Prim-procurorul Vasile Popa ne-a declarat ieri că s-a început urmărirea penală faţă de şase controlori OTL pentru luare de mită. „Naşii” OTL au fost identificaţi prin teste de integritate puse la cale, pe mijloacele de transport în comun, de poliţişti sub acoperire de la Serviciul de Investigare a Fraudelor (SIF) Bihor.
„S-au depistat şase controlori care au pretins sume de bani sau chiar şi tichete alimentare. Sumele pot părea derizorii, dar fiind la unii acte repetate, într-o zi se ajungea la o sumă frumuşică iar impactul social nu e deloc neglijabil. La un controlor s-au constat cinci acte materiale repetate. Lumea ştie de acest fenomen, orădenii sunt revoltaţi mai ales că unii controlori se şi poartă urât cu pasagerii. Eu cred că acţiunea s-a constituit şi într-un semnal de alarmă pentru controlorii coruptibili şi cred că o vreme nu se va mai repeta această practică”, ne-a declarat prim-procurorul Parchetului de pe lângă Tribunalul Bihor, Vasile Popa.
Testele de integritate la controlorii angajaţi ai OTL s-au organizat în urma unei serii de reclamaţii de la pasagerii cărora li s-au pretins 15 – 20 de lei pentru a nu fi amendaţi, cât şi de la responsabili din cadrul OTL la urechile cărora ajunsese tărăşenia. Dealtfel, de „bocterii” lăcomoşi auzise şi directorul OTL, Csuzi Istvan.
„Am avut informaţia că unii controlori nu respectă legea şi se dedau la acte reprobabile. Că lucrează la buzunar, după cum spunem noi. Noi, neavând dovezile, trebuia să le aşteptăm din partea Poliţiei. Eu cunosc şapte cazuri la care am şi suspendat contractele colective de muncă. Dacă se adeveresc suspiciunile că aceşti oameni au fost corupţi li se vor desface contractele demuncă şi se vor supune rigorilor legii. Mă revoltă faptul că o treime din controlorii noştri s-au dedat la acte de corupţie. Când vom primi informarea oficială de la Parchet vom organiza o conferinţă de presă la modul concret”, ne-a declarat ieri Csuzi Istvan.
Directorul OTL a ţinut să transmită un mesaj şi pentru controlorii oneşti şi pentru pasageri.
„Pe controlorii care şi-au făcut datoria corect îi îndemn să-şi continue activitatea la fel, fără teamă de flagrante sau anchete. Aştept şi de la călători să înţeleagă mesajul că nu se mai poate negocia cu controlorii. Tarifele sunt stabilite prin Hotărârea Consiliului Local şi trebuie achitate pentru a ne putea desfăşura şi noi activitatea. Pasagerii fără legitimaţie sau abonament se expun sancţiunilor contravenţionale”, a observat Csuzi.
I-am mai solicitat responsabilului transportului comunitar din Oradea o estimare a numărului de blatişti.
„Noi apreciem că avem între 7 şi 10% blatişti. Este puţin faţă de alte oraşe dar pentru noi este mult. Avem o cifră de afaceri anuală de 40 de milioane de lei şi vă daţi seama ce înseamnă pierderi de 10% din încasări. Principalul motiv al înmulţirii blatiştilor este criza abătută asupra Europei, asupra României şi asupra noastră. La apă, curent, încălzire există contor, şi dacă nu plăteşti, ţi se taie aceste servicii comunitare. Noi nu avem contor ci doar controlor. Şi trebuie să ne putem baza pe el”, a încheiat Csuzi Istvan.
Citiți principiile noastre de moderare aici!