De-acum e clar. Sensul giratoriu reprezintă modalitatea favorită a actualului Executiv municipal pentru rezolvarea intersecţiilor problematice din oraş. Se merge pe ideea că fără semafoare se reduc timpii morţi. Spre satisfacţia Poliţiei, astfel viteza se reduce, e necesară o atenţie sporită privind prioritatea în sens, însă se constată că traficul e oricum mai fluid.
Avem sensuri giratorii la intrările în oraş, pe Ştefan cel Mare (intersecţia cu Centura şi Matei Corvin), pe Calea Aradului (intersecţia cu Henrik Ibsen şi Vlădeasa), două pe Bdul Dacia (una la intersecţia cu Transilvaniei şi alta la intersecţia cu strada Carpaţi). De asemenea, mai e un sens giratoriu pe Muntele Găina, la intersecţia cu străzile Războieni şi Oţelarilor şi de curând a mai apărut unul, pe Oneştilor, colţ cu Constantin Brâncoveanu şi Cazaban. Acesta din urmă a beneficiat de o tehnică nouă, mult mai ieftină: borduri de cauciuc, care rezistă la şocuri. Să nu uităm de mega-giraţia din Centrul Civic: Piaţa Independenţei – 1 Decembrie – Cele Trei Crişuri – Averescu (Dragoş Vodă).
Planuri
Primăria mai vizează un sens giratoriu, într-o locaţie la care nu se aştepta nimeni: intersecţia Splaiului Crişanei cu pasajul rutier de sub Podul Decebal, dinspre Principatelor Unite. Primăria intenţionează să modernizeze această stradă – Principatelor Unite – care ar fi una de legătură rapidă între Centru şi viitorul Pod Ioşia (Sovata). Cum însă la ieşirea de sub pasaj vizibilitatea în stânga (pe Splai) e redusă, municipalitatea s-a gândit că un sens giratoriu e benefic. Nu de alta, dar ar reduce viteza maşinilor prin zonă şi, implicit, i-ar face pe şoferi mai prudenţi.
Rămâne de văzut de soluţii vor găsi Primăria şi Poliţia Rutieră la intersecţia străzilor Splaiul Crişanei cu Oneştilor, o dată ce Podul Ioşia va deveni realitate. Oare un nou sens giratoriu?
CĂLIN CORPAŞ
Citiți principiile noastre de moderare aici!