În anul următor, CFR Călători va pune la dispoziţia zilnică a tuturor categoriilor de călători un număr total de 1.169 de trenuri, din care 247 trenuri InterRegio şi 922 trenuri Regio. În traficul intern, se va asigura şi în 2014 serviciul public de navetă între marile oraşe şi localităţile din proximitatea acestora. În plus, se va menţine mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare permit acest lucru şi unde traficul de călători plătitori este cu preponderenţă de navetă.
Faţă de 2013, toate trenurile InterRegio vor circula zilnic, cu excepţia a trei perechi de trenuri pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti. În plus, va fi introdusă câte o pereche de trenuri pe fiecare dintre rutele Bucureşti Nord – Constanţa, Galaţi – Constanţa şi Drobeta Turnu Severin – Timişoara Nord (din 1 februarie 2014). Totodată, se va relua legătura Bucureşti Nord – Cluj Napoca prin Simeria, cu trenurile IR 1823/ 1824. Trenurile IR 1621/ 1622 vor conecta Bucureşti Nord de Timisoara prin Arad.
În 2014, pasagerii vor avea la dispoziţie trenuri internaţionale zilnice directe din Bucureşti Nord către Viena (cu preţuri de la 39 euro pe sens), Budapesta (de la 29 euro pe sens), Sofia, Istanbul, Chişinău. De asemenea, oferta de transport internaţional include trenuri zilnice directe către Budapesta din Timişoara, Braşov, Târgu Mureş şi Cluj Napoca. Din Timişoara, pasagerii pot călători zilnic către Belgrad, prin Vărşet, cu numai 14 euro.
CFR Călători anunţă, totodată, că în anul 2014 vor continua lucrările de reabilitare a infrastructurii feroviare pe coridorul IV Paneuropean, demers ce va avea ca efect direct diminuarea semnificativă a fiabilităţii serviciului oferit ca urmare a scăderii capacităţii de circulaţie.
Broşura „Mersul Trenurilor” de Călători 2013-2014 va putea fi achiziţionată din principalele staţii şi agenţii CFR din ţară, la preţul de 13 lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!