La data de 31 mai 2013, nici o unitate administrativ – teritorială din judeţul Bihor nu se afla în insolvenţă, adică nu intră sub incidenţa OUG 46/2013, potrivit informaţiilor primite de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice Bihor. „Nici una dintre cele 102 unităţi administrativ – teritoriale din judeţ nu înregistrează obligaţii de plată lichide şi exigibile mai vechi de 120 de zile şi care să depăşească 50% din bugetul general al unităţii şi nici drepturi salariale izvorâte din raporturile de muncă neachitate pe o perioadă mai mare de 120 de zile, pentru a putea fi prezumată starea de insolvenţă”, ne-a declarat Vasile Farc, purtătorul de cuvânt al Finanţelor bihorene.
În perioada ianuarie – mai 2013 unităţile administrativ – teritoriale din judeţul Bihor au diminuat soldul plăţilor restante cu 23.931,3 mii lei iar soldul arieratelor totale ( plaţi restante care au depăşit 90 de zile de la data scadenţei) cu 10.761,1 mii lei.
La data de 31.05.2013 valoarea totală a plăţilor restante (inclusiv arieratele aferente programelor naţionale şi fondurilor externe nerambursabile) înregistrate de unităţile administrativ – teritoriale din judeţul Bihor însumează 30.654,7 mii lei.
S-au împrumutat
Pentru a-şi plăti datoriile, multe primării s-au împrumutat. „În baza OUG nr. 3/2013, 23 de unităţi administrativ – teritoriale au depus documentaţii pentru contractarea de împrumuturi pentru achitarea arieratelor aferente cheltuielilor care pot fi finanţate din bugetele locale. Până la această dată Comisia de autorizare a împrumuturilor locale din Ministerul Finanţelor Publice a avizat contractarea de împrumuturi în valoare totală de 28.113,9 mii lei la un număr de 20 unităţi administrativ – teritoriale din judeţul Bihor, această sumă fiind cheltuită pe destinaţiile din anexele la contractele încheiate, respectiv pentru plăţi de arierate către operatori economici furnizori de bunuri şi servicii sau executanţi de lucrări de investiţii”, precizează Vasile Farc.
O situaţie deosebită se înregistrează la Bunteşti, care nu are buget de venituri şi cheltuieli aprobat pe anul 2013. Consiliul local fiind dizolvat din data de 08.04.2013, finanţarea cheltuielilor este făcută în limita lunară de 1/12 din bugetul anului precedent, conform prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!