Noile drumuri ce vor lega Oradea de Oșorhei, Nojorid, Sântandrei, Biharia, Sânmartin și, mai departe, de marile artere rutiere ce străbat județul vor fi realizate pe fonduri europene, în anii viitori.
[eadvert]
Ajuns la Județ, Ilie Bolojan se implică total și spune că până la finalul acestei luni, împreună cu ADR Nord-Vest va trimite cererea de finanțare pentru proiectele noilor drumuri de legătură și centuri dintre Oradea și Oșorhei, Nojorid, respectiv Sântandrei, care au deja realizate studiile de prefezabilitate, prin grija Primăriei Oradea și a ZMO. Aceste drumuri vor fi preluate de CJ, care le va încadra ca drumuri județene și le va pregăti documentațiile tehnice, în vederea obținerii finanțării, prin POR, anul viitor. Județul Bihor are posibilitatea de a i se deconta și studiile de fezabilitate, până la 340.000 de euro.
Bolojan și Mălan au anunțat că, pentru a obține fonduri europene care să fie cu adevărat folositoare pentru cât mai mulți bihoreni, au luat decizia de a renunța la reabilitarea prin fonduri a altor două drumuri județene ce fuseseră propuse de vechea conducere a Consiliului Județean. Este vorba despre DJ Belfir – Șoimi – Pocola și DJ Săcueni – Sâniob, drumuri mult mai puțin circulate, după cum reiese din rezultatele studiilor de circulație efectuate pe drumurile din Bihor.
Drumuri către joburi
„Banii europeni trebuie să fie investiți acolo unde, într-adevăr, folosirea lor este la îndemâna mult mai multor oameni. Acolo este și dezvoltarea economică. Peste două treimi din locurile de muncă sunt în această zonă (din jurul Oradiei – n.red.). Aceste proiecte vor permite exportul de prosperitate, accesul la locurile de muncă pe distanțe de 20 – 30 de kilometri în oricare direcție”, spune Bolojan, arătând că studiile de circulație efectuate se bazează pe ultimul recensământ al CJ, din 2015 și pe datele primite de la CESTRIN – institutul Ministerului Transporturilor.
„Consiliul Județean Bihor va prelua proiectele rutiere din Zona Metropolitană Oradea. ZMO, Municipiul Oradea și comunele beneficiare inițiaseră drumuri noi, pentru care s-au realizat deja studii de prefezabilitate, în 2019 și 2020. Este vorba despre centura ocolitoare a Oșorheiului, care pornește din Centura Oradea, va avea aproape 6 kilometri și va costa 59 de milioane de lei. Va duce spre Tileagd – Copăcel și va „sparge” circulația de pe DN 1.
Un alt proiect este drumul ocolitor al Nojoridului (8,4 kilometri, 46 milioane de lei) – legătură cu Centura Oradea și cu viitorul drum expres Oradea – Arad. Noua centură ocolitoare Oradea – Sântandrei se va conecta printr-un nou rutier cu drumul expres Oradea – Arad și legătura cu autostrada (A3 Borș – Oradea – Cluj – n.red.)”, informează Bolojan.
Noul președinte de Județ nu renunță nici la noua legătură cu Sânmartin – Băile Felix și nici la centura Bihariei. Spune însă că noul drum Oradea – Băile Felix (4 km, 70 milioane de lei) va fi realizat de CNAIR, prin POS Transport, deoarece leagă două drumuri naționale – DN 1 și DN 76. De asemenea, centura Biharia (5,6 km, 43 milioane lei) va fi gestionată de Primăria Oradea și Primăria Biharia, împreună cu Zona Metropolitană Oradea, având la dispoziție fonduri pe axa ce va finanța infrastructura în cadrul zonei urbanei funcționale (ZUF).
Regulament pentru un județ curat
Bolojan anunță că o altă prioritate a sa va fi ca județul Bihor să devină unul dintre cele mai curate județe din România. Acesta spune că nu putem vorbi de turism, dacă teritoriul nu este întreținut, iar apele sunt pline de mizerii. Capul Județului spune că va realiza un regulament la nivel județean pentru întreținerea acostamentelor pe toate drumurile din județul Bihor, indiferent că vorbim despre drumuri naționale, județene sau comunale. Bolojan își propune ca și terenurile agricole de pe marginea drumurilor să fie cultivate, nu lăsate în voia sorții, pline de bălării.
CJ Bihor a pregătit deja un regulament județean care va intra în dezbatere publică începând de azi vineri, 6 noiembrie, informează Bolojan. Regulamentul privind întreținerea și gospodărirea drumurilor publice din județul Bihor din primăvară – toamnă ar urma să intre în vigoare până la finalul anului. Bolojan subliniază că acest regulament va trebui respectat în primul rând de către CJ Bihor, care administrează aproape 1.000 km de drumuri județene. Spune că vor fi cel puțin trei cosiri pe an, oriunde în județ. În extravilan, administratorii drumurilor vor întreține acostamentele, iar în intravilan toată gospodărirea și semnalizarea va fi întreținută de primăria incidentă. Bolojan arată că taluzurile vor fi tunse în întregime, nu doar parțial, ca până acum. De asemenea, șeful CJ consideră că proprietarii terenurilor care nu își întrețin terenurile amplasate pe marginea drumurilor ar trebui să fie supraimpozitați.
De asemenea, președintele CJ Bihor are în vedere curățarea apelor din Bihor și spune că va lucra cu instituțiile abilitate – administratorii ariilor protejate și ABA Crișuri – pentru a obține efectul dorit. Bolojan a dat exemplul apelor din Defileul Crișului, pline de deșeuri. La fel, lipsa condițiilor esențiale pentru un turism civilizat, în Glăvoi. Ilie Bolojan își propune ca sistemul de administrare a deșeurilor din Bihor – SMID – să devină operațional, cât de curând.
Trimite articolul
XDacă primãria abia are fonduri pentru asistaţi sociali, munca forţatã este interzisă.
In sfarsit se scrie ADEVARUL ” drumul de 6 km va costa 59 km” Pana acum am crezut ca spaga nu trece de 100%. Eu am gresit.
Daca la urmatoarele alegeri prezidentiale participa si castiga Bolovan, sigur face un drum expres pana la Luna.
-
Macar astia vor sa faca ceva!
Si se va vedea la final ca au produs si ptr. populatia judetului, nu doar ptr.ei.
Nu doar sa incaseze salarii nesimtite si sporuri care saracesc bugetul institutiei in timp ce ei freaca menta.
Exact cum a gasit si Romeo Dunca la Consiliul Judetean Caras Severin.
Uitati mai jos linkul cu ce a descoperit omul acolo.
https://m.adevarul.ro/locale/resita/milionarul-dunca-dezvaluiri-despre-hotiile-cj-caras-severin-sporuri-incasa-fosta-conducere-1_5fa3ea085163ec42718b8b48/index.html-
Mă întreb, oare ce-ar găsi autoritățile in firma lui Romeo,dacă și-ar face corect treaba?
Las-o mai moale,că nici pe Romeo nu-l scoate cinstea afară din casă.
Ps.Dacă există un politician cinstit, ăla nu are loc în politică, eventual să spele vase la propriu.
-
-
Foarte bine ca ii obliga pe Primari si pe angajatii Consiliilor Locale impreuna cu administratorii drumurilor sa curete PADURILE crescute pe marginea drumurilor !
Sa isi tialeteze copacii uscati si sa aduca santurile colectoare inapoi la forma de santuri, nu de jungla .
In 80 % dintre drumurile satesti , comunale si judetene, circuli pe strada cu masina ca printr-o poteca din padure.
Inainteaza tufele din sant catre culturile agricole an de an cu 30 – 50 de centimetri.
S-a ajuns ca de la sant sa fie 2- 3 metri lateral de plante crescute pe terenul agricol , teren care ar putea fi folosit REAL in obtinerea de priductie agricola .
Dar primarii dau ajutiare sociale la zeci si sute de persoane lunar fara nici macar sa le conditioneze de munca in folosul comunitatii.
Sa ii scoata 5 -6 zile pe luna si sa ii puna sa curete padurile de lastaris de pe dreapta si stanga soselei pe terenul care apartine comunei din fiecare sat .
Acasa la ei pot sa curete , la comuna nu mai fac fata.
Dar banii de ajutir social stiu sa ii incaseze cu regularitate.
Trebuie schimbat ceva, asta e clar .
Pai drumul Tinca-Beius nu-i circulat ? Ati socotit bine ? Ia mai vedeti !
-
Ba da .
Dar nu la fel de important ca Santandrei -Oradea , ori Nojorid – Oradea, etc…..
Ajungi de te simti singur cateodata cand treci pe zona aia de care vorbiti, desi treci printre culoar de case prin satele zonei.
Nu-i tipenie de om pe sosea nici dimineata la ora 06,30, dar nici la ora 17.00 dupa masa.
Dar la Nojorid, Osorhei, Biharia sau Santandrei se face coloana de auto zilnic de 2 – 3 ori ,cu mii de oameni ce se duc sau se intorc de la munca zilnic, inclusiv sambata.
Ceea ce ….clar, nu poate fi nici macar intrat in discutie pe ruta Tinca – Beius.
Ca nu suporta comparatia.
Deci…., daca trebuie ceva facut in regim de urgenta, accesind fonduri europene, sigur nu e un drum dorit de liderii UDMR care traverseaza localitati cu populatie etnica maghiara doar ptr. ca acolo au niste Adoni sau Rozalii interese etnice!!
Este clar acest lucru.
Interesul general trebuie sa primeze.
Nu cel de grup sau local.-
Ptr.Apolitic.
Domnule / Doamna, daca nu va place linkul cu ce a gasit Romeo Dunca la C.J. Casars Severin si vad ca va doriti o comisie ANAF care sa ii verifice firma privata a domuului Romeo Dunca ce contribuie cu miliarde de lei lunar la Bugetul Romaniei (si nu care consuma sume majore din Bugetul Romaniei!!) , atunci va pot oferi linkul cu ce au gasit noii sefi de la C.J. Bihor la preluarea functiei
.
Poate asa va mai linistiti si nu sunteti doar pe pozitia de a contesta ceva ce este dea dreptul evident si palpabil.
Atasat linkul ….
https://m.ziare.com/stiri/cum-au-fost-umflate-sporurile-la-cj-bihor-1642119-
Pt.@Localnic:
Domnule/Doamnă, fiecare găsește după fiecare ceva putred,asta nu rezolvă adevăratele probleme, sunt doar povești de adormit copiii.
Politruc cinstit =pleonasm-
Corecție:
Politruc cinstit =pleonasm?
-
-
-
Despre DN19B Chiribis – Suplacu de Barcau nu se stie nimic?
este impracticabil si nimeni nu ia nicio masura macar sa se repare gropile ca e aci iarna. Macar acuma in prag de alegeri.
-
Probabil se va repara dupa finalizarea autostrazii !!
Ce rost ar avea sa il refaca acum , iar peste un an sa il rupa toate basculele care vor transporta materiale ptr.constructia autostrazii vesnic nefinalizate.
Am inteles ca s-a semnat contractul.ptr.executie .
Urmeaza probabil studiile si ulterior comanda de incepere ( sau continuare !! ) a lucrarilor .
Apoi repararea terasamentului actualui drum despre care faceti vorbire.
Sincer, daca as fi eu in rolul de persoana cu functie decizionala la C.J. Bihor, nu as accepta o reparare a acestui drum pina la finalizarea autostrazii.
Ca unseamna ca mi-as bate joc de banii comunitatii, fiind constient ca dupa cateva luni pe acolo vor trece NASIV basculele supraincarcate cu materiale ptr.constructia autostrazii.
Cum a asteptat VOIT pina acum de 50 de ani ca sa fie reparat acest drum , exact asa mai poate astepta 2 -3 ani!
Sincer,asa e corect!
Nu …bine .
Ca ….. bine , intelege fiecare ce crede el ca il avantajeaza , doar.
Mai oameni buni dar voi oare strazile astea dezastruoase din Oradea nu le vedeti? Canale peste tot oriunde te duci te zgartaie masina in toate partile (drept e ca si eu is de vina ca mi-am pus anvelope 225 / 45 care is cu balon mai mic putin) dar totusi ne consideram mari si tari vine un turist in vizita, ca sa vada cladirile frumoase pe care le avem trebuie sa mearga pe drum, nu merge cu drona prin aer… Oare cand or sa faca si strazile din Oradea? Principalele semafoare din oras asfaltul e ca la valurile marii inclusiv in masina te misca de zici ca acum urmeaza sa decolezi sau nu stiu.
Tara arde, … chelul s-ar pieptana dar…..
Dar d-le Bolojan; de drumul Oradea- Cheriu-Felcher-cu legătură spre Hidișelu de sus, nu v-ați gândit? Știți că Felcheru nu are drum asfaltat? Dacă s-ar face acest drum ar lua o mare sarcină din traficul prin Felix. Acuma nu sunteți primarul municipiului Oradea, ce președintele consiliului județean Bihor. Aveți toate pârghiile să faceți acest drum cu ieșire la intrarea in Hidișelu de sus. Mulțumesc și aștept răspuns la întrebările acestea.
-
El e un altfel de Zeus, nu se coboară la nivelul muritorilor de rând, așa că aștepți degeaba un răspuns.
Păcat că nu ați învățat asta până acum.
Weekend plăcut!