Tot în această perioadă, pot fi înscriși și copiii care ar fi trebuit să înceapă clasa pregătitoare, dar nu au primit avizul necesar de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE). Potrivit legii Educației, învățământul devine obligatoriu începând cu grupa mijlocie.
În perioada de ajustări, se deschid înscrierile pentru copiii care nu au reușit să se înregistreze în primele două etape din cauza lipsei de locuri sau din alte motive. De asemenea, pot fi înscriși copiii care nu au participat anterior, pe locurile rămase disponibile după a doua etapă de înscriere. Procedura este reglementată de norme specifice stabilite de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) și se bazează pe dosarele depuse de părinți la inspectorat.
În această etapă pot fi înscriși copiii care nu au fost repartizați anterior, cu prioritate cei de 4 și 5 ani, cei care au solicitat înscrierea în clasa pregătitoare, dar nu au fost admiși din cauza avizului negativ al CJRAE, precum și copiii cu vârsta de peste 2 ani care doresc să se alăture învățământului preșcolar. La data de 30 august, la ora 14:00, vor fi afișate listele cu copiii înscriși în etapa a II-a, precum și locurile rămase disponibile.
Părinții copiilor care împlinesc 6 ani între 1 septembrie și 31 decembrie pot solicita înscrierea acestora în clasa pregătitoare, cu condiția ca dezvoltarea lor să fie conformă cu cerințele metodologice. Pentru copiii care au frecventat grădinița, este necesară o recomandare din partea acesteia.
Dosarul de înscriere într-o unitate de învățământ preșcolar sau antepreșcolar, precum și într-un serviciu de educație timpurie complementar, trebuie să conțină următoarele documente:
- cererea-tip, în care părintele sau reprezentantul legal al copilului va indica trei opțiuni de unități de învățământ preferate;
- o copie a certificatului de naștere al copilului; o copie a actelor de identitate ale părinților sau ale reprezentantului legal;
- o adeverință de angajare pentru fiecare părinte sau o adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire a copilului, necesară pentru înscrierea în programul prelungit sau în învățământul antepreșcolar;
- alte documente care sunt relevante pentru criteriile de înscriere și care vor fi evaluate în timpul procesului de admitere.
Dacă cererea este trimisă prin e-mail sau poștă, părintele trebuie să includă o declarație pe propria răspundere privind veridicitatea informațiilor furnizate în cerere. În cazul părinților divorțați, este necesară și dovada modului în care se exercită autoritatea părintească, precum și informații privind părintele la care a fost stabilită locuința minorului.
La începutul anului școlar, dosarul de înscriere trebuie să includă următoarele documente:
- adeverință de la medicul de familie în care se menționează că respectivul copil este sănătos clinic,
- adeverința fiind necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învățământ;
- avizul epidemiologic/dovada de vaccinare întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unității.
Validarea se face la unitatea școlară la care se solicită înscrierea, în prezența părintelui sau a reprezentantului legal al copilului, indiferent de modalitatea de depunere a cererii-tip de înscriere. Vor fi prezentate actul de identitate propriu și certificatul de naștere al copilului, în original, precum și copii ale acestora. Copiile vor fi certificate conform cu originalul de către membrul desemnat al comisiei de înscriere din cadrul unității de învățământ.
Citiți principiile noastre de moderare aici!