Orădeanca este singura profesoară invitată din România, alături de 300 de profesori de pe toate continentele. De-altfel, Microsoft a declarat-o pe Mirela Tanc cea mai inovativă profesoară din românia în 2018.
Şi nu doar atât, orădeanca fiind singurul „Microsoft Educator Spotlight” din Europa Centrală şi de Est, o certificare care atestă cât de dedicată şi eficientă este în predarea lecţiilor cu ajutorul tehnologiei moderne.
„Mulțumesc Microsoft Europe, pentru că mi-ai oferit oportunitatea de a mă prezenta ca educator. Este o mare onoare pentru mine, pentru școala mea, pentru țara mea.
Să-mi găsesc cuvintele, ideile, viziunea pe pagina dumneavoastră, la loc de cinste, este minunat. Să fiu selectată ca singurul Microsoft Spotlight din Europa Centrală și de Est e ceva de neînchipuit pentru mine”, a spus profesorul orădean imediat după ce a primit această certificare.
Din Singapore, Mirela Tanc a zburat spre Dubai, unde va participa la „Global Education and Skills Forum”, un alt eveniment de prestigiu, pe lista invitaţilor din anii anteriori aflându-se Bill Clinton, Tony Blair.De-altfel, Mirela Tanc s-a arătat de-a dreptul entuziasmată de personalităţile care în acest an au ales să onoreze dascălii cu prezenţa lor.
„Nu-mi vine să cred unde sunt! Ieri ne-am întâlnit cu actrița Charlize Theron, azi cu fostul vicepreședinte american Al Gore, cu fostul președinte francez Nicolas Sarkozy, cu profesori de la universitățile Columbia, Oxford sau Harvard, cu cei mai buni profesori din lume, cu cei mai buni dansatori, prieteni. Şi lista poate continua. Toți sunt aici pentru a celebra dascălul ”.
Aşa cum nota unul dintre participanţi, „proiectele minunate aduc împreună profesori minunaţi. Un belgian- Koen Timmers- cel mai bun profesor din lume, și un român prezintă proiectul de acțiune privind schimbările climatice în cealaltă parte a lumii, în Singapore – la summitul privin schimbul de educație Microsoft E2 și în Dubai la Global Teacher Prize, echivalentul Oscarului în Educaţie.
Gabriela Mirela Tanc a vorbit despre proiectele la care participă alături de elevii săi, organizate de Harvard în colaborare cu Pulitzer, Discovery Channel, Greenpeace și National Geografic. Dascălul orădean a vorbit despre „Climate Action”, un proiect iniţiat chiar de Koen Timmers.
Climat Action o platformă pentru elevi, un forum pentru discuţii unde participanţii au posibilitatea de a explora punctele lor de vedere despre schimbările climatice la nivel mondial. Aceasta fiindcă, elevii sunt conştienţi că se schimbă clima. Elevii de la Oltea Doamna sunt parte a acestui proiect pentru a oferi soluţii, dar şi pentru a îmbrăţişa obiectivele de învățare ale secolului XXI și obiectivele de dezvoltare durabilă.ersonalităţi din toată lumea: din Australia, India, Canada, Belgia, Germania şi din toate domeniile: staruri tv, oameni de ştiinţă, scriitori, exploratori, profesori, oameni politici de top acordă sprijin proiectului, Cap de listă la capitolul suporteri pentru „Climate Action” e nimeni altul decât Dalai Lama.
În 2018, prin tema ” Cum pregătim tinerii pentru lumea din 2030 şi dincolo de asta?” Forumul Global Educaţional & Skills îi provoacă pe participanţi să ia în considerare mijloacele de care au nevoie pentru a atinge acest obiectiv. În cadrul evenimentului Mirela Tanc a întâlnit-o pe Rashmi Kathuria, câştigător al Global Teacher Prize şi care a fost invitata orădencei la Oltea Doamna în 2016. Şcoala din Oradea a fost atunci gazda unei delegaţii de profesori şi elevi din India, iar profesoara Rashmi Kathuria este cea care, spune Mirela Tanca „m-a iniţiat şi mi-a deschis ochii şi inima spre Platforma Microsoft Education”.
Printre alte experienţe trăite aici, ONU a simulat cu ajutorul elevilor o Adunare Generală, astfel că dascălii au văzut cum, sub ochii lor, elevii de astăzi devin liderii de mâine – şi învaţă arta, negocierii, dar şi despre munca în echipă şi relaţiile internaţionale. În simularea Onu, elevii invitaţi au devenit diplomaţi pentru o zi, au dezbătut problemele viitorului: de la provocarea de a avea şanse la o educaţie echitabilă şi incluzivă pentru toţi, până la soluţii pentru criza refugiaţilor şi contracararea ameninţării crescânde a atacurilor cibernetice.
De la şcoala sub copac la Skype
Microsoft a oferit celor mai creativi dascăli oportunitatea de a face schimb de experienţă, pornind de la realitatea că în fiecare zi profesorii lucrează din greu pentru a inova în sala de clasă și pentru a oferi cele mai bune oportunități de învățare elevilor lor. Învățătorii sporesc creativitatea și curiozitatea elevilor prin adoptarea metodelor moderne de predare și învățare, prin dezvoltarea curriculelor avansate și prin oferirea de experiențe imersive în domeniul tehnologiei.
„Pentru a sărbători acești educatori remarcabili și a le oferi ocazia de a colabora între ei, Microsoft găzduiește evenimentul anual Microsoft Education Exchange (E2) din Singapore. E2 servește este o oportunitate pentru liderii din domeniul Educației să fie împreună pentru a explora tendințele din domeniu și a discuta despre modul în care tehnologiile emergente pot sprijini dezvoltarea predării și a competențelor”, este argumentul organizatorilor.
Fiecare participant a veni cu povestea sa. Phuti le-a vorbit participanţilor despre experienţa pe care o are la a fost director al școlii primare din Pula Madibogo, este acum un profesor online și un coordonator al proiectului educațional comunitar. Povestea dascălului care vine dintr-o comunitate săracă dintr-o zonă rurală și prăfuită din Africa de Sud a impresionat participanţii.
Cea mai veche amintire a dascalului este acea când învăţa sub un copac, deoarece familia ei nu avea bani să o trimită la o școală mai bine dotată. În ciuda acestor circumstanțe dificile, Phuti a avut un vis acela de a deveni profesor și de a îmbunătăți educația pentru tinerii sud-africani. Cu ajutorul familiei și a comunității ei, ea a transformat acest vis într-o realitate și acum este un Expert Microsoft în educație (MIEE), cu peste 32 de ani de experiență în domeniul pedagogiei Skype.
După aceste experienţe internaţionale, Mirela Gabriela Tanc vine. Desig, mai bogată din perspectivă educaţională. Şi e gata să ofere totul elevilor săi pentru a avea rezultate cel puţin la nivelul anilor anteriori, pentru a depăşi stacheta pe care însuşi dascălul bihorean a ricat-o foarte sus: 11 note de 10 şi 30 de note între 9-10 la Evaluarea Naţională.
Citiți principiile noastre de moderare aici!