Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis care au fost motivele care au dus la rezilierea contractului cu firma Trameco, pentru execuția tronsonului Chiribiș – Biharia, din A 3 (Autostrada Transilvania).
[eadvert]
În lista lungă cu argumentele enumerate de CNAIR se numără și faptul că antreprenorul nu ar fi respectat prevederile contractuale și legale în vigoare, la elaborarea Proiectului Tehnic.
Mai mult, firma Trameco nu a putut să refacă documentația de proiectare, așa cum prevede contractul și în conformitate cu cerințele CNAIR.
Și faptul că firma condusă de omul de afaceri Beni Rus a refuzat să finalizeze tronsonul Chiribiș – Biharia în valoarea prevăzută în contract. CNAIR a încercat să rezilieze contractul pe cale amiabilă, însă constructorul a pus condiția să poată participa la următoarea licitație pentru tronsonul Chiribiș – Biharia. „Antreprenorul condiționează orice încetare amiabilă a contractului de posibilitatea participării acestuia la următoarea procedură de licitație pentru execuția acestui lot de autostradă”, se arată într-un comunicat al CNAIR.
Compania mai invocă și „întârzierile majore, nejustificate” în execuția tronsonului și faptul că antreprenorul „a dovedit incapacitatea de a continua, respectiv de a finaliza obiectivul prevăzut de contract”. CNAIR a transmis că urmează să evacueze constructorul de pe șantier.
Se judecă
La începutul lui martie, proprietarul Trameco, Beniamin Rus, ne-a informat că pe 28 februarie a acționat CNAIR în judecată. Asta, după ce inițial a declarat că a acceptat rezilierea amiabilă. Motivul pentru care Rus a mers în instanță a fost faptul că rezilierea amiabilă cerută de CNAIR a venit cu condiții și cu penalități de 4,4 milioane de lei. El nu a fost de acord și, în plus, dorește să își recupereze pierderile în instanță, datorate acestui contract. Nu vrea să spună exact care îi sunt pretențiile, însă ne-a declarat atunci că a cheltuit foarte mulți bani cu proiectele tehnice și cu organizarea de șantier.
Rus out! CNAIR rupe contractul cu Trameco, parte a Grupului Selina, pentru Chiribiș-Biharia
Trimite articolul
XDaca se poate sa va judecati vreo 20 de ani ca si asa vom avea noi autostrazi cand va zbura porcul.
Preturile au crescut la materii prime, salarii. Normal ca banii rebuia sa fie mai multi. Banii primiti ar trebui indexati cu inflatia.