Anvelopa de iarnă, considerată una dintre cele mai importante echipamente de siguranță pentru condusul pe timp de iarnă, este la fel de relevantă astăzi cum era acum 90 de ani. Anvelopa modernă de iarnă conține un amestec de aproximativ 100 de materii prime diferite, de aproximativ trei ori mai multe decât anvelopa de iarnă din anii 1930, incluzând atât materiale regenerabile, cât și reciclate.
„Anvelopa de iarnă ne-a învățat că putem garanta siguranța prin anticiparea provocărilor. Pe măsură ce lumea continuă să se schimbe, la fel se schimbă și provocările. În acești 90 de ani, condițiile meteo s-au schimbat, au fost inovate noi materiale, iar dezvoltarea produselor a făcut pași mari spre crearea de anvelope din ce în ce mai sustenabile. Cele două domenii principale ale inovației și dezvoltării noastre sunt siguranța și sustenabilitatea, iar în special la anvelopele de iarnă, siguranța este o prioritate”, afirmă Teemu Soini, VP Inovații și Dezvoltare la Nokian Tyres.
Cei 90 de ani au fost marcați și la Oradea, în luna iunie, când a fost produsă prima anvelopă Snowproof2 în fabrica Nokian Tyres din municipiu, o anvelopă de iarnă fără crampoane special concepută pentru șoferii de autoturisme din Europa Centrală.
„Nokian Tyres a inventat anvelopa de iarnă în 1934. Nu puteam sărbători mai frumos aniversarea celor 90 de ani de la acest moment, decât fabricând unul dintre produsele noastre emblematice, în cea mai nouă fabrică a noastră”, a declarat atunci Susanna Tusa, directorul general și vice președintele Nokian Tyres Romania Operations.
Condițiile diferite de condus necesită anvelope de iarnă diferite
Anvelopa modernă de iarnă se bazează pe decenii de dezvoltare a produselor și inovație. Testarea constantă în condiții reale de iarnă, cum ar fi cea desfășurată în centrul de testare Nokian Tyres din Laponia finlandeză, garantează că anvelopele de la inventatorul anvelopei de iarnă vor oferi protecție șoferilor în orice condiții.
„Condițiile diferite de condus necesită tipuri diferite de anvelope de iarnă, deoarece condițiile de iarnă variază foarte mult în funcție de zonă și climat: în Europa Centrală, iarna aduce mai multă ploaie, în timp ce în Scandinavia drumurile sunt acoperite de zăpadă sau gheață. De aceea, Nokian Tyres își adaptează anvelopele de iarnă în funcție de condițiile zonei în care vor fi utilizate”, spune Marko Saari, VP Managementul Produselor de la Nokian Tyres.
Pe lângă condițiile diferite de condus pe timp de iarnă, evoluțiile în tehnologia vehiculelor influențează dezvoltarea anvelopelor de iarnă.
„De exemplu, anvelopele pentru vehiculele electrice trebuie să suporte sarcini mai mari din cauza greutății suplimentare a bateriei și să răspundă instantaneu la puterea cuplului ridicat. Punctul nostru de plecare este că toate produsele noastre asigură siguranța la volan, indiferent de tipul de mașină pe care o conduci. Testarea rămâne cheia pentru a asigura performanța anvelopelor, astfel încât să îndeplinească nevoile șoferilor moderni”, spune Saari.
Nokian Tyres produce anvelope de iarnă pentru piața nordică și America de Nord în fabrica sa din Finlanda, iar anvelopele pentru Europa Centrală vor fi fabricate în fabrica sa din România.
Citiți principiile noastre de moderare aici!