„Vrem să realizăm o remiză în Șoseaua Borșului, un depou în aer liber. Câteva tramvaie ar rămâne acolo peste noapte”, spune Mălan. Acesta a punctat reabilitarea și înierbarea liniei pe porţiunea Muntele Găina – Piaţa Independenţei și realizarea unei legături de cale ferată între Rogerius și Ioșia, în intersecţia Primăriei – Decebal – Calea Aradului. Benzile dedicate tramvaiului nu sunt o noutate în orașele care pun preţ pe transportul în comun. Edilii propun asta și la Oradea, dar numai cu măsură, menajând traficul rutier. Conform viceprimarului, Republicii rutier și Decebal s-ar preta la amenajarea
de benzi dedicate tramvaiului, dar nu și Magheru.
„Cei de la OTL au solicitat dar azi nu este posibil asta pe Magheru. Avem un conflict major de trafic, probabil cel mai important din oraș, cauzat de faptul că două benzi foarte circulate din Nufărul și alte două benzi de pe Averescu se descarcă pe Podul Dacia în două benzi. Dacă de acolo, ar fi redusă la o singură bandă, acel tronson de bulevard ar fi nefuncţional. Asta e logica pentru care, în această etapă nu e posibilă banda dedicată pe Magheru”, a spus Mălan.
Totuși, scopul declarat al drumului expres a fost, de la bun început, descongestionarea traficului rutier pe Magheru. Cu drumul de la baza dealurilor în exploatare, firesc ar fi ca mai marii orașului să ia măsuri pentru scoaterea traficului de pe bulevard, conform promisiunii iniţiale.
„Drumul expres s-a deschis, e nevoie de o perioadă de timp până când oamenii se obișnuiesc cu utilizarea lui, ca pentru orice drum nou, de pe o parte. Pe de altă parte, nu e complet. De vreme ce de la strada Ana Ipătescu încolo nu mai vorbim de drum expres. Trebuie să recunoaștem că drumul expres nu își face încă, treaba, până la capăt. E util, e folosit dar când vom avea drumul prin acea ampriză, tot traficul de tranzit din zonă, care intră prin Averescu, va fi scos pe acest drum expres”, e explicaţia vicelui Mălan pentru menţinerea situaţiei actuale pe Magheru.
Citiți principiile noastre de moderare aici!