Procentul este similar și în ceea ce privește posibilitatea publicării anuale, tot cu titlu informativ, a unor prețuri de referință și pentru închirierea autovehiculelor primite la schimb de persoanele păgubite RCA pe perioada reparației celor avariate, arată același sondaj.
„Prețul poliței RCA este influențat de costul despăgubirilor, iar astfel de măsuri, precum introducerea unor prețuri de referință pentru reparațiile auto și pentru rent-a-car, cu titlu informativ, ar ajuta consumatorii să fie mai bine informați cu privire la costurile pe care le implică reparațiile în cazul în care ar fi păgubiți RCA. Astfel, s-ar putea evita eventuale costuri nejustificate cerute pentru reparația autovehiculului avariat, costuri care îi afectează în cele din urmă pe toți plătitorii de polițe RCA din România. Măsura NU ar reprezenta o co-plată pentru păgubiții RCA, ci un pas spre normalitate“, transmite UNSAR.
Reprezentanții UNSAR susțin că țara noastră se situează, de asemenea, și în topul despăgubirilor plătite în cazul fiecărui accident în baza polițelor RCA (dăuna medie RCA).
„La finalul anului 2022, țara noastră avea peste 10 milioane de vehicule rutiere înmatriculate în circulație, în creștere cu peste 1 milion în ultimii doi ani. Cu circa 400.000 de accidente rutiere în fiecare an, România conduce în topul țărilor europene la acest capitol. Țara noastră se situează, de asemenea, și în topul despăgubirilor plătite în cazul fiecărui accident în baza polițelor RCA (dauna medie RCA). Pe scurt: provocăm mai multe accidente decât alte țări și plătim, în medie, mai mult pentru fiecare dintre ele. Toate acestea în contextul în care numărul accidentelor rutiere și despăgubirile plătite ca urmare a acestora (dauna medie RCA) influențează evoluția primelor RCA“, se mai arată în comunicat.
În tot acest context, având în vedere și falimentele recente ale unor asigurători care practicau preponderent asigurări RCA la prime nesustenabile, devine absolut necesară modificarea corespunzătoare a Legii 132/2017 privind RCA – în sprijinul păgubiților și al șoferilor români.
[eadvert]
În fiecare zi calendaristică a anului 2022, industria de asigurări a plătit peste 2 milioane EUR către păgubiții implicați în accidente rutiere.
Trimite articolul
XAceasta masura e binevenita, mai ales ca unii asiguratori deconteaza preturi cu 30-40% mai mici la piesele originale fata de cele reale , iar de ex manoperea o deconteaza cu 48 de lei ora (patruzeci si opt) , ora de manopera inexistenta pe piata serviceurilor auto, unde un element de vopsit costa 400-800 lei.
Caz concret , dauna suferita a fost decontata in regie proprie la 2740 lei , iar devizul de reparatie din service partener a fost 6860 lei
Deci atunci care e ‘afacerea’ ?