Gheorghe Pasc, comandantul
Aeroportului Oradea, a vrut să se
asigure că aleşii vor vota în
cunoştinţă de cauză. Şi a adus
atât potenţiali beneficiari, cât
şi specialişti, să susţină
modernizarea aeroportului. Modernizarea
aeroportului presupune un efort financiar de
minim 70 milioane de euro, eşalonaţi pe o
perioadă de trei ani.„Şi
aceasta reprezintă o pâine neagră, nu
s-au întins la cozonac”, a
spus Constantin Popovici, şeful
Serviciului Autorizări din cadrul
Autorităţii Aeronautice Civile.
Provocare
„Aceasta nu înseamnă
că nu vă puteţi atinge obiectivul, acela
de a avea un aeroport internaţional sau deschis
traficului internaţional, ceea ce
înseamnă că la anumite ore vin curse
din spaţiul non-schengen. Vă aflaţi
în faţa unei provocări, în vestul
ţării există multe aeroporturi şi
cine va reuşi să îndeplinească
primul condiţiile impuse de autorităţile
internaţionale, acela va avea trafic, va
câştiga bătălia pe zona
istorică a ţării”, a
spus reprezentantul Companiei Tarom.
La rândul său, juristul SCT Felix,
Traian Bogdan, a susţinut cauza din
punctul de vedere al indicatorilor de plan ai
societăţii, a căror realizare s-ar
reflecta în taxe şi impozite.
„Ce firmă din Oradea, care are
relaţii internaţionale, nu a visat
să-şi primească partenerii pe Aeroportul
Oradea?”, s-a întrebat
retoric Ioan Lucian, preşedintele
Federaţiei Patronilor. Liderul
comunităţii evreilor, Felix
Kopellmann, a vorbit despre modernizare prin
prisma miilor de evrei care doresc să meargă
în pelerinaj în „Ţara
Sfântă”.„Ca să realizăm proiectul e
nevoie de oportunitate, impact, finaţare şi
întreţinere. Până acum
ne-aţi convins de oportunitate, deşi era
singura certitudine. De unde luăm
banii?”, s-a întrebat
vicepreşedintele Alexandru
Kiss.
Veronica Bursasiu
Citiți principiile noastre de moderare aici!