[eadvert]
Constructorul lucrează 24 din 24 la extinderea și modernizarea noului terminal al Aeroportului Oradea, potrivit vicepreședintelui Consiliului Județean Bihor, Călin Gal.
Acesta a făcut o prezentare a stadiului în care se află lucrările, la care au participat și managerul aeroportului, Răzvan Horga, și dirigintele de șantier, Dan Mureșan. Gal susține că lucrările vor fi încheiate până la finalul lui decembrie, anul acesta, așa cum prevede contractul.
„Terminalul urmează să fie operațional până la finalul lui ianuarie, începutul lui februarie. Trebuie să primim anumite avize, dar cred că dacă menținem acest ritm, el va putea funcționa la data estimată”, a precizat vicele Călin Gal.
„Contractul de execuție se află la un stadiu de realizare de 50%, iar obiectivul terminalului la stadiul de execuție de aproximativ 65%”, a subliniat managerul Horga.
„Suntem în grafic cu execuția, ne așteptăm să închidem proiectul conform graficului asumat”, a adăugat managerul aeroportului.
Acesta a explicat că după deschidere, noua construcție va permite desfășurarea tuturor operațiunilor aeroportuare într-o singură clădire, atât plecări interne – externe, cât și sosiri interne-externe. Terminalul nou a fost proiectat în așa fel încât fluxurile de plecări și sosiri să poată fi adaptate pentru intrarea României în Schengen.
În noua clădire, imediat la intrare vor fi amplasate ghișeele pentru check-in, inclusiv unele pentru self-check-in. După care, pasagerii vor merge la controlul de securitate, în partea stângă. Odată trecuți de control, aceștia vor putea pui, în funcție de zbor, înspre zona de control pașapoarte și mai departe spre zona de așteptare zboruri internaționale, care va fi amplasată în partea dreaptă a noii clădirii, sau înspre zona de zboruri interne. Ambele zone vor avea food-court și magazine duty free, dar și locuri de joacă pentru copii.
Totodată, potrivit lui Răzvan Horga, călătorilor le va fi ușor să se orienteze în noul terminal, datorită faptului că pereții din zonele destinate pasagerilor sunt realizate din pereți de sticlă.
În zonele de sosiri, atât pentru zborurile domestice, cât și cele internaționale, vor exista câte două benzi destinate preluării bagajelor.
Clădire cu consum energetic aproape zero
Noul terminal va avea 14.500 metri pătrați, față de cel vechi, care avea 2.900 de metri pătrați. Dirigintele de șantier, Dan Mureșan, a explicat că pentru a se încadra în termenul scurt de execuție, constructorul și proiectanții au adoptat metode noi de construcție.
„Să ne încadrăm în timp, s-au ales niște metode, începând de la partea de fundații unde am renunțat la anumite fundații clasice, gen cofrare, am găsit o metodă, cea de fundare pe mini-piloți, și astfel ne-am încadrat într-o lună și o săptămână pentru întreaga construcție, față de cel puțin 2-3 luni, cât ar fi durat în mod normal”, a explicat inginerul.
El a precizat că încălzirea terminalului se face prin pardoseală, sursa fiind apa geotermală. Mai mult, pe acoperișul clădirii se montează panouri fotovoltaice, cu o capacitate de 1,3 MW. Clădirea a fost concepută după standardul nZEB, ceea ce înseamnă că va avea un consum de energie aproape egal cu zero, cu o performanță energetică foarte ridicată. S-a recurs la acest lucru și luând în considerare că, potrivit vicepreședintelui CJ Bihor, în viitorul apropiat aeroportul nu va mai putea fi susținut financiar de autoritățile județene, urmând a se autofinanța din resurse proprii.
Costul extinderii și modernizării terminalului este de aproximativ 35 de milioane de euro. Lucrările sunt executate de Asocierea SC SSAB AG SA (în calitate de lider), SC BEMEL AG SRL, SC ACA ZOORK SRL.
„Avem un grup de patru proiecte importante pentru modernizarea aeroportului, cel legat de realizarea gardului perimetral și a drumului perimetral pentru deservirea aeroportului, cel pentru extinderea terminalului, proiectul pentru extinderea pistei și a platformei de îmbarcare și cel pentru dotări de securitate. Toate cele patru proiecte au un buget aproximativ de 70 de milioane de euro, sumele fiind atrase din POIM, ca atare lucrările trebuie închise până la finalul anului”, a explicat Călin Gal.
Aeroport avem, să vină zborurile!
Primarul Florin Birta și președintele CJ Bihor Ilie Bolojan sunt nevoiți să cumpere zborurile, astfel încât aerogara să nu rămână aproximativ pustie, ca acum. Oferta către piața aeronautică a fost lansată vineri, 27 octombrie, și în esență, constă din cumpărarea de zboruri către Londra și București, cu 3 milioane de euro, pe o perioadă de maxim 5 ani.
Caietul de sarcini al asocierii a trecut de Consiliul local Oradea și Consiliul Județean Bihor cu votul majorității PNL și cu critici din partea opoziției PSD. În contul subvenției de 3 milioane de euro, acordată pe o perioadă de maxim 5 ani, PMO și CJ Bihor vor cinci zboruri săptămânale pe Oradea – București, cu o capacitate cuprinsă între 36.400 și 140 000 de locuri pe an respectiv trei zboruri săptămânale spre Londra, între 21800 și 100000 pasageri pe an.
În plus, compania selectată poate folosi Aeroportul Oradea pentru diverse curse charter. Conform planului, „partenerul selectat” trebuie să pună la dispoziția asocierii flota necesară, know-how-ul pentru lansarea și operarea zborurilor, personalul adecvat, licențele, autorizațiile, vânzarea biletelor, administrarea websiteului plus că s-ar ocupa de marketing și publicitatea lansării și operării curselor.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor e 29 noiembrie.
Trimite articolul
XO singura cursa, cea Tarom, si tot asa va fi si peste 10 ani, eventual poate nici aia, iar orasul va fi undeva la jumate popualtie si aia toti batrani, asa se dezvolta Oradea
:::))) Deja se lauda prostii in revista de partid ca va fi de trei ori mai maaaaaaaaaaaaaarrrrreeeeeeeeee (ca la gradinita jucaria mea e mai mare).
Pai bine mah prostilor, daca e de trei ori mai mare va parea de trei ori mai pustiu decat era inainte.
-
Zise propaganda PSD 😁😁😁
-
capul tau e plin de propaganda PSD :)()))
A fi anti galbejitii ordinari nu inseamna automat sa fii psd (alta gasca de hoti). Pricepi propagandist mic?-
Noroc cu tine ca ești propagandist mare 🤣🤣
-
-
PIERDERILE DEL LA AEROPORT DE PE VREMEA LUI PASZTOR ERAU CHIAR NESIMNIFICATIVE FATA DE FAC ASTIA ACUMA 🙁
si ce se va intampla acolo mai apoi? se muta piata volanta in hala? ca zboruri sula
Bun, o sa vina diaspora mai des la soacre. Ce folos va avea orasul? Nu sunt oameni bogati sa cheltuie mult in tara.