După mai multe tergiversări a venit şi rândul liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor să fie electrificată. Potrivit informaţiilor primite de la Oana Brânzan, şef Serviciu Comunicare Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, „CFR SA şi Asocierea SC ACCIONA Ingenieria SA – S.C. BAICONS IMPEX SRL au semnat în luna aprilie 2017 contractul pentru «Reactualizarea Studiu de Fezabilitate pentru electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor». Sursa de finanţare este asigurată din fonduri comunitare și de la bugetul de stat, iar valoarea contractului este de 5.424.259 lei (fără TVA)”.
Informaţia a fost confirmată în urmă cu câteva zile de directorul general al CFR, Marius Chiper, care a precizat că, calea ferată pe porţiunea amintită va fi electrificată şi dublată.
Proiectul de electrificare şi modernizare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor este cuprins în strategia Ministerului Transporturilor şi în Master Planul General de Transport.
Reactualizarea studiului de fezabilitate este necesară pentru evaluarea caracteristicilor tehnice şi operaţionale ale liniei existente, analiza mediului socio-economic, instituţional şi juridic şi pentru realizarea scenariilor de dezvoltare.
Obiectivul general al proiectului constă în electrificarea şi modernizarea liniilor de cale ferată existente pentru circulaţia cu viteza maximă de 120 km/oră pentru trenurile de călători şi 80 km/h pentru trenurile de marfă, preluarea parţială a traficului dinspre vestul Europei şi realizarea conexiunii cu tronsoanele Coridorului Rin-Dunăre de pe teritoriul României.
„După elaborarea studiului de fezabilitate urmează derularea procedurilor de licitație pentru elaborarea proiectului tehnic și execuţia lucrărilor de modernizare și electrificare”, a precizat Oana Brânzan.
Citiți principiile noastre de moderare aici!