Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,68 secunde şi este înregistrat în cazul a 94,63% dintre apelurile la numărul unic de urgenţă, transmite Oficiul Județean de Telecomunicații Speciale.
În România, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 38%, valoare care se înscrie în media înregistrată la nivel european.
Peste 60% dintre apeluri sunt false
În 2015 s-au înregistrat 15.561.664 de apeluri la 112. Dintre acestea, 9.634.679 sunt apeluri false, adică 61,91% dintre total. Majoritatea apelurilor reale la 112 au fost pentru Ambulanță (60,74%), Poliție (22,30%), ISU și SMURD (14,11%), Jandarmerie (2,74%).
Procentul apelurillor false a fost mai mare în 2014. Din totalul de 16.434.007 de apeluri la 112, 65,72% au fost false, iar în 2013 procentul apelurilor false ajungea la 70,91%.
Cele mai multe apeluri false din ultimii 10 ani s-au înregistrat în 2006, atunci când 89,22% dintre apelurile la 112 nu au fost reale. De atunci, procentul apelurile false a scăzut în fiecare an, potrivit statisticilor Serviciului de Telecomunicații Speciale.
– alo, pompierii?! – spuneți, vă rog, ce urgență aveți? – îmi arde… de joacă!Apelati numărul unic pentru apeluri de…
Posted by IGSU – Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, Romania on Thursday, 11 February 2016
Sancțiuni pentru apelurile false
Apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje false la numărul 113 constituie contravenţii, iar faptele sunt sancţionate cu amendă între 500 și 1.000 de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!