Echinox este revista de cultură a studenților din Universitatea „Babeș-Bolyai”, o revistă cu tradiţie care apare din decembrie 1968. Printre cei care au fost redactori sau redactori şefi la această revistă se numără multe nume cunoscute precum: Marian Papahagi, Ion Mureşan, Ion Vartic, Emil Hurezeanu, Ion Cristoiu.
[eadvert]
Revista Echinox a realizat la început de an Top 10 spectacole de teatru din 2020, subliniind faptul că anul care s-a încheiat nu a fost un an prielnic pentru teatre, acestea fiind nevoite să îşi închidă pe rând porţile. Au traversat anul într-o incertitudine totală, unele îndreptându-se către mediul online. Acest spaţiu a oferit noi posibilităţi de explorare, dar a rămas văduvit de prezenţa fizică a publicului. În topul realizat de revista Echinox se regăsesc spectacole realizate înainte, în timpul dar şi după carantină. Au fost incluse spectacole atât din mediul independent, cât și din cel instituționalizat, îndreptându-şi atenţia şi spre spectacolele pentru copii, de multe ori ignorate.
Pe locul 9 se regăseşte şi spectacolul Trupei Arcadia a Teatrului Regina Maria, „Mult aer pentru nimic”, în regia Deliei Gavliţchi, dramaturgia: Ana Cucu Popescu.
Iată cronica scrisă de Răzvan Rocaș: „Spectacolele pentru copii care poartă semnătura Deliei Gavlițchi pot fi oricând încadrate și apreciate de categoriile de spectatori cu o vârstă care depășește cu mult sfera juvenilă. Mult aer pentru nimic este un spectacol nonverbal prin care regizoarea propune un proiect ambițios tocmai prin prisma faptului că alege să se detașeze de metodele convenționale de a expune teatrul pentru copii, alegând să apeleze la inovații tehnologice prin care să dinamizeze întreaga atmosferă și să îmbunătățească semnificativ experiența spectatorială. Pe lângă faptul că spectacolul în discuție devine antrenant pentru toate segmentele de vârstă prezente în sală, acest demers demonstrează și necesitatea acută de reformare și modernizare a unui tip de teatru care tinde să rămână pe loc, în ciuda faptului că principalii lui spectatori devin tot mai obișnuiți cu prezența tehnologiei încă de la o vârstă fragedă. Ioana Bodale este cea care concepe un nou univers discursiv prin intermediul videomapping-ului, o dimensiune care altminteri ar fi fost aproape imposibil de materializat. Mai apoi, regizoarea își dirijează spectacolul în jurul unei distribuții care se constituie atât dintr-o jumătate încă foarte tânără și entuziastă de a juca, cât și dintr-una experimentată care stabilizează jocul plin de elan al primei jumătăți. Avem astfel de-a face cu o abordare îndrăzneață prin care se aduce atât un plus de valoarea reprezentației în sine, cât și experienței pe care o au tinerii spectatori”.
Premiera spectacolului „Mult aer entru nimic” a avut loc la începutul lunii noiembrie. Muzica spectacolului „Mult Aer pentru Nimic” aparţine lui Adi Tudoran / Văzduh, iar scenografia aparţine lui Răzvan Chendrean.
Citiți principiile noastre de moderare aici!