BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Ministrul Sorin Grindeanu recunoaște problemele la electrificarea căii ferate Cluj- Napoca- Oradea- Episcopia Bihor

Ministrul Sorin Grindeanu recunoaște problemele la electrificarea căii ferate Cluj- Napoca- Oradea- Episcopia Bihor

De Sorin Martin Vereș
la 29 April 2025 17:30 Reactualizat la: 29 April 2025 17:33
9 Comentarii

Ministrul Sorin Grindeanu recunoaște problemele la electrificarea căii ferate Cluj- Napoca- Oradea- Episcopia Bihor

Foto: cluj24.ro
29 April 2025 17:30 Reactualizat la: 29 April 2025 17:33
Deoarece informațiile apărute în spațiul public privind stadiul lucrărilor de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj- Napoca- Oradea- Episcopia Bihor pun sub semnul întrebării respectarea termenului impus prin PNRR, deputata PNL Arina Moș l-a interpelat, de la tribuna Camerei Deputaților, pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu pe această temă.
Scris de Sorin Martin Vereș - Deoarece informațiile apărute în spațiul public privind stadiul lucrărilor de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj- Napoca- Oradea- Episcopia Bihor pun sub semnul întrebării respectarea termenului impus prin PNRR, deputata PNL Arina Moș l-a interpelat, de la tribuna Camerei Deputaților, pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu pe această temă.

Trimite articolul

X

În interpelare, înregistrată pe 25 martie, deputata liberală de Bihor îi adresa ministrului Grindeanu două întrebări concrete în legătură cu respectivul proiect, care are un impact major asupra legăturii feroviare dintre Oradea și Cluj și mai departe spre București.

Iată textul interpelării deputatei Moș:

“În calitate de deputat PNL de Bihor, doresc să vă aduc în atenție stadiul proiectului de electrificare reabilitare a liniei de cale ferată Cluj-Napoca — Oradea — Episcopia Bihor, finanțat prin PNRR, un proiect vital pentru conectivitatea și economia regiunii de Nord-Vest a României. Deși proiectul beneficiază de un sprijin financiar considerabil din partea Uniunii Europene are un termen clar de finalizare la 31 decembrie 2026, există întârzieri semnificative în implementare. Pe anumite tronsoane, lucrările sunt avansate, însă altele sunt departe de a fi finalizate. Acest decalaj ridică serioase semne de întrebare cu privire la respectarea termenului-limită, iar întârzierea finalizării proiectului ar putea avea consecințe grave asupra absorb!iei fondurilor europene.

În acest context, vă rog să-mi comunicați:

1. Care sunt cauzele întârzierilor în execuția proiectului și cine este responsabil pentru acestea?

2. Ce măsuri concrete veți lua pentru a accelera lucrările astfel încât proiectul să fie finalizat la termen?

Solicit răspuns scris.”

Arina Moș

În răspunsul transmis, 9 aprilie, sub semnătura ministrului Transporturilor, la prima întrebare din interpelare se menționează faptul că “problemele care au dus la întârzierea lucrărilor se rezumă la următoarele fapte: necesitatea exprprierii unor terenuri, în vederea realizării lucrărilor definitive; constrângeri generate de zonele înguste de defileu și necesitatea asigurării acceselor pentru comunitățile din zonă; necesitatea realizării unui proiect tehnic care să mențină un echilibru în zona ariilor protejate; interferența (din punct de vedere tehnic- utilaje, personal, constructori, etc.) cu alte proiecte aflate în diferite faze de execuție.”

La cea de-a doua întrebare, privind măsurile concrete pe care ministrul le va lua, în răspuns se evită aspectele concrete, însă seamănă cu vechile angajamente de dinainte de 1989, de genul „vom face totul”.

„Sectorul Proiecte cu Finanțare Externă, din cadrul Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR” SA, estimează că, până în luna august 2026 progresul lucrărilor va crește substanțial, astfel încât rata de absorbție în cadrul priuectului va fi una considerabilă. Gradul de realizare a lucrărilor pe lotul 1 Cluj- Napoca- Aghireș și lotul 2 Aghireș- Poieni este unul avansat.

Pentru lotul 3 și 4, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA va depune toate eforturile pentru deblocarea situației, astfel încât lucrările să avanseze cât mai mult posibil, până la termenul de finalizare a proiectului.” se menționează în răspunsul ministrului Grindeanu.

Potrivit datelor disponibile pe site-ul cfr.ro privind stadiul proiectelor de reabilitare/modernizare infrastructură feroviară, finanțate din fonduri externe nerambursabile la 31 martie, pe lotul 1 Cluj Napoca – Aghireş, cu lungime de 30,411 km, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 28%, iar stadiul financiar este de 23%, lotul 2 Aghireș- Poieni, stadiu fizic- 37%, stadiu financiar, 30,91%, lotul 3 Poieni- Aleșd- stadiu fizic- 5,57%, stadiu financiar- 12,92%, lotul 4 Aleșd- frontieră Ungaria- stadiu fizic- 11,31%, stadiu financiar- 17,73%. Din analiza datelor oficiale reiese că avansul fizic al lucrărilor pe loturile 3 și 4 față de luna ianuarie este firav, de maxim 1,3%.

Într-o postare pe pagina de socializare din 11 martie, Asociația Pro Infrastructura anunța stadiul lucrărilor, anunțat tot de compania CFR SA, la sfârșitul lunii ianuarie 2025.

„Conform raportului oficial oferit de CFR luna trecută pentru sfârșit de ianuarie 2025, stadiul fizic este 23% pe lotul 1 (Cluj-Aghireșu), 32% pe Aghireșu-Poieni, doar 4,5% pe Poieni-Aleșd (include defileul, zona cea mai dificilă de pe traseu), respectiv 10% pe Aleșd-Frontieră Ungaria.”

Trimite articolul

X
Taguri:
calea ferata ,
Cluj - Oradea ,
stadiul lucrarilor
9 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Puiu says:
    April 29, 2025 at 7:39 pm

    4% intrun an jumate este jalnic! Cine sunt constructorii sicei care urmaresc o asemenea investitie importanta .Acesti indivizi submineaza economia nationala si trebuie deferiti justitiei iar ministru transporturilor sa plece si sa-l angajeze Nordis !

    Reply
    • Claudiu says:
      April 30, 2025 at 8:01 am

      Proiect care trebuia sa fie gata în 3 ani o sa fie gata 2030. Dacă tu faci 4 la suta 18 luni. Pai unde e vorba de inundații? Ca doar linia e de mult acolo. Acuma au apărut alte probleme. Jalnic.

      Reply
  2. xxx says:
    April 30, 2025 at 4:51 am

    Oradea si atat. Episcopia e tot Oradea

    Reply
  3. Citizen says:
    April 30, 2025 at 6:26 am

    Bine ca macar sa citeasaca un text scris de altii stie cucoana asta.

    Reply
  4. scortosul says:
    April 30, 2025 at 8:10 am

    acest ministru(brav pesedist) se dovedeste inca o data ca este cel mai idiot din toti. Pana acum s-a laudat cu lucrarile pornite de Drula, el fiind un impotent functional care doar reuseste sa bolcheze lucrari pe ambitii personale(1 an a tergiversat inceperea pucratilor pe tronsonul Biharia_chiribis de dragul mizeriei). Odata cu trecerea psd in hopozitie figura lui de vfata de cal are sa dispara din fata noastra trecand in istorie cxa personajul “nu ca el”

    Reply
  5. scortosul says:
    April 30, 2025 at 11:44 am

    Deci, ideea principala e ca se vor pierde toate fondurile Eu pe acest proiect si totul are sa fie platit de la buget, buget CARE ESTE FARA FUND! deci Liber la FURACIUNE! ” fata de cal” care e parandalatul tau la finatarea asta?

    Reply
  6. Anonimul says:
    April 30, 2025 at 1:45 pm

    Vorbe, vorbe-n vant, normal ca pe teren nu-i ca-n birou si-n minciunile spuse. din pacate Romania sufera la capitolul profesionalism. Am “aruncat” la gunoi toti profesionistii expertii din teren si nu numai iar, acum se simte aceasta lipsa si apelam la straini care n-au niciun interes ca Romania sa prospere, sug numai bani, multi bani.

    Reply
  7. Florin Marinescu says:
    April 30, 2025 at 3:48 pm

    Controlul este un principiu de baza a unui management de succes. Situatia este foarte grava. Lucrari executate 5% sau 12%. Este foarte bine ca deputatul Arina Mos a solicitat stadiul lucrarilor dar raspunsul este evaziv. Trebuie sa i se ceara lunar stadiul lucrarilor, sa fie prezentat in parlament si daca nu ia masuri clare pentru accelerarea lucrarilor sa lase pe altcineva care este un bun manager. Pana la urma ne va costa pe noi toti mai mult daca ne multumim cu raspunsuri ramase dinanite de 1989.

    Reply
    • Anonimul says:
      May 1, 2025 at 1:07 pm

      Nu sunt un nostalgic insa, un drum de munte extrem de dificil, a fost finalizat in 4 ani si ceva. In cazul de fata “drumul” exista, adevarat sunt anumite tronsoane dificile insa, este inadmisibil ce se intampla.Tronsoanele pe teren plat cred ca trebuiau sa fie aproape finalizate. Ca de obicei mult circ (minciuna) fara paine si putina munca.

      Reply
  8. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    ADVERTORIAL
    Educație fără bariere: Incluziune și oportunități pentru studenții cu dizabilități - Stand dedicat în cadrul Târgului de Joburi UO
    Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio – Umane, vă invită în cadrul proiectului „Educație incluzivă la Universitatea din Oradea: Susținerea accesului și participării studenților cu dizabilități”(CNFIS-FDI-2025-F-0387).

    BIHON Sport local

    Campioana mondială a pierdut „finala” din „optimi” la lovituri de departajare!
    Cu evoluții modeste la actuala ediție, campioana mondială en-titre a părăsit Campionatul Mondial după optimile de finală.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    FOTO-VIDEO
    Mai multe femei din Republica Moldova, exploatate sexual de o conațională într-un apartament din Oradea
    Procurorii DIICOT Oradea au reținut marți o femeie de 52 de ani, originară din Republica Moldova, acuzată de trafic de persoane și proxenetism.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Donare multiorgan în Bihor: tânăr de 22 de ani în moarte cerebrală dă viață altora
    La Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor a avut loc o prelevare multiorgan de la un pacient în vârstă de 22 de ani, aflat în moarte cerebrală.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Mai mult de jumătate dintre autospecialele SAJ Bihor sunt învechite. Cinci dintre ele au parcurs peste 1.000.000 km
    Mai bine de jumătate dintre autospecialele utilizate pentru transportul pacienților orădeni la spital sunt mai vechi de șapte ani, cele mai vechi fiind fabricate în perioada 2008-2009. Potrivit crisana.ro, toate au parcurs peste 500.000 de kilometri, iar cinci dintre ele au depășit chiar un milion de kilometri.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Simulare de urgență la Oradea: cutremur și incident radiologic în același timp
    Marți, 27 mai, începând cu ora 18:00, pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Crișana” Bihor vor desfășura un exercițiu cu forțe și mijloace în teren.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.