifona cat mai multi bani.Prostimea sta pe margine voteaa si aplauda ca niste maimute la circ !
-
Facute de postaci ca tine
Sublim, stâlpi din trei în trei metri, doar se pregătesc pentru preluarea iluminatului stradal, monopol. În altă ordine de idei, reabilitați naibii blocurile alea, de departe cel mai urât element în peisaj. Degeaba puneți parchet pe jos dacă plouă în casă! Faceți ceva pentru cetățean, nu așteptați să facă cetățeanul pentru voi! Reabilitarea pe costul locatarilor e un eșec, nu se vede? Poți să ai infrastructură dacă deasupra arată ca Groznîi! Tâmplării diferite, balcoane închise sau deschise, fiecare cu culoarea lui. Arătăm câteva palate în centru, renovate de proprietari, apoi ghetouri comuniste. Desigur pesedeu e devină, păcat că nu prea a avut primăria…
-
Desi nu suport psd-ul, chiar sunt curios ce ar fi facut daca aveam un primar de la psd. Pe bune, fara vrajeala. Poate tinea mai mult cu cetatenii, poate ar fi conservat orasul sa fie chic, dragut, sa-ti fie drag sa stai aici. Deocamdata Oradea se vrea un fel de Cluj sau Bucuresti, la nivel de poluare, trafic si haos cam pe acolo suntem. Doar ca dezvoltarea unui oras nu inseamna doar mii de apartamente de bloc si bulevarde tot mai late. Inseamna si linistea si bunastarea cetatenilor care locuiesc aici. Uite un ex. din UK, un orasel care desi e mic e printre cele mai bogate din tara si e vanat de cei mai bogati: Harrogate. Nu are cartiere gen Prima, nu are alte magarii. Dar are mult mai multe chestii facute strict pentru locuitori. Si se vede asta, astfel ca si turistii vin sa-l viziteze. Si e fain asa.
-
Un primar pesedist nu ar fi avut acces liber la fondurile europene, europa încurajează liberalismul. Nu se știe cum ar fi fost, poate mai bine, poate mai rău. Unii cred, cei spălați pe creier de propagandă, că eram între noroaie și dărăpănături înaintea acestor transformări. Nu este așa! Se putea păstra structura existentă, îmbunătăți, piețe, parcuri, bulevarde. Se îndreptau fondurile spre nevoile directe ale cetățeanului, nu spre ale firmelor, mereu aceleași, mereu nepenalizate. S-a făcut mult, prost, fără cap. Ce mai contează, șablonul e cunoscut și va continua.
-
Nu esti psdist doar mamanci ciorba de la ei
-
Tu mananci carnati chel penelist in fiecare zi.
🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭🌭
-
-
-
Expropriati si blocurile acum, sa avem spatiu pentru stalpuri de beton.
Asa nu se poate domnule.
Să plătescă cel care a gresit proiectul, adică firma de proiectare, dar cum firma este “de casă” o să plătim noi, adică fraierii. Nu sunt de acord!
Trotuarele era bine sa fie facute cu dale, placi sa aiba un aspect frumos, se putea din cei 50 milioane de lei cat valoreaza lucrarea si nu asfaltate, care la calduri mari se incinge ca naiba si miroase a bitum, linia de tramvai era bine sa fie facuta din tronsoane de beton ca in centru asa arata ca o cale ferata urata ca naiba, lucrarea se face de mantuiala.
-
Femeile la cratita
900 stapi initial? Sunteti sigura ca nu erau 200 si nu s-a auzit bine ‘transmisia’? la urma urmei vorbim de o diferenta de o litera.. n-o fi bun semnalul la primarie sau de unde va vin informatiile…