Conducerea Consiliului Județean nu mai poate garanta apariția zborurilor externe. Bolojan spune că evoluțiile depind de involuția pandemiei. Între timp, apar mișcări la nivelul Consiliului de Administrație.
[eadvert]
Miercuri, Consiliul Județean a adoptat o serie de hotărâri care vizează administrarea Aeroportului Oradea. Însă niciuna dintre aceste hotărâri nu sunt de natură să entuziasmeze publicul călător. Sigur că pandemia a stricat planurile administrației Bolojan de revitalizare a Aeroportului și întreaga industrie aeronautică civilă este afectată de pandemie. Parteneriatul cu Ryanair a trebuit amânat deja de două ori și nimeni nu poate garanta că zborurile spre Londra, Milano, Bologna și Dusseldorf vor debuta cu adevărat anul acesta, din luna iulie. Chit că Primăria Oradea este gata să pună la bătaie milionul de euro, pentru a motiva compania aeriană irlandeză să revină la Oradea.
Între timp, aflăm că Mihai Jurca, ex-APTOR, actual city-manager al Oradiei, a renunțat la funcția de președinte al Consilului de Administrație provizoriu al Aeroportului, structură în care intră președintele clubului de fotbal CAO, Florin Mal. De asemenea, aflăm că membrii acestui CA rămân fără indicatori de performanță financiară, însă aceasta nu le afectează decât bonusurile adiacente indemnizațiilor. CJ a declanșat și procedura privind selecția noului Consiliu de Administrație, cu puteri depline. Rămâne de văzut când și ce va putea face acesta.
CA provizoriu al Aeroportului rămâne fără indicatori de performanță!
Deoarece, în continuare, doar berzele aterizează din străinătate pe aeroportul orădean, la propunerea președintelui CJ, Ilie Bolojan, membrii actualului Consiliu de Administrație rămân fără indicatori de performanță. Dar nu și fără indemnizații.
După cum se știe, CJ Bihor, Aeroportul Oradea și Ryaniar conveniseră să reia cursele spre Londra – Stansted, Milano – Bergamo, Dusseldorf – Weeze și Bologna, în luna decembrie. Apoi s-au amânat pentru februarie, pentru ca noua amânare să aibă ca orizont de așteptare luna iulie a acestui an.
Bolojan: „Azi nu se pot face predicții”
Actualul Consiliu de Administrație provizoriu al Aeroportului Oradea a ajuns la capăt de linie, astfel încât Consiliul Județean trebuie să organizeze concursul privind desemnarea noului Consiliu. Vicepreședintele Călin Gal a fost împuternicit pentru efectuarea tuturor demersurilor legale necesare pentru constituirea unui CA cu puteri depline, în maximum 150 de zile.
În același timp, membrilor actualului Consiliu de Administrație provizoriu li s-au suspendat indicatorii de performanță financiari pe durata mandatelor. Motivul a fost arătat de Ilie Bolojan, cel care, de altfel, a și semnat referatul de aprobare a acestei măsuri: „Nimeni nu vrea să meargă la Londra și să stea în carantină, timp de 14 zile. Cât ai carantină într-un stat, nu se poate zbura.
Evoluția curselor externe este legată de involuția pandemiei. Nu pot să controlez ce se va întâmpla din punctul de vedere al pandemiei. Nu cred că astăzi, în industria aeronautică se pot face predicții, nicăieri, nu numai în Oradea”, a spus Bolojan, întrebat fiind de grupul UDMR din plenul județean dacă în continuare, de pe Aeroportul Oradea vor zbura doar berzele. O parafrazare a consilierului județean PNL Ionel Avrigeanu, care folosise această expresie cu tentă ironică la adresa fostei conduceri UDMR – PSD de la Consiliul Județean. La vot, doar PSD a împotrivă, UDMR votând pentru adoptarea materialului.
„În această perioadă de pandemie și văzând inclusiv gradul mic de vaccinare, am decis suspendarea indicatorilor financiari, deoarece nu ai cum să menții acești indicatori, în această perioadă. În schimb, ei nu mai primesc componenta variabilă din indemnizații (cea referitoare la îndeplinirea indicatorilor de performanță – n.red.)”, ne-a transmis vicepreședintele CJ, Călin Gal.
Așadar, membrii CA-ului provizoriu vor beneficia în continuare de indemnizații, chiar și fără indicatorii de performanță financiară, dar nu vor mai primi bonusuri.
În referatul de aprobare a suspendării indicatorilor de performanță pentru membrii CA-ului provizoriu, se arată o scădere cu 34% a traficului aerian în 2021, raportat la 2019, după cum reiese din datele furnizate de Eurocontrol, coroborate cu statisticile naționale și locale privind prognoza de Trafic aerian 2021-2022 pe Aeroportul Oradea.
Mihai Jurca a renunțat
Tot marți, Consiliul Județean a luat act de cererea lui Mihai Jurca, cel care solicitase renunțarea la mandatul din fruntea Consiliului de Administrație al Aeroportului. Prin renunțarea lui Jurca, în CA-ul de la Aeroport a intrat Florin Mal, managerul complexului comercial Era Park și președintele clubului de fotbal CAO. Președinte provizoriu a devenit Dan Adrian Popuș, director în cadrul grupului Plastor, cel care va prelua responsabilitățile pe următoarele 3 luni, până se va definitiva noul CA, după spusele președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan.
O comisie formată din funcționari a Consiliului Județean îi va selecta pe membrii viitorului Consiliu de Administrație. Comisia este formată din Cristian Onița, Marioara Negru, Mihaela Roșan și Sanda Mateaș.
Fără profit, până în 2024!
În schimb, în Scrisoarea de Așteptări de la membrii viitorului Consiliu de Administrație, ce va fi selectat, teoretic, de comisia formată din funcționarii Consiliului Județean, se arată, printre altele, că „pentru perioada de până la 31 decembrie 2023, termenul maxim de valabilitate pentru accesarea vreunei scheme de ajutor, Consiliul Județean Bihor nu se așteaptă ca Regia Autonomă Aeroportul Oradea să realizeze profit net”.
Cităm mai departe din Scrisoarea de Așteptări a CJ Bihor pentru viitorul CA de la Aeroport: „În perioada menționată anterior, Consiliul de Administrație trebuie să adopte măsurile legale care se impun pentru implementarea tuturor proiectelor prevăzute în Strategia de dezvoltare a Aeroportului Oradea astfel încât, prin investițiile făcute și prin dezvoltarea infrastructurii și serviciilor aeroportuare, Regia Autonomă Aeroportul Oradea să fie în măsură să se autofinanțeze și să devină profitabilă începând cu data de 1 ianuarie 2024”.
Nou proiect la Aeroport
În aceeași ședință a Consiliului Județean, s-a actualizat HCJ nr. 239 din decembrie 2020 privind proiectul în valoare de 104 milioane de lei intitulat „Creșterea gradului de siguranță și securitate la Aeroportul Oradea”. În cadrul acestui proiect ar urma să fie realizat un gard perimetral (9.282 ml) cu sisteme de supraveghere de tip gard inteligent, un post de control acces, un drum perimetral, remiză PSI și dispecerat de pază, care să adăpostească două autospeciale în caz de incendiu și o autosanitară, garaj pentru diferitele mijloace aeroportuare, amenajări privind banda pistei și a ariei de siguranță, echipamente, autovehicule și utilaje de aviație pentru controlul de securitate și întreținere aeroportuară.
Trimite articolul
Xerau prea siguri pe ei ca vor avea curse externe inainte de a veni la conducere; acum dau inapoi …
-
Cine vrei sa zboare din Oradea o suta doua de capsunari si ingrijitoare de batrani care merg de doua ori pe an? Cu astia????
-
asta este realitatea dar nu vrea sa inteleaga lumea, oradeanul de rand zboara cu avionul max o data pe an cand merge in concediu in rest nimic. din asta nu se poate mentine rentabilitatea unui aeroport 🙁
-
Exact
-
exista orase mai mici cu aeroporturi mai active. si la oradea se poate. dar concurenta-i deja mare.
-
-
-
Deci la Londra nu se poate dar Timisoara , Clujul Debrecen pot zbura si au pasageri?
-
Orașele respective sunt duble. Pe lângă ele se mai afla câteva sute de mii de oameni care nu au acces la alte aeroporturi.
Pe lângă oradea se câteva zeci de mii care au opțiunea sa meargă la cele 3 aeroporturi menționate.
Problema e și covid. Toată economia mondiala și mai ales zborul aerian e in budă.
-
Nu sunt duble nici unul cu 50% mai mari sau mai mici in cazul Debrecen, dar au un areal mai mare de unde vin clientii, noi suntem in mijloc. Plus saracia de la noi, nu avem nici o sansa in momentul de fata. Pt cei care vor curse doar vara sa zboare in concediu alea le pot aranja agentiile, restul e praf in vant pt credulii care nu stiu ce e in jur si cred toate minciunile sprancnatului.
-
corect. totusi 2-3 curse bune ar putea merge pentru inceput. cei din debrecen/cluj/sm/ar/etc n-ar putea zbura de aici de-am avea ceva atractiv?
-
-
Lumea in Oradea e saraca. Nu avem cine sa sustina zborurile. Clujul ia pasageri din vreo 8 judete din jur. Salarii si angajati cu bani ce isi permit zboruri dese. Au studenti, sedii regionale de firme si institutii. Cine naiba vreti sa zboare din Oradea fiti realisti odata. In jurul nostru sunt 3 aeroporturi mari nu avem de unde atrage alti doritori. Si nu iti vine nici o companie aeriana pt maruntis prefera sa bage avioanele unde e rentabil. Nici cu subventii nu se gasesc doritori. Faceti aeroportul pista de curse auto pt liniute ca e mai rentabil.
-
ok, dar asta stiau si inainte; de ce au promis si nu se tin de cuvant?
-
Au promis ca erau alegeri. Si AURa promis fara botnita, unirea cu Moldova, impadurirea tarii si luna de pe cer
-
faptul ca si alti mincinosi au promis, nu-i o scuza
-
-
Pentru a reusi, trebuie sa indraznesti; Succesul adesea poate veni si gradual, cu conditia sa ai echipa competenta. Au promis atunci cand pandemia nu era un factor.
-
-
Lumea in Oradea e săraca? Tu ieși pe străzi vreodată sa vezi cu ce mașini circula Orădenii? Ieși la supermarket sa vezi km de cozi ? Hai ma.. ești ipocrit msi nene ! In plus de asta mulți merg in Londra și vin doar eu cunosc câteva zeci la Oradea .. așa ca tăceți dracu vorbiți așa ca sa va aflați in treaba unii
-
da e saraca in comparatie cu Clujul e saracie, cozile dinsupermarket is la alimente, nu sunt atatea masini cu adevarat scumpe in Oradea fata de Cluj, in Cluj e plin de masini cu adevarat scumpe, 20000 lucreaza in IT alea sunt salarii mari, cati din oras la noi au salarii mari, in Oradea e plin de saraci care isi baga toti banii intr-o masina apoi nu mai au bani de benzina. Mai lasa-ma , e o alta lume in Cluj fata de Oradea, am stat acolo si stiu ce vorbesc, e de ajuns sa vezi ce fel de oameni is pe trotuar si ce vezi la noi. Oricate spume faci la gura cu zeci de bogati ce merg la Londra nu e de ajuns pt a sustine zboruri .
-
la cluj sunt mai multi. dar sunt cativa si la oradea. nu sa prindem clujul din urma, dar 2-5 zboruri tot putem duce.
-
-
Mai nu stiu cum se face ca de la Bacau, Suceava sunr zeci se zboruri pe saptamana. La ei nu e pndemie?
Nu mai zic de Cluj, unde se anunta in fiecare saptamana curse noi incepand din primavara….
La noi de ce nu se poate?
-
Si aia o duc mai bine financiar ca superoradenii. De aia acolo se poate. Nivelul de trai e peste noi.
-
Satu Mare, Craiova, Sibiu stau mai bine financiar? Au curse externe, acolo se poate, numai Oradea nu este in stare sa rezolve aceasta problema. Daca nu se vrea cu adevarat!!!
-
stau mai bine ca acolo salarul e cu vreo 30% peste noi, bine satu mare nu dar oricum noi suntem prastie ca oras la multe capitole
-
-
De ce nu o pune pe purtatoare Anca Grama la aerport. E totuna.
-
Grama e purtatoare, ce stie o purtatoare?
Uniti vom izbîndi !
-
😂😂😂😂😂😂😂😂
-
Vom izbîndi impreuna !
-
tu cu bolojan?
-
-
!
Singura solutie ar fi ca toti oradenii sa fie obligati sa zboare odata pe an. Cine nu plateste impozit de 5 ori mai mare
-
Buna idee
Faceti blocuri prima pe locul aeroportului
Ca să rămâneți la putere.
Dați Foc.
Vindeți tot.
Problema aeroportului din Oradea e ca are doar o singura pista, ar mai trebui facuta inca una spre Grigorescu, demolat tot acolo, ar fi bani destui in joc pt firmele de casa, cativa ani ar avea de unde sa suga banii. Si neaparat dat numele Ilie Bolojan aeroportui cu o statuie a lui in mijlocul parcarii, ca e singurul care a facut pt acest aeroport.. Parca spunea ca in 6 luni isi va da demisia daca aeroportul nu va avea nu stiu cate curse, deja a trecut 1 an de cand a pus mana pe aeroport, nu vreau sa aud de pandemie ca toate celelalte au curse, Suceava, Sibiu, Craiova, Satu Mare, Bacau, de Cluj si Timisoara nu mai vb ca alea sunt in alta liga.
-
ti se pare ca mai e primar?
-
Tot Bolo conduce Oradea. Birta nu are voie de unul singur sa faca nimic, nici o bordura nu schimba fara acordul lui Bolo. Bolojan i-a lasat tema proiectele lui. Birta e ZERO barat o sluga marioneta. Tot timpul a fost un politruc care executa ordine.
-
Io nu stiu cum se face ca zborul de londra de la satu mare inca functioneaza. Si chiar functioneaza bine, in ciuda distantei destul de apropiate de Debrecen. Daca cel de SM merge, cel de la Oradea de ce nu merge? Ghici ghicitoare ce-i?
-
De ce? Asta e valoarea orasului nostru. Nu cel din topul Storia sau ce vezi la tv sau auzi la radio din ce plateste Bolo pt reclama. Aici se vede puterea economica a oradeanului
-
daca “topul storia” e exagerat in sus, ce spui tu e exagerat in jos. topul storia face o imagine buna si aduce, indirect, bani orasului. tu faci o imagine negativa. ce parere ai tu despre cineva care-si bate joc de imaginea ta pe nedrept? si ce parere ai de cineva care te lauda?
-
O spun ca am umblat mult si nu se vb asa de Oradea cum crezi tu. Nu prea contam suntem uitati si ignorati. Crezi ca la Bucuresti chiar asa de disperati sunt dupa noi. Cam toti is cu Clujul pe limba cand vine vb de provincie
-
am fost uitati si ignorati de prea mult timp. suntem underrated. abea acum incepem sa fim bagati in seama, chiar daca prea putin. mai bine sa se auda lucrurile pozitive decat cele negative, asta ne ajuta. ca doar asa e si despre cluj, se aud in general partile pozitive.
-
-
-
parca zicea Bolojanes cand a pus mana pe aeroport ca isi da demisia daca nu pune pe picioare Aeroportul Oradea. toti ati uitat asta ?
-
Hold yo’ horses.