Este vorba despre un nou proiect de lege, aflat în dezbatere la Ministerul Transporturilor (MT), şi care propune un nou sistem de calcul și de stabilire a tarifelor rutiere.
[eadvert]
Noua lege propune reglementarea taxării folosirii drumurilor publice și se află în dezbatere până pe 23 mai.
Proiectul de la Ministerul Transporturilor face distincție între “mașini mici” și “camioane”, fapt care se va reflecta în modul în care va fi taxată circulația lor pe drumurile publice. Pe scurt, autoturismele vor “plăti” pentru gradul de poluare, iar camioanele “la kilometru”, potrivit antena3.ro
În momentul de față, toate vehiculele care circulă pe drumurile publice din România sunt obligate să plătească rovinieta, diferențierea de tarife fiind determinată exclusiv de categoria vehiculului.
Rovinieta, numai pentru vehicule de până în 3,5 tone
Vechea rovinietă se va aplica numai vehiculelor mai ușoare sau egale cu 3,5 tone. Valoarea acesteia va fi stabilită pe noi criterii, diferite de cele valabile în momentul de față.
Pe lângă categoria vehiculului (existentă și până acum) au fost introduse drept criterii de diferențiere clasa de emisii poluante în care este încadrat și durata de parcurs (care include perioada de deplasare, precum si pe cea de staționare), mai scrie sursa citată mai sus.
Astfel, prețul rovinietei va deveni direct proporțional cu nivelul de poluare al autoturismului.
Rovinieta va putea fi achiziționată pentru 10 zile, 30 de zile, 60 de zile și 12 luni. În prezent, rovinieta poate fi plătită pentru una, șapte, 30, 90 de zile sau pentru un an și se aplica tuturor vehiculelor, indiferent de specificul ori caracteristicile tehnice pe care le au.
Taxă nouă pentru camioane
Pentru camioane, cele cu masa mai mare de 3,5 tone, este introdus un nou concept, TollRo, care presupune că taxarea se va face prin înmulțirea numărului de kilometri parcurși cu valoarea unitară a TollRo, ce va fi stabilită ulterior.
Noua formulă de taxare va presupune tarifarea utilizatorilor în funcție de distanța parcursă pe drumurile din România.
TollRo se va calcula prin înmulțirea tarifului unitar cu distanța parcursă. La fel ca în cazul rovinietei, valoarea tarifului unitar ar urma să fie stabilită prin ordin de ministru.
Amenzi pentru șoferi
Neplata rovinietei este contravenție, iar amenda aferentă va fi cuprinsă între minim dublul valorii anuale a acestui tarif și un maxim care reprezintă de patru ori contravaloarea anuală a rovinietei.
Trimite articolul
XBag seama ca vor fii reparate și drumurile!!!ca dacă vrei ceva tre sa și dai ceva,asa este normal,dacă totuși avem taxe,preturi ca și în UNIUNEA EUROPEANĂ. vrem și drumuri și bineînțeles și salari decente ca și dincolo,deci prima data aci ar trebui umblat,sau greșesc cumva?
Pana la ora actuala s-a platit la greu rovinieta si niciun beneficiu din partea conducatorilor auto. Nu mai bine cei de la CNAIR si “marele ministru” de la transporturi s-ar lauda cu autostrazi sau drumuri expres terminate pe banda rulanta. Mai bine “balerinul” sef de la Transporturi s-ar lauda cu inceperea unei sosele expres de la Comarnic-Brasov cu un termen concret de dare in folosinta sau o autostraza cap-coada Constanta-granita de vest. Pana atunci … spor la furat cu acte in regula.
Deci pana in 2026 vom avea toate drumurile patriei gata facute ? Misto !
cu taxele de drum stam foarte bine suntem la zi cu preturile europene, mai putin cu constructia lor 🙁