Firmele care au licitat pentru drumul Sudrigiu – Padiş, plus altele, şi-au depus ofertele pentru reabilitarea celor 42 de kilometri de drum judeţean Beliu – Ucuriş – Tinca – Leş. Lucrarea este estimată la peste o sută de milioane de lei, cofinanţate prin Programul Operaţional Regional.
Consiliul Judeţean Bihor analizează oferte Oradea pentru a desemna câştigătoarea. Deşi la prima vedere decizia pare simplă, pe criteriul preţului cel mai mic, lucrurile nu stau aşa. Deja CJ Bihor s-a ales cu contestaţii pentru atribuirea lucrărilor la drumul spre Padiş cât şi a tronsoanelor Bicaci – Ianoşda – DN 79 la firme care nu au avut cea mai mică ofertă. Iar explicaţia oficială a fost că unele oferte ar fi fost sub-evaluate pentru a se încărca apoi, pe parcurs, devizele.
Costul reabilitării drumului Beliu – Ucuriş – Tinca – Leş este chiar mai mare decât pentru drumul spre Padiş. Astfel că la licitaţia organizată de Consiliul Judeţean Bihor pentru reabilitarea DJ 792A s-au înscris 13 firme, multe dintre ele participante şi la licitaţia pentru drumul Sudrigiu – Pietroasa – Cabana Padiş.
Conform anunţului de licitaţie, DJ 792A Beliu – Ucuriş – Tinca – Leş trebuie reabilitat pe o lungime de 42,7 km, iar valoarea estimată fără TVA se ridică la 102.046.000 lei. Firmele care şi-au depus oferte Oradea sunt SC Dafora SA Mediaş, SC Romstrade, SC Confort, Strabag, PORR Tehnobau und Umwelt AG Viena, SC PA&Co International, SC Sedesa Obras Y Servicios SA şi asocierile Asfamixt – Delta ACM 93, SC Labra Soft – Construcţii Bihor – Drumuri Orăşeneşti, CCCF DP – SCT SA Bucureşti – SC Crişana Proconsctruct Salonta, Euro Construct Trading 98 – Drum Construct Pericei – SC Trans Bitum SRL Ip, Selina – Drumuri Bihor, respectiv Ghenau Trade – Nemzetkozi Betonut.
Licitaţii contestate
Reamintim că recent CJ Bihor a atribuit contractul pentru drumul spre Padiş asocierii MBS Group Turda – Alfa Rom Satu Mare – Nemzetkozi Betonut, la o ofertă de 11 milioane de euro. Nemulţumite de rezultatul licitaţiei, SC Dafora SA Mediaş şi PORR Tehnobau und Umwelt AG Viena s-au adresat Comisiei Naţionale de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) motivând că au avut oferte mai bune.
Aceiaşi situaţie s-a întâmplat şi la licitaţia pentru modernizarea Grădinii Zoologice din Oradea, MBS Group Turda câştigând lucrarea deşi nu a oferit cel mai mic preţ.
În cazul drumului de Padiş, vicepreşedintele CJ Bihor, Dumitru Voloşeniuc, a explicat alegerea ofertei MBS Group Turda arătând că aceasta a fost cea mai apropiată de preţul estimat de specialişti, în timp ce alte oferte ar fi fost „subevaluate”.
În replică, reprezentantul Dafora a amintit că drumul de Padiş va fi refăcut pe bani europeni şi că la astfel de proiecte nu se pot face majorări de devize mai mari de 5% din valoarea proiectului.
Mai notăm că în iunie, CNSC a respins contestaţia firmelor Selina Oradea, SIRD Timişoara şi Copisa Constructora Pirenaica SA, faţă de acordarea de către Consiliul Judeţean Cluj a lucrării de modernizare a drumului Răchiţele – Prislop – Ic Ponor la asocierea MBS Group SRL, SC Alfarom SRL şi SC Betonut, care nu a oferit nici atunci cel mai mic preţ.
Cristian Horgos
Citiți principiile noastre de moderare aici!