În urma verificărilor efectuate, în 12 cazuri s-a constatat că produsele nu erau însoțite de documente care să ateste că au fost supuse operațiunilor de curățare, dezinfecție și dezinsecție, în conformitate cu prevederile HG 163/2007, coroborat cu prevederile Legii 245/2004, precum și ale Regulamentului (UE) 1020/2019 al Parlamentului European și al Consiliului privind supravegherea pieței și conformitatea produselor, și prezentau urme de murdărie, praf, pete, pânze de păianjeni, etc. fiind considerate produse nesigure, astfel că nu a fost permisă introducerea pe piață/punerea în liberă circulație pe teritoriul României a articolelor uzate în valoare de aproximativ 611.000 lei.
În 11 cazuri, la data controlului, s-a constatat vizual și prin sondaj că produsele nu prezintă deteriorări sau uzură avansată, dar având în vedere că în punctul de frontieră nu există posibilitatea verificării întregii încărcături, au fost aplicate sigilii, deschiderea și verificarea întregului conținut fiind făcute de echipe ale Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor din județele de destinație – Suceava, Iași, Bihor, Sibiu, Brașov, Arad, Sălaj, Maramureș, Buzău. Au fost astfel oprite temporar articole uzate în valoare de aproximativ 522.000 lei.
„Reamintim consumatorilor bihoreni că pot solicita informații cu privire la drepturile lor la numerele de telefon 0219551, respectiv 0377755359, iar depunerea de reclamații se poate face pe site-ul anpc.ro prin completarea formularului de reclamații online sau la sediul CJPC Bihor din Oradea, str. Evreilor deportați, nr.4A1“, transmite CJPC Bihor.
[eadvert]
Citiți principiile noastre de moderare aici!