Pasagerii unei curse charter din Egipt și călătorii care au plecat sâmbătă seara spre București au folosit noul terminal al Aeroportului Oradea.
[eadvert]
Potrivit managerului Răzvan Horga, toate zborurile comerciale vor fi procesate din noua clădire. Aceasta este operațională în totalitate, însă deocamdată fără duty free și zonă de food court. „Cred că atractivitatea economică va crește imens datorită acestei infrastructuri”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Călin Gal, în cadrul unei conferințe de presă.
Cu întârzierile la cele patru proiecte derulate de aeroport, gradul de absorbție pentru fondurile europene a fost de 91%, diferența urmând să fie plătită de CJ Bihor. „Având în vedere perioada scurtă de implementare, proiectul începând în iunie 2023, gradul de absorbție a fondurilor europene este foarte bun”, a declarat Ionuț Boldan, managerul de proiect.
Reprezentanții aerogării au spus că toate proiectele de la aeroport sunt finalizate: extinderea pistei cu 420 de metri, extinderea terminalului de pasageri și montarea unui gard perimetral inteligent, plus dotarea cu echipamente performante.
Noul terminal a fost proiectat inclusiv cu zone care să deservească fluxul Schengen, plus o parcare de 320 de locuri. Costurile pentru parcare sunt: 8 lei/oră, 50 lei/zi sau 100 de lei/7 zile.
Investiția la terminal este de aproape 200 de milioane de lei, echivalentul a aproximativ 40 de milioane de euro.
Legat de zboruri, în prezent de la Oradea există o singură cursă regulată, Tarom, spre București, plus chartere spre zone de vacanță. Din iunie ar urma să intre și cursele LOT Polish Airways spre
Varșovia, iar din toamnă cele de la HiSky și Animawings. „Purtăm discuții să atragem operatori pentru alte curse”, a dat asigurări managerul aeroportului.
Trimite articolul
XAeroport intern, ca zboruri nu are. Acum sa ii faca o centura in jurul lui
-
Si un pasaj subteran sub pista.
Apoi o sa dea ture autobuzul turistic. -
Grea frustrarea…🙃
-
si mai grea lacomia si prostia….Iar de fudulia asta imbecila si fara nici un fundament nici nu mai vorbesc…
-
Frustrarea e la voi ca nu sunt zboruri. Nu poti fi frustrat pe ceva inexistent. Prosti pot fi adulatorii marcele
-
Anul trecut au fost 150mii pasageri in Oradea, in Atlanta atatia zboara in 12 ore!!!!
-
ATLANTA nici nu are aeroport, aeroportul e la MILANO. Orasul e Bergamo, nu cunostii geografie pesedistule, acolo nu Grindeanu a taiat PAMBLICA, huooooooooooooooo
-
ma mir cum unul din gasca pocaitilot neoliberali (pnl) ca sandu sa faca confuzioe intre Atalanta (club din serie A) si Atltanta oras din tara pocaitilor, unde fratele ilie merge sa ia lumina.
-
Nu ați observat? În Oradea au apărut mulți oameni ai străzii.
Asta e dezvoltarea?
Aeroportul ,pasajele sau șosetele sunt doar pentru prosperitatea unor dezvoltatori locali.
-
Ii poți caza la tine…ce tot postezi cu oamenii străzii?? Am chemat unu la munca, nu era de făcut ceva waw… sa ma ajute sa duc niște instalații sanitare la gunoi … o zis ca vine pentru 250 lei … le poți oferi și mâncare…
De ce nu vă mutați în orașele unde aveți zboruri? Tot ăia comentează care au fost ca găina în jurul casei. Voi nici Bihorul nu l-ați văzut în totalitate.
-
Brasov,Cluj si Debrecen-asta sunt centre zonale si nici nu estew nevoie de mai multe, asta este numai mania conducatorilor judeteni…bani aruncati pe geam…
-
Pai nu mai e cazul, s-au mutat toti taranii din bihor in oras, asa ca ii vedem zilnic. E ca la gradina zoologica acum, plin de maimute. Le recunosti dupa graiul ala oribil de bihor. Ia muta-te tu in alte orase, o sa ramai socat, cand o sa realizezi ca oradea nu e buricul pamantului nici pe departe.
-
E de ajuns sa stai cateva zile in Cluj sa vorbesti cu oamenii sa vezi ce diferenta de mentalitate, cum vorbesc, inclusiv cum se imbraca. Oradea e fix ca in orice alt sat, asa sunt oamenii.
-
-
Exact din cauza saraciei ce e in oras. Altfel ar merge