„Neglijenţa, invitaţie deschisă la furt” este o campanie naţională iniţiată de români şi demarată de poliţişti pentru a preveni furturile din locuinţă.
Campania a început în această lună şi se va derula până în luna septembrie şi are ca scop informarea populaţiei cu privire la modalităţile de prevenire a furturilor din locuințe.
Campania a fost decisă după un studiu făcut acum trei ani de Poliţia Română, din care reiese că principalele domenii despre care cei chestionaţi ar dori sa primească informaţii preventive sunt prevenirea furturilor din locuinţe – 68,6% şi prevenirea furturilor de/din maşini – 24,5% din respondenți.
Asta în pofida faptului că, spre exemplu, în Bihor, tendinţa a fost una descrescătoare (de la 657 de furturi din locuinţe în 2012, 631 în 2013, 658 în 2014, la 522 în 2015).
În Bihor, Campania preventivă „Neglijenţa, invitaţie deschisă la furt” e implementată prin derularea unor activităţi preventive de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii şi de poliţiştii de proximitate, în colaborare cu reprezentanţii Groupama Asigurări – filiala Bihor. Marţi deja, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității a Poliţiei Bihor împreună cu reprezentanții Groupama Asigurări – filiala Bihor au „acționat” în Piața „Cetate” și în stațiile mijloacelor de transport din zona „Subcetate” și din Piața 1 Decembrie din Oradea. Oamenii au fost informaţii despre principalele măsuri de protejare a locuinței, subliniind importanța conduitei preventive pentru a stopa victimizarea prin furturi din locuințe.
Unul din patru
Polițiștii de prevenire bihoreni au evidențiat faptul că unul din patru furturi este posibil să fie comis din neglijența proprietarului care nu adoptă măsuri simple, dar eficiente de autoprotecție, cum ar fi primirea în locuință a necunoscuţilor fără nicio verificare prealabilă, lăsarea ușii sau a ferestrelor neasigurate și folosirea incorectă, permisivă a interfonului au fost câteva din premisele care au favorizat comiterea furturilor din locuințe. În timpul misiunii, poliţiştii au distribuit materiale informative-preventive cu mesajele campaniei.
Antivictimizare
Prin intermediul campaniei preventive, poliţiştii au informat oamenii că nu sunt diferenţe semnificative după locul unde se produc furturile din locuinţe: 263 de infracţiuni au avut loc în mediul urban şi 258 în mediul rural. Cert este însă că, zic poliţiştii, principalele condiţii care au favorizat furturile din locuinţe sunt reprezentate de: împrietenire, uşă neasigurată, escaladare, multe din ele fiind urmare a ferestrelor lăsate deschise.
Poliţiştii vor să se întâlnească în cadrul campaniei cu membrii asociaţiilor de proprietari pentru a le transmite şi lor informaţii destinate prevenirii furturilor din locuinţe şi vor să organizeze întâlniri cu grupuri ţintă, respectiv cu membrii ai unor asociaţii profesionale, angajaţi ai unor instituţii sau societăţi comerciale. Oamenii care vor avea răgaz să discute cu poliţiştii, vor afla despre o serie de măsuri de prevenţie privind protejarea patrimoniului propriu.
Pentru promovarea mesajelor campaniei poliţiştii bihoreni s-au înarmat cu 5.000 de pliante cu recomandări preventive, iar 200 de afişe cu mesajul campaniei vor fi expuse la avizierele blocurilor, la sediile unităţilor de poliţie, la intrările în centrele comerciale şi în alte locuri publice. Un clip video va fi publicat pentru ca mesajele destinate prevenirii spargerilor de locuinţe să ajungă la cetăţeni
Există chiar şi un site al campaniei: www.prevenireafurturilor.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!