Mii de bihoreni au trecut pe la standurile comunelor care s-au înscris în Festivalul -concurs „D’Ale Porcului ”, în ciuda vremii ploiase. Scopul evenimentului a fost acela de a cultiva tradiţiile pe cale de dispariţie chiar ţi în lumea satului. Juriul condus de maestrul în artă culinară Eugen Bar, şeful filialei Bihor a Asociaţiei Naţionale a Bucătarilor şi Cofetarilor din România, a acordat 7 premii speciale, pentru: cel mai bun taraf (Comuna Popeşti), organizare (comuna Borş), cel mai bun vin (comuna Diosig), cea mai bună pălincă cu suc de mere (comuna Roşia), cea mai închegată echipă (comuna Vadu Crişului), cele mai bune preparate speciale (comuna Tinca) şi cel mai bun guiaş (comuna Girişu de Criş). Premiile au constat în vouchere oferite de Eurobac, OK Clean şi cofetăria Danessa. Marele câştigător al concursului este echipa din Nojorid, condusă de primarul Ioan Crainic. Pe locul al II-lea s-a clasat echipa comunei Pomezeu (primar Ioan Şora), iar pe locul al II-lea, echipa comunei Oşorhei (primar Ioan Pop). Celelalte echipe din: Aușeu, Căbești, Dobreşti, Ineu de Criș, Mădăras, Săcuieni, Sânnicolau Român, Sânmartin, Tileagd, Toboliu, Tulca, Valea lui Mihai şi Békés Megye – Ungaria au primit diplome de participare şi sunt deja motivate să câştige viitoarea ediţie a concursului. Premiul I a constat într-un voucher în valoare de 1.000 de lei oferit de Tiger Amira şi un voucher în valoare 1.000 de lei oferit de Pada Murre. Premiul II a constat într-un voucher în valoare de 1.000 de lei oferit de Tiger Amira şi un televizor LCD oferit de DOOZ. Premiul III a constat într-un voucher în valoare de 400 de lei oferit de Eurobac, un voucher în valoare de 350 de lei oferit de cofetăria Danessa şi un voucher în valoare de 250 de lei oferit de OK Clean.
Mâncarea preparată de competitori s-a bucurat de mare succes: chiar dacă festivalul era programat să dureze până la orele 17, unii dintre participanţi şi-au epuizat preparatele încă de la orele 13,30. „Am fost singurii care am pregătit sângerete. A trecut rapid… Am făcut şi 400 de sarmale cu pisat- În jumătate de oră au fost gata ”, a spus primarul de Giriş, Ioan Paşca. De o atenţie cu totul aparte s-a bucurat şoriciul, mulţi dintre participanţi regretând că nu au putut intra în posesia unei bucăţi. Numărul participanţilor l-a eveniment l-a surprins până şi pe preşedintele Consiliului Judeţean Cornel Popa, prezent la deschidere.
Strategii de marketing
Vizitatorii au putut degusta pălincă, toroş, cârnaţi, caltaboşi, jumări şi diferite produse locale speciale (supă de tăiţei, tocăniţă de organe, sarmale, guiaş, mâncare de fasole, slănină fiartă, sângerete, plus vin fiert.Prezentatorul evenimentului şi răspunzător cu buna dispoziţie a participanţilor şi vizitatorilor a fost celebrul actor, rapsod şi om de televiziune Alexandru Pop – „Văru’ Săndel”. Acesta s-a şi declarat „naşul” festivalului şi prezentator „etern”. El s-a bucurat de mare succes la public, s-a fotografiat cu admiratorii şi a oferit autografe. Atmosfera a fost întreţinută, pe tot parcursul zilei, de artişti locali. De altfel, aproape fiecare cort s-a bucurat de prestaţii artistice, deoarece prezenţa instrumentiştilor a fost una dintre strategiile de marketing ale competitorilor.
Organizatori: Consiliul Judeţean Bihor – Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale, Asociaţia Comunelor din România – Filiala Bihor, Asociaţia Firmelor Bihorene, Asociaţia Culturală D’ART
Parteneri: Nutrientul, ERA Shopping Park, Sinton Expert, Arise, Proper Marketing & Events, Kogayon Studio, Virtual Craft, Primăria municipiului Oradea, D.S.V.S.A. Bihor, I.P.J. Bihor, I.J.J. Bihor, Ansamblul Profesionist Crişana
Sponsori: Partizan Security, Fruct Sistem, Vital Produs (Pită Lugaş), Motty, Crama Familiei Mados, Euro Plast, Repcon, Agroind, Butimar Gaz, Grup West Premium, Dacor, Spitalul Pelican, Dooz, Tamira Pan, Selenit, Tiger Amira, Danessa, Pada Murre, Palazzo, OK Clean, Consulting Forest Royal, Godman, Eurobac, Tipografia Treira, Phenalex, Teşan Prest, Cramele Recaş, Electric Mark, Brielmaier Satu Mare, RCS&RDS, Ioan Covaci
Parteneri media: Jurnal Bihorean, Bihari Napló, Radio Transilvania, Digi 24 Oradea, Informaţia de Bihor, Zi de Zi
Trofeul evenimentului, un porc sculptat în lemn de artistul Radu Lazăr (membru al echipei Dobreşti), este transmisibil. El va fi inscripţionat cu numele primului câştigător, care îl va preda câştigătorului ediţiei a II-a.
Citiți principiile noastre de moderare aici!