Kiss Alexandru şi Szabo Odon spun că aeroportul este amplasat mult prea aproape de oraş şi că, din cauza distanţei relativ mici faţă de Cluj şi Timişoara, Oradea nu va primi niciodată finanţare pentru modernizarea suprafeţelor aeroportuare. „Dacă vin banii de la Bucureşti, eu îmi mănânc pălăria pe care n-o am”, se exprima Kiss, la un moment dat. Iar până la această oră, banii n-au venit.
Kiss şi Szabo spun şi acum că Oradea ar trebui să intre într-un parteneriat cu Debreţinul, pentru a realiza un proiect aeroportuar care să deservească ambele oraşe. Mai cu seamă că Debreţin nu are curse interne, din cauza distanţei mici faţă de Budapesta. Când încă era preşedinte al Consiliului Judeţean, în urmă cu şase ani, Kiss Alexandru lansase ideea mutării Aeroportului Oradea într-o nouă locaţie, mai îndepărtată de oraş: la nord de Oradea, spre Debreţin, în imediata vecinătate a locului prin care va trece, la un moment dat, Autostrada Transilvania. Kiss dorea ca un dezvoltator să ridice pe banii lui noul aeroport, în schimbul cedării actualului amplasament al Aeroportului. Preşedintele UDMR propunea ca Aeroportul să îşi închidă activitatea în actualul amplasament doar în momentul în care noul aeroport urma să fie funcţional. Ideea lui Kiss venea într-o vreme în care criza nu venise, încă, iar terenurile din Oradea şi din apropierea municipiului aveau o altă valoare. Aşadar, implicit terenul pe care funcţionează Aeroportul, azi.
Ulterior, Kiss l-a convins şi pe ex-primarul Petru Filip să îi susţină ideea, iar Consiliul Judeţean a şi adoptat, în unanimitate, o hotărâre pentru realizarea noului aeroport. Totuşi, iniţiativa liderului UDMR a rămas fără finalitate, din cauza schimbării administraţiei locale şi judeţene, în 2008. La Judeţ a venit Ţîrle, iar la conducerea oraşului, Ilie Bolojan.
Citiți principiile noastre de moderare aici!