Profesorul de limba și literatura română de la „Oltea Doamna” Oradea, Mirela Tanc e singurul dască din Bihor care a primit titlul de „creator de educație”. Mirela Tanc a fost declarată în anul 2017 unul dintre primii 9 cei mai inovatori profesori din lume și nominalizată la Global Teacher Prize.
Digitalizarea învățământului
20 de proiecte au fost desemnate câștigătoare în ciclul gimnazial, pe lista câștigătorilor figurând și „ACCED – Copilul de azi, creatorul de mâine!”, proiect semnat Mirela Tanc. Proiectul e un exemplu de bună practică și e considerat primul proiect dedicat digitalizării învățământului.
Predă cu MineKraft
„Pentru a-i apropia pe elevi de materia pe care o predau, am creat materiale educaționale inspirate din ceea ce le place elevilor cel mai mult. Le prezint cadrelor didactice aceste exemple de bune practici, dar îi învăț și cum să creeze aplicații sau soft-uri educaționale pentru alte materii. Participând cu plăcere, elevii își folosesc abilitățile și își descoperă altele noi, acestea contribuind la reducerea riscului de eșec educațional și la creșterea motivației școlare.
Așadar, am apelat la jocul MineKraft pentru a-i convinge să citească, propunându-le să creeze «lumi» și personaje din cărțile citite, pe care să le prezinte. Metoda s-a bucurat de mare succes, ceea ce i-a făcut pe cei de la MicroSoft să descopere că acest joc poate fi utilizat la aproape toate materiile școlare. Așa au creat platforma MineKrafteducation, ca resurse educaționale, pentru educatori din întreaga lume.
Încerc să predau/evaluez noțiunile din programă, pe placul lor prin jocuri create de mine pe platformele: Kahhot, Quizizz sau Learning App. Învățând literatura direct de la scriitori: de la Robyn Yardi din Santa Barbara am învățat să creăm personaje literare, iar cu ajutorul Triciei Brawn din Alaska au înțeles mai bine trăsăturile basmului. Am creat și aplicat metode/strategii care personalizează învățarea: Anuarul familiei, Capsula timpului, Melodia preferată/comentată/analizată gramatical, Jurnal de Conversație al familiei, Steaguri tibetane purtătoare de mesaje, Istoria bunicilor mei”, și/a descris Mirela Tanc proiectul.
Printre obiectivele proiectului s-au aflat: punerea în valoare, la nivel local și național, a unor exemple de bune practici în educație care au adus beneficii sistemului educațional și/sau au contribuit la îmbunătățirea calității și atractivității actului educațional, dar și la ameliorarea rezultatelor școlare, cu accent pe actul pedagogic din comunitățile dezavantajate, diseminarea exemplelor de bune practici în predarea și evaluarea creativă la nivel de sistem.
„Activitatea este relevantă și pentru elevi aflați în situații de risc pentru că am creat un climat afectiv pozitiv în clasele în care predau, pentru că le ofer sprijin, încurajare, apreciere pozitivă, folosesc laude, încurajări, întărirea pozitivă și încurajez învățarea afectivă.
La dirigenție identificăm riscurile cu care ne confruntăm în clasă, apoi găsim soluții la probleme. Așa am creat „tratamente” haioase, menire a le corecta comportamentele cu factori de risc: „Praf de înălbit limbajul”, „Soluție pentru împăcări”, „Rețetă pentru prietenie”, „Pastile pentru coborârea tonului”, „Spray de gură contra înjurăturilor”, „Unguent contra comentariului”, „Praf împotriva bătăilor”, „Calmante pentru cei prea energizați”, „Energizante pentru leneși”, „Tablete cu vorbe dulci”.
Avem în școală și elevi de alte naționalități, pentru care am organizat cursuri intensive de limba română, gratuit, dar și pentru elevi români care și-au însoțit părinții în alte țări. Am stabilit parteneriate cu instituțiile școlare din țara de adopție și i-am încurajat să comunice cu foștii colegi”, explică Mirela Tanc. Pentru faptul că inovează în procesul de predare-învățare, sporind valoarea actului didactic, și implicit, atractivitatea școlii pentru elevi, câștigătorii vor fi recompensați de către Ministerul Educației Naționale, în cadrul unei gale de premiere, dar și promovați public, astfel încât educația de calitate să beneficieze de cât mai multe repere.
Prin derularea acestei selecții naționale, Ministerul Educației și-a propus să descopere și să promoveze acei învățători și profesori care au o contribuție remarcabilă în creșterea atractivității școlii, insuflându-le elevilor bucuria de a învăța, de a înțelege și descoperi lumea în trăim.
„Creatori de educație” reprezintă, totodată, o campanie de conștientizare cu privire la prestigiul acestei vocații și importanța creativității dascălilor, calitate reflectată ulterior în rezultatele fiecărui copil, în viitorul educației și al societății românești.
Trimite articolul
XAcum, dupa ce a castigat toate premiile, mai urmeaza sa se ocupe si de elevi sa-i invete romana.
Doamna Tanc “creator de educatie” ….ma oripilează de fiecare dată când apar articole cu această “profesoara” in presă. Cred ca nu exista in Oradea un profesor mai slab de lb romana ca aceasta. Aceasta profesoară”microsoft nu are nici minime cunostinte de limba engleză…dar face “proiecte” internaționale…suntem de-a râsul plansului. Ii încurajează pe copiii….:))…da…ii uimește de câte ori poate…le subminează încrederea în ei…le spune că ii vor ajunge la școli profesionale ca nu sunt in stare de altceva…metodele ei arhicunoscute de predare (De către cei care au avut ghinionul să o aibă ca profesor) se bazează pe conspect din sfânta carte Niculescu…a avut nenumărate plângeri din partea părinților copiilor la care le-a predat…dar este tinuta sub preș situația deoarece doamna cu proiectele ei aduce popularitate și anumite beneficii financiare școlii…te doare mintea…e patologică…
Dacă sunt comentarii negative….de ce nu le publicati?…halal presa …sau dna reporter are copil la Oltea Doamna si are alte interese?
Confirm ce spune Maria. Proiectele internaționale ale dansei se desfășoară în felul urmator: copiii trebuie sa aduca de acasa sarmale, mămăligă,..etc. apoi in cadrul orelor de in romana…cand stimabila doamna ar trebui să predea în romana..iau legatura pe chat cu copiii din India, si alte tari ….care si aceia isi etalează meniurile cu orez,bambus si mai stiu eu ce…Si wowww…se produce un schimb de experiență extraordinar între aceștia….copiii.. au multe de învățat….ce sa zic…Doamna cu proiectele ei lipseste frecvent din timpul școlii…cate o săpt…chiar si 2…lăsând copiii de a 8a fără suplinitor…ceea ce inseamna ca pleaca cu acordul tacit al directiunii…nu am inspectoratului…Si cate si mai cate….