Mai multe orădence care oferă o nouă viață hainelor pe care nu le mai poartă, le scot la vânzare într-o nouă ediție a târgului care se va ține, de această dată, la Era Park, sub cupolă. Timp de două zile, pe 26 și 27, persoanele interesate să treacă pe la târg o pot face între orele 11:00 și 19:00.
[eadvert]
La această ediție, veți avea ocazia să găsiți piese vestimentare, atât pentru adulți, cât și pentru copii, încălțăminte, accesorii unice handmade, jucării handmade, aranjamente florale, rochii de gală sau lenjerii de pat.
Ideea târgului a venit după ce organizatoarea evenimentului, Ioana Corcodel, a observat că acesta a devenit un trend în alte orașe. Astfel că, prima ediție a avut loc în 30 iulie la „Lokal“, unde, timp de câteva ore, zeci de persoane au trecut pragul târgului. Dacă la prima ediție au participat 15 expozanți, la cea de-a doua ediție s-au anunțat în jur de 30.
„A fost foarte bine la prima ediție și ne-a lăsat și vremea să ne facem treaba. Multe persoane ne-au spus că este o idee foarte bună și ne-au felicitat pentru inițiativă, ba chiar s-au arătat interesate să participe ca și expozanți la următoarele ediții“, povestește Ioana Corcodel.
Luisa a fost și ea prezentă la prima ediție și, după ce și-a găsit mai multe haine la prețuri accesibile, spune că va reveni de fiecare dată când se va organiza.
„Sunt încântată de târg, am fost și la prima ediție și mi-am găsit haine foarte faine. Sunt haine de calitate, chiar și cele second, să nu mai vorbesc de prețuri, care sunt rezonabile, față de ce găsesc în magazinele de profil. Așa că reușesc să-mi satisfac și nevoia de shopping, dar și să fac economii la buget. Ca atare voi veni de fiecare dată când se va ține acest târg“, a declarat Luisa pentru JB.
Anca este una dintre participantele venite să își vândă hainele care îi ocupă spațiu în dulap. Își dorește să fie mereu la modă, așa că garderoba ei se îmbogățește des cu piese vestimentare noi, iar ideea că cele vechi pot să bucure alte tinere a încântat-o. De asemenea, spune că va participa ca expozant și la cea de-a doua ediție.
„Am fost și la prima ediție și a fost foarte bine, am reușit să vând câteva hăinuțe. Voi fi prezentă și la cea de-a doua, unde oportunitatea cred că va fi mult mai mare și cred că este un avantaj faptul că se va ține la Era Shopping pentru că locul este mai mare, iar târgul se întinde pe două zile“, ne-a spus Anca Tamaș.
Impactul producției și deșeurilor textile asupra mediului
Moda de consum (fast fashion) se caracterizează prin apariția constantă de stiluri noi la prețuri foarte scăzute. Pentru a reduce impactul acestui fenomen asupra mediului, UE dorește să scadă cantitatea deșeurilor textile și să crească durata de viață și nivelul de reciclare a textilelor. Acest lucru face din planul de a atinge o economie circulară până în 2050, anunță Parlamentul European.
Modul în care oamenii elimină hainele pe care nu le mai poartă s-a schimbat: acestea nu mai sunt donate, ci aruncate la gunoi, se arată în comunicatul transmite. Mai puțin de jumătate din hainele folosite sunt colectate pentru refolosire sau reciclare, și numai 1% sunt reciclate în haine noi, deoarece tehnologiile care permit transformarea hainelor în fibre virgine doar acum încep să apară.
Între 2000 și 2015 producția de haine s-a dublat, iar durata medie de folosire a unei piese vestimentare a scăzut.
Europenii consumă aproape 26 kg de textile și aruncă în jur de 11 kg de textile în fiecare an. Hainele uzate pot fi exportate în afara UE, dar în cea mai mare parte (87 %) sunt incinerate sau aruncate în depozitele de deșeuri.
Proliferarea modei de consum a fost determinată în parte de rețelele sociale și de industria modei care a împins tendințele modei către mai mulți consumatori într-un ritm mai rapid decât în trecut.
Noile strategii de abordare a acestei probleme includ dezvoltarea de noi modele de afaceri pentru închirierea de îmbrăcăminte, proiectarea produselor într-un mod care să faciliteze reutilizarea și reciclarea (modă circulară), convingerea consumatorilor să cumpere mai puține haine de mai bună calitate (modă lentă) și, în general, orientarea comportamentului consumatorilor către opțiuni mai durabile.
Viață nouă pentru hainele vechi. Oradea va găzdui primul târg de haine noi și second hand
Citiți principiile noastre de moderare aici!