Cele două secțiuni se întind pe o lungime de 67 de kilometri, fiind în valoare de aproximativ 10 miliarde lei. Pentru Lotul cu viaductul de 1,6 kilometri de la Suplacu de Barcău noul termen pentru depunerea ofertelor era vineri, 28 aprilie, iar pentru lotul cu tunelul Meseș, termenul inițial a fost 6 aprilie. Acesta, în cele din urmă a fost prelungit până pe 26 aprilie. Deși au fost depuse 235 de clarificări, noul termen este 5 mai, relatează Economedia.
[eadvert]
Pe 6 ianuarie, CNAIR a lansat o nouă licitație care viza lotul de 26 de kilometri, dar fără să anuleze licitația anterioară, cea din 2020. Lucrările au o valoare de aproximativ un miliard de lei, perioada de proiectare fiind de 6 luni, iar perioada de execuție fiind de 18 luni, explica șeful CNAIR, Cristian Pistol.
„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor! Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA). Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care:
– 3 viaducte,
– 8 pasaje
– 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare. Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, a spus Cristian Pistol, citat de sursa anterioară.
În mandatul lui Sorin Grindeanu, au fost anulate trei licitații pentru cei 100 de kilometri din Autostrada Transilvania. Horațiu Cosma, fost secretar de stat, condamnă atitudinea batjocoritoare de care dă dovadă Compania de Drumuri în răspunsurile oferite constructorilor pentru contractul de 8 miliarde de lei. Anul acesta, CNAIR a anulat și reluat licitația pentru lotul Poarta Sălajului- Zalău- Nușfalău, pe tronsonul care include tunelul de la Meseș, dublând valoarea contractului de la 4 miliarde de lei la 7,5-8,8 miliarde lei.
Cinci oferte pentru tronsonul Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania!
Caietul de sarcini pentru Suplacu de Barcău – Chiribiș, desființat de un fost secretar de stat
Trimite articolul
XIn ritmul asta nu mai apucam noi autostrada asta, poate stranepotii nostri 🙁
-
Asta inseamna un ministru PSD! Incompetenta maxima.