Marți, 12 noiembrie, Detașamentul 2 de Pompieri Oradea a organizat un ceremonial pentru a marca finalizarea proiectului de modernizare a sediului.
Scopul proiectului a fost creșterea eficienței energetice a sediului pentru un consum de energie redus semnificativ, contribuind totodată la reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
Obiectivul general al investiției a fost reabilitarea pavilionului administrativ şi garajelor, echiparea cu instalații şi echipamente moderne de încălzire şi iluminat, inclusiv echipamente care utilizează surse regenerabile de energie, modernizarea spațiilor interioare și dotarea acestora echipamente, instalații specifice.
Lucrările au început și s-au finalizat înainte de termen
La început, lucrările trebuiau să fie demarate într-un sistem dual, constructorii urmând să înceapă intervențiile la exterior, în timp ce pompierii din subunitate își continuau activitatea pentru a rămâne operaționali. Cu toate acestea, metoda s-a dovedit ineficientă pentru desfășurarea lucrărilor, astfel că s-a decis eliberarea completă a spațiilor. După trei luni de la demararea proiectului, pompierii s-au mutat temporar în spațiul administrativ disponibil în partea din spate a curții, până la finalizarea modernizării sediului, a explicat generalul de brigadă Caba Sorin Mihai.
Deși, documentele indică decembrie 2022 ca lună de început pentru implementarea proiectului, lucrările au demarat mai devreme și s-au finalizat înainte de termen, acesta fiind de 14 decembrie 2024.
„Ce nu apare în documentele oficiale este faptul că munca a început în vara anului 2022 și s-a finalizat la finele acestui an. Din perspectiva lucrărilor munca s-a încheiat săptămâna trecută, din data de 8 noiembrie a fost semnat procesul verbal de recepție”, a declarat generalul de brigadă.

foto: Alexandru Nițescu
Trimite articolul
Xnu s-ar putea gandi cineva la o noua unitate de pompieri si pe str. Gutenberg, in locul fostului depozit peco?