Despre principalele modificări am fost informaţi de Ioan Mihaiu, directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Bihor.
Modificări
Astfel, actele de executare şi alte acte emise de organele fiscale pot să fie emise prin intermediul unui centru de imprimare masivă şi sunt valabile şi în cazul în care nu poartă semnătura persoanelor împuternicite ale organului fiscal şi ştampila organului emitent. „Data depunerii daclaraţiei prin mijloace electronice de transmitere la distanţă pe portalul e- România este data înregistrării acesteia pe portal, mai precis data validării conţinutului declaraţiei. În cazul unei declaraţii depuse în termen, dar cu erori de completare, aceasta se consideră depusă în termen dacă se depune o declaraţie validă până în ultima zi lucrătoare a aceleiaşi luni”, a declarat Ioan Mihaiu.
Prin excepţie de la regula generală privind ordinea de stingere a plăţilor, în cazul obligaţiilor fiscale de plată stabilite de organele de inspecţie fiscală, precum şi a amenzilor de orice fel, se stinge cu prioritate obligaţia fiscală sau amenda pe care o alege contribuabilul.
„Ultimele modificări oferă posibilitatea suspendăriii executării silite în cazul contribuabililor care formulează contestaţii împotriva actelor administrative fiscale, pentru sumele contestate. Condiţia este să se depună o scrisoare de garanţie bancară la nivelul sumei contestate, valabilă cel puţin şase luni de la data emiterii”, a specificat Mihaiu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!