Dezvăluit în octombrie 2020 în versiunea sa europeană, Renault Arkana este un exemplu definitoriu al succesului planului strategic Renaulution.
Miercuri, 12 iulie, producătorul francez de mașini Renault dezvăluie Noua Arkana care combină fluiditatea, postura impunătoare și robustețea, încorporează noua identitate a mărcii pentru a fi și mai mult în ton cu deja cunoscutul concept „Nouvelle Vague”.
Poartă sigla Renault „Nouvel’R”, integrată în grila frontală, în centrul unei benzi High Gloss Black care face legătura între faruri. Această suprafață este plană și netedă la atingere, pentru mai multă eleganță.
Designul logo-ului „Nouvel’R” servește drept bază pentru noua temă a grilei radiatorului, bazată pe repetarea formelor de diamante nestructurate, care fac ecoul diamantului central. Liniile laterale ale fiecărui diamant ies în evidență vizual datorită unui efect 3D care le sculptează și dă profunzime întregului ansamblu. În funcție de versiune (Evolution, Techno, Esprit Alpine), aceste caracteristici sunt afișate în Black, Satin Chrome sau Black Chrome, pentru o evidențiere clară a echipărilor superioare. Modelul vertical de pe grila superioară face ca aspectul general să fie mai consistent cu cel de pe grila de la baza barei de protecție.
Lamela aerodinamică devenită semn distinctiv al versiunilor RS Line și E-Tech Engineered se află acum pe bara de protecție a versiunilor Techno și Esprit Alpine. Are o culoare similară caroseriei în versiunea Techno și Satin Grey în versiunea Esprit Alpine.
În spate, sigla situată în centrul hayonului este, ca și în față, în culoarea Black Chrome care se regăsește și în inscripția numelui și pe gurile de eșapament. La rândul lor, blocurile optice beneficiază de un tratament special și sunt ușor fumurii, pentru a adăuga o notă modernă.
Cromul de pe elementele decorative (grilă, jante geamuri etc.) a fost înlocuit cu Black, Satin Black sau Deep Glossy Black, în funcție de versiune.
Aerodinamica hayonului este amplificată de un nou spoiler a cărui decupare dublă reflectă forma pavilionului.
Interior
În interior, scaunele sunt prevăzute cu o tapițerie mixtă de Eco Tep (10% materiale din surse biologice) și imitație de piele întoarsă (mai mult decât în fostele versiuni R.S. Line și E-Tech Engineered). Tapițeria scaunelor are acum cusături orizontale albastre și logo-ul Alpine pe spate, iar centurile de siguranță sunt prevăzute cu două dungi albastre.
Interiorul portierelor și volanul au cusături roșii, albe și albastre, iar materialul aplicat în zona planșei de bord îndreptate spre scaunul pasagerului din față are aspectul ardeziei, pentru un efect elegant și discret.
Indiferent de motorizarea pe care o alegeți, habitaclul versiunii Arkana Esprit Alpine dispune de schimbătorul electronic de viteze „e-shifter”, fără cablare mecanică.
O GAMĂ SIMPLIFICATĂ, O OFERĂ ÎMBUNĂTĂȚITĂ
Noua gamă Arkana a fost redusă la trei versiuni de echipare: Evolution, Techno și Esprit Alpine.
Evolution include acum navigația ca standard în sistemul de infotainment Renault EASY LINK, care se conectează și wireless cu Android Auto și Apple CarPlay. Ecranul digital de pe tabloul de bord măsoară tot 7 inchi în diagonală, dar acum afișează informații pe o zonă mai mare.
Pe lângă lamela aerodinamică în ton cu caroseria, Techno a păstrat aceleași jante de pe versiunile R.S. Line și E-Tech Engineered. Sigla și literele din spate sunt din crom satinat.
Noua gamă vine și cu o culoare nouă a caroseriei, Midnight Blue, și cu aceeași ofertă de motorizări: E-Tech full hybrid de 145 CP și benzină mild hybrid de 140 CP și 160 CP.
MOTORUL E-TECH FULL HYBRID 145 CP CU FUNCȚIA E-SAVE
Plăcerea de a conduce indusă de motorul E-Tech full hybrid de 145 CP nu se aseamănă cu nimic altceva: în modul electric, este pe cât de fluidă, pe atât de viguroasă și eficientă. Interconectează două motoare electrice, un motor principal de 36 kW și un generator de pornire de înaltă tensiune de 18 kW, cu un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1,6 litri și 94 CP, o cutie inteligentă multimodală fără ambreiaj și o baterie.
Cutia de viteze are 4 trepte pentru motorul pe benzină și 2 trepte pentru motorul electric principal. Motorul full hybrid E-Tech oferă astfel până la 14 combinații de funcționare între motorul cu ardere internă și motorul electric pentru o eficiență energetică optimizată.
Potrivit producătorului, motorul full hybrid E-Tech de 145 CP al modelului Arkana beneficiază de funcția „e-save”. Accesibilă prin intermediul ecranului central din setările vehiculului sau cele ale modului de conducere, pentru versiunile echipate cu setări MULTI-SENSE, această funcție permite menținerea încărcării bateriei la un nivel minim de 40%. Scopul este de a beneficia, dacă este necesar, de o rezervă pentru a conduce în regim electric sau pentru a asista continuu motorul cu ardere internă pe pante abrupte, în cazul călătoriilor la munte.
Noul Renault Arkana va fi disponibil pentru comenzi începând cu vara acestui an, în funcție de țară.
Advertorial
Citiți principiile noastre de moderare aici!