Zeci de invitați au participat la cea mai așteptată deschidere a lunii – inaugurarea fabricii Nokian Tyres.
La eveniment au participat mai multe oficialități printre care: ministrul Muncii, Simona Bucura-Oprescu, președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, primarul Oradiei, Florin Birta, CEO-ul Nokian Tyres, Jukka Moisio, vicepreședintele Nokian Tyres și directorul general al Nokian Tyeres România, Susanna Tusa.
Primul care a luat cuvântul a fost președintele consiliului de administrație al Nokian Tyres, Jukka Hienonen, care a mulțumit „pentru colaborarea de care a avut parte în România“, subliniind că încă de la început, echipa Nokian avea nevoie, în primul rând, de un partener, iar mai apoi de o locație.
Mai apoi, a luat cuvântul ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Simona Bucura-Oprescu, care și-a arătat sprijinul și implicarea pentru astfel de investiții.
„Această fabrică este o dovadă a încrederii pe care Nokian Tyres și alți investitori internaționali o au în potențialul economic al României. Fabrica va crea aproximativ 500 de locuri de muncă. Acest lucru nu reprezintă doar un impact economic direct pentru întreaga regiune, ci și oportunități de dezvoltare a competențelor și abilităților celor care lucrează aici. Relocarea fabricii din Rusia, în România, confirmă faptul că țara noastră devine un hub atractiv pentru investițiile majore, în special în sectoarele strategice precum cel al producției industriale ecologice. Este un simbol al angajamentului nostru față de viitor și un exemplu despre cum tehnologia și inovația pot contribui la protejarea mediului“, a spus ministrul.
A luat cuvântul și președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan, care le-a mulțumit în primul rând celor de la Nokian că au ales să deschidă această fabrică la Oradea.
„Sper ca anii următori, această decizie va fi una bună, rentabilă, profitabilă și decizia bordului de a investi în România și în Oradea va fi confirmată de bilanțurile companiei. De asemenea, se cuvine să le mulțumesc mult Guvernului României pentru că cu siguranță sunt sprijinul important pe care țara noastră l-a oferit acestei investiției, într-un climat concurențial, în această parte a Europei. Cred că a contribuit ca această decizie să se facă în România și subsediat la Oradea. Se cuvine să le mulțumesc tuturor celor care în acest an și jumătate, de când echipa Nokian este activă în această zonă, au contribuit la tot ceea ce vedem noi astăzi aici.
Am o experiență de mulți ani și știu ce înseamnă să construiești, dar când intri aici și vezi că s-a construit într-un termen scurt pe 10 hectare de teren, aproximativ doar construcții, îți dai seama ce înseamnă planificare, organizare și tehnologie. Așa că îi felicit pe echipa care a lucrat aici un an și jumătate, proiectați, constructori, inginerie, verificatori, pentru că nu e ușor să faci o asemenea construcție care să funcționeze. Mi-aș dori și eu să avem manager de proiect în autoritățile noastre locale care să ducă astfel de investiții și să fie terminate în condiții de bună calitate și la timpul convenit“, a declarat Ilie Bolojan.
O fabrică de milioane
Compania va ajunge să producă 6 milioane de unități pe an și va crea 500 de locuri de muncă directe, precum și alte locuri de muncă indirecte. Statul român a acordat un ajutor de aproape 100 milioane euro. Nokian Tyres, investiție de 650 milioane euro, a produs, la Oradea, prima anvelopă de test pe data de 1 iulie, iar producția comercială de volum va porni la început de 2025.
Potrivit reprezentanților Nokian Tyres, capacitatea anuală a fabricii va fi de 6 milioane de anvelope după ce aceasta devine complet operațională, cu potențial de extindere în viitor, iar suprafața construită totalizează aproximativ 100.000 mp.
Investiția este estimată la aproximativ 650 de milioane euro. Anvelopele produse în fabrica din România vor fi vândute în principal pe piața din Europa Centrală și aceasta este amplasată strategic în apropierea clienților din acea zonă. Aproximativ 90% din producție va merge la export, în special în Germania, Austria și Elveția, dar și în Polonia și Cehia. O foarte mică parte dintre anvelope ar putea ajunge în SUA.
Fabrica Nokian Tyres din Oradea își propune să scrie istorie fiind prima unitate de producție din industria anvelopelor cu zero emisii de CO2. Pe lângă statutul de reper în industrie, fabrica propune și o abordare holistică a sustenabilității, ce include utilizarea energiei electrice provenind exclusiv din surse curate și procese automatizate, cu înaltă eficiență energetică. În plus, fabrica va adopta și standarde foarte riguroase privind deșeurile ce ajung la groapa de gunoi, la fel ca celelalte unități Nokian Tyres din Finlanda și Statele Unite ale Americii.
Luna trecută, Comisia Europeană a aprobat un ajutor de stat în valoare de 99,5 milioane euro, ajutor acordat de statul român pentru sprijinirea noii fabrici de anvelope cu zero emisii de CO2 a Nokian Tyres.
„Noua fabrica de la Oradea este un nou exemplu de pionierat al Nokian Tyres în industria anvelopelor. Electricitatea utilizată în fabrica din Oradea este, în totalitate, fără emisii de dioxid de carbon. O parte din electricitate este generată de unitățile solare instalate la fața locului. Aburul folosit pentru vulcanizarea anvelopelor este generat de boilere electrice inovatoare care folosesc electricitate fără emisii de dioxid de carbon, în locul combustibililor fosili obișnuiți, cum ar fi cărbunele sau gazul. În plus, procesul de fabricare a anvelopelor este foarte eficient din punct de vedere energetic, deoarece utilizăm doar tehnologie și utilaje de ultimă generație. Cu noua noastră fabrică din Oradea, demonstrăm cu adevărat angajamentul nostru față de sustenabilitate”, a declarat Adrian Kaczmarczyk, Vicepreședinte Senior pentru Excelență Operațională la Nokian Tyres.
Fabrica se va concentra pe producția de anvelope pentru autoturisme, care vor fi vândute, în principal, pe piața din Europa Centrală, ea fiind situată strategic, pentru clienții din această regiune.
„Munca desfășurată în ultimii ani are scopul de a ne aduce mai aproape de clienții noștri, creând o bază solidă pentru creșterea sustenabilă, în viitor. Oradea este acum casa noastră și suntem angajați să fim un bun vecin, sprijinind comunitatea, economia regională și pe fiecare membru al echipei noastre”, a declarat Susanna Tusa, Director General și Vicepreședinte al Nokian Tyres România.
Trimite articolul
XVai cata dezvoltare, deja sunt excitat in extaz? Are Salajul si Zalaul asa ceva, ca propaganda spune ca Salajenii o duc mai bine
-
Zalaul are Michelin, vezi cum minti, doar minciuna e de tine, poate prinde asa-i?
Fabrica de 650 milioane euro ,dar a primit ajutor din bani publici din România de 900 milioane euro, plus facilități fiscale și sclavi ieftini.
Dacă veneau ei de acasă cu 900 milioane euro era ceva, dar asa fix pix.Dupa ce papă banii pleacă și ne lasă cu dinții la soare ca mulți alții…
-
Scrie si in text ca ajutorul de stat, aprobat si de ue este de 90+ milioane de euro. Ori nu esti atent ori dezinformezi- cu ce scop?
Ca idee, ajutoarele de stat pt fabricile intel din pl si scandinavia, tot aprobate de ue, sunt aproape 2mld. -
Adevăr grăiești asa ceva numai în ro vezi sa vina statul cu bani grămadă în firma straina sa ce?
Sa își umple conturile pe spatele romanului cu salarii de doi leicum bine zicea cineva are Zalău dezvoltare ca e Michelin la ei nu are sclavi -
Esti prost informat ajutorul este de 100 milioane nu de 900 cat spui tu carcotasule, in afara de critica cu ce te ocupi tu de imprastii minciuni.
-
pai e modelul de bizniz ilie: vezi banii dati ryanair cadou.
-
“Statul român a acordat un ajutor de aproape 100 milioane euro”….cum ai ajuns tu la 900? :))))
-
pai din 100 mil facea statul o firma constructoare de autostrazi…
-
Milioane de faţadă si 5000 de lei brut pentru munca , in ritmul asta o sa importe nepalezi 💯💀
Din păcate politica de angajare este in cel mai pur stil romanesc! Se merge pe aceleași principii, salariul minim și apoi mai vedem noi. Și cum se lăudau pe la început. Acum nu găsesc oameni.
-
nicio problema, poti merge in spania sau uk si sa primesti echivalentul a 9000 brut pentru aceasi munca – dar dai dublu pe chirie, triplu pe trsansport si 5x pe o cina si un cocktail in oras. dar sunt sigur ca o sa stai cu alti romani iubitori pe furat la masa si o sa va plangeti strainilor intr-o engleza/spaniola stricata de cat de rau o duc romanii.
buna ziua. Cat costa un cauciuc?
Super felicitari !!
Atenţie doar la partea de Resurse Umane , unde Doama directoare la ultimul loc de mucă si-a adus doar “specialisti” din “PARCUL INDUSTRIAL BRUSTURI ” Astfel FAIST METALWORKING a reuşit să îşi formeze o imagine de centrul de rracolare al analfabeţilor din zona specificată.