După ce că şi contractul cu spaniolii de la Corsan a rămas în coadă de peşte, fictiva autostradă A3 de Bihor trebuie să suporte construirea unui nou viaduct, în zona localităţii Fegernic. De zece ani, lângă Suplacu de Barcău se află în execuţie un viaduct uriaş, neterminat, de 1,8 kilometri, peste un lac de acumulare. La finalizarea sa pururi amânată, ar urma să devină al doilea cel mai lung din Europa, după cel de la Millau, Franţa.
Într-un răspuns oferit deputatului de Bihor, Ioan Sorin Roman (PSD), autorităţile române au subliniat cum acordul de mediu pentru Autostrada Braşov – Oradea, sectorul Ogra (judeţul Mureş) – Borş, tocmai ce se revizuieşte. Aspect tradus prin timp şi bani cheltuiţi în plus. S-a concluzionat că este necesară construcţia a încă unui viaduct, în zona Fegernic – Sarcău, menit să octrotească situl Natura 2000 – Pajiştea Fegernic (ROSCI 0347). Noul viaduct ar urma să aibă circa 100 de metri lungime (km 40+884 – km 40+986).
Autoritatea română estimează că va relicita tronsonul bihorean de autostradă în trimestrul al doilea din 2017. Deocamdată, se aşteaptă ca spaniolii de la Corsan, ce au renunţat la contract, să predea documentaţia întocmită în cadrul contractului. Aceasta pentru ca CNAIR să poată pregăti atribuirea noului contract. Bugetul pe 2017 alocat autostrăzii Braşov – Oradea prevede o sumă extrem de mică – 147,1 milioane de lei – în condiţiile în care doar contractul cu spaniolii, pentru finalizarea celor 60 km din tronsonul Suplac – Borş, se ridica la 701 milioane de lei, fără TVA!
Citiți principiile noastre de moderare aici!