Sute de copii din Oradea și din Bihor, dar și din alte judeţe şi din străinătate, au cântat, au dansat şi au jucat în scenete, în cursul zilei de joi, la sala Arcadia a Teatrului Regina Maria, în cadrul festivalului „Flori de mai”. Evenimentul a ajuns la cea de-a XIV-a ediție și este organizat de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” din Oradea.
[eadvert]
Îndrumaţi de cadre didactice, sute de copii cu cerințe educative speciale din învățământul special bihorean, național și internațional au realizat obiecte decorative pe care le-au expus pe holul Teatrului Arcadia. Cu acest prilej, pe scena instituției au avut loc mai multe momente artistice. Acestea au fost susținute de copii din Ungaria, Polonia, Turcia, Lituania, Grecia, Croația, Spania, dar și din Maramureș, Satu Mare, Cluj, Timiș, Gorj, Brașov, Hunedoara, Caraș Severin, Constanța, București, Dâmbovița, Dolj, Arad, Alba, Călărași, Teleorman, dar și din Oradea și din județul Bihor.
Activitățile art-terapeutice au avut rolul de a-i ajuta pe copii să se integreze și să socializeze.
„Festivalul se adresează instituţiilor de învăţământ special și claselor din învăţământul de masă care au elevi integraţi. Cu acest prilej, am organizat și un concurs pe tema «Primăvara – anotimpul bucuriei», desfășurat pe patru secțiuni: decorațiuni, muzică, dans și teatru”, a arătat prof. Angela Marușca, directorul Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” din Oradea.
Un juriu alcătuit din profesori, dar și din reprezentanți ai unor instituții culturale de prestigiu din județ, a desemnat câștigătorii fiecărei secțiuni, pe baza unei fișe de evaluare.
Beneficiarii direcţi ai proiectului au fost elevii cu CES din şcolile speciale şi elevii cu CES integraţi, iar cei indirecţi, colegii elevilor integraţi, profesorii care pregătesc elevii pentru festival, părinţii elevilor participanţi, care au avut ocazia să-şi vadă copiii pe scenă, precum și comunitatea locală.
„Prin desfășurarea acestui festival, dorim să menţinem o bună relaţie de colaborare cu familiile elevilor şi cu reprezentanţii autorităţilor locale. De asemenea, au crescut stima de sine şi încrederea în forţele proprii ale copiilor implicaţi în festival”, este de părere Marușca.
Concursul a fost introdus în Calendarul Activităților Educative Naționale al Ministerului Educației și a cuprins șase acțiuni: decorațiuni, muzică, dans, teatru, obiceiuri și DVD.
La final, toți copiii au fost recompensați pentru munca lor cu numeroase diplome și cadouri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!