Pentru luni a fost anunțată închiderea circulației rutiere pe strada Parcul Traian, pe porțiunea acces auto Inspectoratul Județean de Poliție – B-dul Magheru. În acest context, strada George Enescu devine cu sens dublu, prin desființarea locurilor de parcare. Municipalitatea a mai transmis că se înființează un sens giratoriu la capătul străzii Enescu spre bulevardul Magheru.
Se deschide Eminescu
Chiar dacă duminică după-amiază, strada Mihai Eminescu era încă închisă pe porțiunea care intersectează Corso, această arteră ar urma să fie deschisă traficului rutier începând de luni, 4 noiembrie, ca măsură compensatorie pentru închiderea accesului spre Magheru.
Strada Mihai Eminescu a fost, în ultimii ani, mai mult închisă din cauza lucrărilor la rețelele de apă și termoficare, derulate în contul unor proiecte cu finanțare europeană. De aproximativ o lună încoace se lucrează la refacerea străzii pentru a fi redeschisă traficului.
Primarul Ilie Bolojan a spus, săptămâna trecută, strada se va deschide luni dar că „cel puțin o lună de zile pe stradă se va circula cu restricții”. Se va mai lucra în porțiunea dinspre Inspectoratul Județean Școlar și nu vor fi permise parcările. O bandă va fi folosită de utilaje și celaltă va rămâne dedicată circulației. Conform edilului, în 1 decembrie va deschisă strada complet, cu un aliniament de locuri de parcare pe partea stângă și o pistă pentru bicicletă pe partea dreaptă.
Nici tramvai
Începând cu 15 noiembrie sunt preconizate lucrări de și mai mare amploare la pasajul Magheru, motiv pentru care circulația tramvaielor va fi suspendată temporar, acestea urmând să fie înlocuite cu autobuze.
Articole pe aceeași temă:
Luni încep lucrările la Pasajul Magheru: 26 de arbori sacrificați
Trimite articolul
Xsensul giratoriu la interesctia Enescu cu Magheru ar trebui sa ramana definitiv. cei care coboram de pe Gh. Doja stam in coada pana mai sus de intersectia cu drumul spre ciuperca si 15 minute daca nu e politie in intersectie sa dirijeze.
Cu ce te ajuta pe tine sensul giratoriu daca prioritate va fi tot dinspre pod (de stanga)? Probabil ca vei sta si mai mult decat stai acum la semafor…
Nu uita ca, probabil vor fi desfintate semafoarele ce intersectau Magheru (strandului si Parcul Traian) asa ca se va veni la flux continuu dinspre pod spre viitorul sens giratoriu!
Un sens giratoriu pus pe o magistrala intens circulata incurca mai mult decat semaforizarea. Sensul giratoriu a fost inventat pt. strazi cu circulatie de intensitate medie/mica. Intr-o intersectie cu trafic intens coloanele formate pe toate directiile vor avea timpii de deplasare lungiti cu timpii de latenta necesari pt. punerea in miscare in mod repetat a intregii coloane, inaintarea cu doar o lungime de automobil, urmata apoi din nou de oprire. In total, pe unitatea de timp, printr-o intersectie semaforizata (avand eventual si cronometru pt. a pregati soferii pt. pornirea in sincron) vor trece mai multe masini decat prin aceeasi intersectie prevazuta cu sens giratoriu. E adevarat ca la semafor exista un timp de asteptare, dar apoi, odata coloana pornita, se va deplasa cursiv pe durata ciclului de semaforizare. E vorba de eficienta. Ca sa nu mai vorbim de consumul si poluarea marita provocate de atatea porniri/opriri ale coloanei.
Numai ca la noi cine sa stea sa gandeasca?