Ministrul Transporturilor a descris discuțiile cu patronul Precon, iar șeful CNAIR a transmis că, la fel ca în cazul contractului pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș, semnat cu Erbașu, și acesta are o clauză suspensivă.
„Am avut o discuție cu domnul director, patron nici nu știu ce, de la compania care a câștigat (n.r Precon), domnul Rus, împreună cu domnul Pistol, și acolo e o întreagă istorie, semnări patriotice înainte de campania electorală (mandatul Lucian Bode). Eu cred că vom ajunge la un numitor comun astfel încât să fie semnat contractul. Sunt diverse litigii care vin din urmă. CNAIR a transmis companiei care a câștigat care sunt limitele (n.r condițiile) compania urmând să-și facă o analiză internă. Noi nu puteam să ieșim din cadrul legal al licitației. Am transmis aceste lucruri companiei urmând ca ei să ia deciziile potrivite. Cât de repede cu atât mai bine”, a spus Sorin Grindeanu, citat de Economedia.
Astfel, Ministrul Transporturilor a confirmat că Beniamin Rus este și proprietarul firmei Precon, cu care a licitat pentru Autostrada Transilvania după ce firmele din Grupul Selina au primit un certificat negativ de la CNAIR.
[eadvert]
Cu toate acestea, ministrul de resort nu a transmis dacă va fi așteptată decizia până la sfârșitul anului. Totodată, lotul cu tunelul Meseș (Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău) a rămas fără contract. Viaductele de la Nădășelu și Topa Mică, parte al lotului UMB Nădășelu-Zimbor, porțiunea de 30 de kilometri care ar putea fi finisați în decembrie 2024, riscă să rămână doar un muzeu.
Șeful CNAIR, Cristian Pistol a transmis că se poate semna contractul, ținându-se cont de clauza suspensivă.
„În funcție de ce va decide firma de construcții, noi putem să semnăm contractul, evident cu clauză suspensivă pentru că, în documentația de atribuire a fost prevăzut acest lucru”, zicea șeful CNAIR.
„Asocierea de constructori și proiectanți români PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA a fost desemnată câștigătoare pentru realizarea secțiunii de autostradă Chiribiș-Biharia (Autostrada Transilvania). Contractul în valoare de 785,21 milioane de lei (fără TVA) este finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile (…). De la momentul semnării contractului, Asocierea va avea la dispoziție 24 luni ( din care 6 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de executie a lucrărilor) pentru finalizarea celor 28,55 de km ai acestei secțiuni de autostradă”, a transmis pe 8 iunie Cristian Pistol, citat de sursa menționată anterior.
Licitația în valoare de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș- Biharia, care se întinde pe o suprafață de 28 kilometri, a fost lansată în august 2022, după rezilierea contractului dintre CNAIR și Selina. Atât firme din România și Austria, cât și din Ungaria și Turcia au depus oferte. Durata contractului este de 24 de luni din care 6 luni sunt alocate pentru proiectare și 18 pentru execuție.
Pe traseul Autostrăzii Transilvania, de la Cluj-Napoca la vama Borș II, CNAIR nu are contracte semnate pe două loturi cu o lungime de 70 kilometri: 41 kilometri între Poarta Sălajului – Nușfalău, desemnarea câștigătorului la începutul anului viitor respectiv lotul câștigat de Precon (29 km.) Încă 3 kilometri reprezintă lungimea viaductelor scoase din contractul cu UMB, a mai relatat Economedia.
Trimite articolul
XOr discutat pe dracu’. Ce puteau discuta doi oligofreni si hoti cum is Grindeanu si Beni Pop? Despre trabucuri si femei? Nu li se mai scoala oricum.
-
m…da, a venit si prostul ala de Grindeanu doar sa dea din umeri pe aici ca “nu se poate, nu se poate” .
Rusine,rusine!
Sunteti rasul lumii!!
Parca judetul asta este blestemat si are interzis la autostrazi, suntem rusinea tarii si Salajul deja au niste km de autostrazi executate 🙁