La evenimentul de inaugurare al noului pasaj au participat secretarul de stat din partea Ministerului Transportului, Adrian Foghiș, primarul Oradiei, Florin Birta, viceprimarul Teofil Filimon, președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan și directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, precum și reprezentanți al brigăzii rutiere din cadrul IPJ Bihor și ai firmelor de construcție.
Proiectul a fost finalizat în doar 10 luni, acesta având termen de finalizare 20 de luni. Lucrările au fost începute în luna decembrie al anului 2023.
Noul tram-train care urmează să fie implementat de administrația locală va trece prin zonă.
„Proiectul a fost gândit inclusiv pentru viitoarele dezvoltări, a fost proiectat astfel încât pe sub acest pasaj va circula viitorul tram-train care va trece pe sub pasaj și va ajunge în zona Parcului Industrial, gabaritul pasajului permițând tram-trainului și electrificării să intre pe sub pasaj, astfel încât să nu mai trebuiască să facem modificări ulterioare. Totodată, pe dedesubt, pe sensul giratoriu au fost montate anumite conducte de canalizare care vor face legătura cu canalizarea din zona Episcopia, care anul viitor va trece pe aici și va ajunge la stația de epurare, astfel nu vom mai fi nevoiți să spargem zona când se vor efectua aceste lucrări”, a declarat în cadrul conferinței edilul Oradiei, Florin Birta.
Administrația locală, model pentru cea națională
În cadrul conferinței de presă a luat cuvântul și Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, care nu a ezitat să laude administrația locală bihoreană.
„Acest pasaj rezolvă practic două probleme majore: odată fluența cu frontiera de stat cu Ungaria, iar pe de altă parte rezolvă o problemă de siguranță a circulației, creând practic premizele de a avea mult mai puține accidente și de a avea o fluență mult mai bună. Pe de altă parte, am revenit astăzi, la doar două săptămâni după ce o altă investiție a fost finalizată tot pe raza județului Bihor, mă refer aici la varianta ocolitoare Beiuș, care tocmai a fost dat în circulație. Mă bucur să văd că administrațiile locale din zona aceasta sunt performante și îmi doresc ca acest exemplu să fie multiplicat poate mai bine la nivel național”, a explicat directorul general al CNAIR.
Noul pasaj va fi predat circulației în cursul zilei de sâmbătă, 26 octombrie, la ora 10.
Proiectul a prevăzut și realizarea unui drum colector în lungime totală de 2,2 km, amplasat pe partea dreaptă a drumului național, care se intersectează în girația proiectată a drumului de legătură Centura Oradea – Autostrada A3 Biharia-Borș, dar și drumul de acces la Centrul Intermodal, în lungime de 665 m, care începe din intersecția cu drumul colector proiectat până la viitorul acces în Centrul de Transport Intermodal.
Totodată, președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a declarat: „Dacă în anii aceștia s-au făcut mai multe proiecte decât în mandatele anterioare, acest lucru se datorează parteneriatelor care au fost încheiate atât între Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor, cât și cu instituții ale statului, cum este Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere sau CFR. Aceste parteneriate ne-au permis, pe de o parte, să accesăm finanțări europene la care nu aveam acces, și de asemenea, să rezolvăm situații de congestie în trafic, de blocaj, de conectivitate, la care chiar dacă ne-am fi dorit să fie rezolvate, nu aveam posibilitatea să acționăm decât în baza acestor parteneriate.
În felul acesta, colaborând cu toate instituțiile și autoritățile locale, au rezultat proiecte pe care orădenii și bihorenii le văd și pe care le vor vedea și în anii următori. Acesta este primul pasaj care se termină, dar din această săptămână vor începe lucrările pregătitoare la pasajul suprateran de la ieșire din Oșorhei, iar din ianuarie vor începe lucrările la pasajul subteran de la intersecția străzilor Oneștilor și Vladimirescu. Din primăvară vor începe lucrările la celelalte pasaje de la ieșirile din Oradea, spre Arad, Cluj și Satu Mare”.
Lucrările au fost realizate de asocierea formată din Freyrom SA, în calitate de lider și firmele Procons Group SRL și Construcții Erbașu SA – asociați. Valoarea obiectivului de investiții este 53.736.466 lei (fără TVA).
Trimite articolul
XDeja s-a deschis provizoriu ieri pe ambele sensuri, sensul spre vamă de luni până ieri a fost practicabil pe B2. Aviz celor care vor să fie primii la deschiderea pasajului. Degeaba se înghiesuie, nu vor fi primii.
Au venit Penaĺii sa taie pamblica
-
Da’,cine ai fi vrut să taie”pamblica”?ciuma roșie?
-
Fără panglică, că nu-i gata sub pasaj nici 50%. Așa au spus birtinezii și despre centura Beiușului, că-i gata. Ei bine … nu-i gata. Se lucrează la rigole și sunt restricții de circulație sub pasaje, unde nici asfaltul nu-i turnat peste tot.
-
Mai multe poze cu “oficialii” decat cu pasajul .
-
Sa va vedeti zeii. Merita sa ii pupati in dos cum spune sandu2100 si mischie
Așa au spus birtinezii și despre centura Beiușului, că-i gata. Ei bine … nu-i gata. Se lucrează la rigole și sunt restricții de circulație sub pasaje, unde nici asfaltul nu-i turnat peste tot.
Un pasaj la fel de util precum toată administrația locală, adică ZERO.
-
adevaraaat !
Pasajul intitulat mostenirea lui Bolojan, forma fara fond si fara rost! Vai de lula voastra cei de la penele, hoti ce sunteti.
-
E un pasaj inutil, doar sa fie. Bine ca pleaca Bolojan sa speram sa plece si clica lui
Si mai vrea Clujul fara metrou sa fie capitala regiunii nord vest? Auzi la ei Clujul fara metrou ha ha ha. Oradea si Birta va conduce regiunea NV