A doua ediţie a Târgului de turism organizat de Consiliul Judeţean (CJ) Bihor sub genericul „Petrece un week-end în Bihor” a animat în week-end Pasajul „Vulturul Negru”. Pe lângă trecătorii şi turiştii care parcurg de obicei arhitecturalul Pasaj din centrul Oradiei, evenimentul a atras la lansare sute de doritori să afle oferta turistică locală „de criză”.
Cu ocazia deschiderii, vicepreşedintele CJ Bihor, Dumitru Voloşeniuc, a punctat: „Încercăm să promovăm turismulbihorean îndemnând orăşenii ca în loc să meargă în Ungaria, Italia, Austria, Franţa sau Croaţia, să îşi petreacă vacanţele în pitoreştile zone ale judeţului nostru. Avem pensiuni ce merită vizitate în zone balneare sau în Apusenii care abundă în peşteri, defilee, ape limpezi şi trasee atractive”.
În calitatea de coordonator al târgului, directorul Direcţiei de Dezvoltare şi Implementare Proiecte (DDIP) din cadrul CJ Bihor, Şerban Morcan, a completat: „În actuala perioadă, dificilă din punct de vedere economic, CJ Bihor a dorit să vină în ajutor operatorilor turistici oferindu-le standuri gratuite pentru promovare, în cadrul unui târg organizat în cel mai cunoscut «defileu» al Oradiei. Agenţiile turistice au putut lua contact cu pensiunile, pentru a oferi pachete turistice cât mai atractive. Acest târg dorim să le amintească bihorenilor că au multe de descoperit acasă”.
Prezent la deschidere, senatorul bihorean Cornel Popa a subliniat încă o dată că potenţialul turistic depinde însă şi de starea drumurilor naţionale aflate în administrarea CNADNR cât şi a drumurilor judeţene din raza de acţiune a CJ Bihor.
Acasă, pe timp de criză
Alina Spătărelu, de la standul pensiunii Valea Izvorului a explicat că pentru a vedea rezultatul participării la târg a împărţit cupoane cu reduceri de 10% pe care le va număra când le va „recupera” de la turiştii recrutaţi de la târg.
„Criza ne afectează în multe domenii. Important e să înţeleagă bihorenii că sunt vremuri potrivite să-şi petreacă week-endurile şi vacanţele în locurile frumoase din judeţ, la preţuri mai mici decât în străinătate. Acest lucru ne-ar ajuta pe noi, cei care am investit în pensiuni”, a spus Alina Spătărelu.
Interesul pentru atracţiile Bihorului s-a reflectat şi în vânzările de albume şi hărţi de la standul CAPDD Bihor.
Totodată, târgul a fost o ocazie pentru a aminti publicului de latura „agro” a turismului din Apuseni.
Atelierele de olărit, artizanat şi de împletituri din paie de secară au expus inclusiv creaţii pentru copilaşi.
Muzica populară a fost promovată de ansamblurile „Crişana”, „Auşana”, „Datina” şi „Galagonya”, dar şi de adolescenta Paula Lezeu, cunoscută ca „privighetoarea Bihorului”. Cele două zile de târg au fost deschide de Teatrul Arcadia cu piesele „Scufiţa Roşie” şi „Zene Cirkusz”. Iar închiderea târgului a fost orchestrată de „Rapsodia Română” a Şcolii de Arte Francisc Hubic. Au mai evoluat trupele de dans Feeling Dance şi M&Q.
C.H.
Citiți principiile noastre de moderare aici!