În Oradea, Administraţia Bazinală de Apă „Crişuri” (ABA) are în derulare un proiect de investiții pentru amenajarea râului Crişul repede. Lucrările se desfășoară pe malul stâng, pe tronsonul situat între Sinagogă și Podul Ladislau. Consolidarea malului se face pe o lungime de 220 de metri. Astfel, pe o lungime de 132 de metri se realizează o amenajare la baza malului cu prism de anrocamente (bolovani) peste care se va realiza o alee de promenadă, iar pe o lungime de 88 de metri se înlocuiește zidul de sprijin din cărămidă cu unul de beton armat având un prism de anrocamente la bază peste care se va realiza o alee de promenadă.
„Prismul va fi executat din anrocamente de piatră brută având greutăţi cuprinse între 150 – 500 kg/buc. și va fi aşezat pe un material geotextil. Peste acest prism se va realiza o umplutură de piatră spartă cu greutatea de 50 kg/buc și un strat de 10 cm de balast. La final, din dale de beton, se va realiza o aleea pentru promenadă. În continuarea dalelor se vor realiza trepte de coborâre spre apă care se vor turna pe tronsoane cu o lungime de 400 de metri”, ne-au transmis reprezentanţii ABA Crişuri.
[eadvert]
Aval de parcarea subterană, pe malul stâng, în apropierea Podului Ladislau, zidul de cărămidă aflat într-o stare avansată de degradare va fi înlocuit cu un zid de beton. Scările, care au ajuns să fie impracticabile, se vor înlocui cu o rampă, facilitând astfel mobilitatea urbană în zonă.
Lucrările de consolidare de pe malul Crișului Repede țin seama atât de parcarea subterană existentă, cât și de soluția de amenajare urbanistică votată de orădeni, dau asigurări reprezentanţii instituţiei.
Valoarea investiției este 2.185.000 lei (fără TVA) și este asigurată de la bugetul de stat. Lucrările se vor finaliza în această vară.
Trimite articolul
XVine betonu si distrugerea totala a centrului (fara TVA) de mafioti ca Von Birtin si Von Sinmartin.
-
Porcule !!!
-
Da esti un porc.
-
Adica mama. Bietu de mine.
-
-
Ești dus rău asistatule!
-
Zi libera pe Borsului?
-
intuat si asa aceasta e la moda
ciment!!!!mult cimeeeeent!!!!!!!
Si podul au distrus. Urat de tot. Niste nebuni la cap.
Numai in educatie sa nu bagati bani! Clase de 30 de elevi si mai aveti pretentii de performante!de fapt, ce educatie cand marele carmaci vrea doar fierar betonisti si chelneri.
Orice iniţiativă care are scopul de a schimba în bine aspectul oraşului, de a-l moderniza , de a-l face mai atrăgător atât pentru locuitori cât şi pentru vizitatori ,zic eu, este de apreciat.
Dar asta nu e totul.
Pentru a face din Oradea un oraş cu un nivel de trai ridicat în România, trebuie făcute investiții , de către cei care-i conduc destinele ,şi în dezvoltarea culturală a urbei.
In primul rând, ar trebui investit masiv pentru a transforma Oradea într-un centru universitar important al ţării. Lucru greu de realizat, dar nu imposibil.
Apoi, ar trebui gândită o strategie de a stimula creşterea economică a urbei noastre.
Cum s-ar putea realiza asta?
Mă voi referi strict la domeniul imobiliar, domeniu în care atât eu cât şi familia mea ne-am investit munca de o viață.
Oradea , se ştie, e oraşul cu cele mai mari impozite din țară pentru proprietătile imobiliare nerezidenţiale (spații comerciale, clădiri de birouri) , iar sumele obținute în urma închirierii acestora sunt net inferioare celor obținute în Cluj , de pildă. Iar Clujul are impozitele cele mai mici din țară pentru imobilele nerezidențiale. Deci, chiar dacă investiția initială e mult mai mare în Cluj, amortizarea se face mai repede, tocmai datorită acestor măsuri luate de conducerea oraşului, care vin în sprijinul acestui tip de investitori.
In Oradea de ce nu s-ar putea, atunci ?
Ca să nu mai pomenesc de sistemul englezesc , unde personal mi-am investit banii în proprietăti imobiliare. Ei, bine aici, chiar dacă impozitele pentru imobile sunt ceva mai mari decât în Romania, plătesc taxa pe imobil Councilului ,doar pentru perioada în care am chiriaşi .Daca ,de exemplu am o proprietate ocupată doar o jumătate de an, voi plăti impozitul aferent doar 6 luni. Şi sistemul acesta ,printre altele ,pe mine m-a determinat să aleg această țară în detrimentul Romaniei.
De ce nu s-ar putea adopta şi la noi ceea ce e bun in ţările vestice, ca să nu mai fim nevoiti să platim taxe străinilor, ci alor noştri, şi să ne dezvoltăm astfel țara ?
-
In Oradea e simplu sa bagam cat mai multi bani in betoane si lucrari, indiferent cum ies si cum arata, ca cu cat bagi mai multi bani firmelor de casa, o parte din bani merg acolo in buzunarele lor si a grupurilor de interese. Asta e tot ce conteaza , profitul lor cat mai repede.
-
Daca si cu parca, se plimbau cu o barca! Aiureli!
-
poți proba contrariul!?
-
Sunt foarte curios despre care pod se vorbește în articol. Ladislau? Latzi?
-
Moraru Frighes “Podul Ladislau” in articol, pentru tine numa Podul Loti de ala Sfantu.
Pe partea opusa tot nu se lasa Bolo prin Birta pana nu taie toata vegetatia de la podul Ladislau la Dacia, doar au de gand cu pista de biciclete prin albie motivul sa poata rade totul.
-
Banii UE pentru piste de bicilete, scoaterea masiniilor din oras, daca primeste bani asta taie copaci si la Muntii Apuseni.
Oare de cate ori am platit , noi orădeni , amenajarea celor 200 de metri de mal al Crișului repede
Pescuitul în trepte trebuie permis, unii au găsit pneuri.
Aducând atâta rocã casa turcească va fi focã.
Eu sincer am pierdut orice speranta sa vad finalizata lucrarea pe cei 200m. De anui buni(cati oare?) se tot sapa si se tot consolideaza si se tot cheltuiesc bani ca la ciumperca! O sa iasa o strutocamila asa cum iese orice lucrare care tine ani multi! ^ oamnei si un exscavator terminau o treaba buna in 6-9 luni nu in ani….. “4 ani jumate”
Din păcate Oradea e un oraș aproape sufocat de poluare, spatii verzi lipsa, betoane parcări și blocuri unu lângă altul, pe nimeni nu interesează sănătatea orădenilor, cu părere de rău dar doar impozitele contează pt birchinez
Oare aceea cladire se va renova cea langa restaurantu the Bride?? Ala ii pericol public la cum arata de vechi
Probabil e aglomerație mare pe acolo si se ajunge cam greu de pe centura orasului spre Primarie. Trecerea gâtuita de o banda pe sens, de la podul CFR din Stefan cel Mare spre cartierul Episcopia, de langa Lidl, e un fix un fleac si exact in partea opusa zonei unde locuieste domn primar. Se vede ca nu prea contează blocajele create zilnic de masinile care merg dinspre centura spre Episcopia, nici de cele dinspre Ștefan cel Mare si nici de cele dinspre Ion Bogdan, din cele doua sensuri giratorii din zona. Probabil primarul vrea sa le rezolve UDMR-ul cand o fi la guvernare , ca alegeri nu mai sunt prea repede! Traficul greu mutat de pe Borșului pe Matei Corvin, gratie ciotului nou de autostrada spre HU, e fix pix pentru alesii nostri/ se vede ca au lucruri mult mai importante de rezolvat pentru oras.
Fãrã aglomeraţie, New Pork-ul nu este New Pork.
Nu, nu mai vrem! Mai lasati-ne cu bolovanii vostri! Ajunge ca am avut bolovan la primarie si acum isi face de cap la CJ, ati mai pus bolovani si pe Cris de o parte a podului, acum ne mai aduceti bolovani si pe cealalta!