Birocraţie, nepăsare, nervi, haos şi sfidare la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor. Lipsa timpului şi multitudinea de sarcini sunt scuzele-tip pentru atitudinea sfidătoare a unor inspectori şcolari şi a altor angajaţi ai ISJ Bihor. Unii profesori, părinţi şi ziarişti se plâng de haosul de la Inspectoratul Şcolar şi de sfidarea cu care sunt trataţi de unii dintre angajaţii acestuia.
Dascălii care trec pragul ISJ Bihor se plâng de stilul draconic care caracterizează angajaţii acestei instituţii, de formalităţi, de nervii măcinaţi, în timp ce părinţii cu venituri mici, interesaţi de programele pe care Ministerul Educaţiei le derulează prin Inspectoratul Şcolar Bihor, sunt nemulţumiţi că nu ştiu nimic despre acestea.
Plimbări
După ce au fost invadaţi de întrebări, ziariştii doresc să-i informeze pe părinţii copiilor cu mijloace materiale modeste dacă vor primi rechizite şcolare şi manuale la început de an, dacă programele „Euro 200” şi „Bani de liceu” se vor derula şi în acest an şcolar. Angajaţii ISJ care se ocupă de aceste formalităţi dau însă nepăsători din umeri şi-i trimit să culeagă informaţii de la purtătorul de cuvânt al ISJ, Ramona Bacter. Aceasta, când vede pe cineva străin în birou îşi dă ochii peste cap şi-ţi zice să revii peste câteva minute sau îţi spune că e ocupată ori că trebuie să plece. În cazul în care îţi permiţi să-i suni, angajaţii ISJ evită să-ţi răspundă.
Ne întrebăm ce le dă dreptul angajaţilor ISJ Bihor să-i trateze pe aceşti oameni ca şi pe nişte amărâţi şi dacă aceste metehne româneşti (birocraţie, indiferenţă, sfidare etc.) vor continua să fie un calvar pentru dascăli şi părinţi? Şi ne mai întrebăm care va fi relaţia cu publicul la ISJ Bihor, după ce numărul angajaţilor va fi redus cu şapte persoane, potrivit planului de restructurare al Guvernului?!
Crina Dobocan
Citiți principiile noastre de moderare aici!