Tronsonul Beiuş – Oradea va fi refăcut în cursul anului viitor, peste reciclarea in situ realizată în urmă cu două ierni. „Modernizarea acestui drum va continua peste reciclarea în situ, prin mărirea platormei de circulaţie şi realizarea podurilor şi podeţelor”, a declarat ministrul Cuc. Altfel, ministrul PSD a ţinut să-şi arate muşchii, în relaţia cu constructorii.
„Nu mai putem pierde o zi când e vorba despre proiectele de infrastructură mare, în România. Nu mai facem rabat de la termene şi calitate. Dacă nu, prefer să reziliez şi să aştept firme serioase. Statul Român este partener onest. Prin noile proceduri pe care le-am lansat, nu ne vom mai judeca cu constructorii la Curtea de arbitraj de la Paris, ci în instanţe româneşti. Pentru loturile unde avem identificate probleme de mobilitate, se prelevează probe. „Vă promit că în perioada următoare îi vom disciplina şi pe cei care sunt pe şantierele din România”, a afirmat Cuc, făcând referire la toate proiectele de infrastructură din România. Inclusiv la cele de pe autostrada Deva – Sibiu.
Altfel, ministrul a ţinut să felicite conducerea Consiliului Judeţean Bihor pentru finalizarea procedurii de licitaţie pentru noul terminal de la Aeroportul Oradea, pentru care Guvernul a alocat deja 8 milioane de lei. „Am înţeles că va fi finalizat sfârşitul anului 2018”, a spus ministrul Cuc, lângă care a stat preşedintele PSD Bihor, Ioan Mang, vicepreşedinte al CJ Bihor.
Centurile şi PR-ul pentru Mang
Ministrul a făcut o serie de anunţuri optimiste pentru centurile ocolitoare de pe drumurile naţionale din Bihor, amânate la nesfârşit. Ministrul Cuc, despre Centura Beiuş – Ştei de pe DN76: „va fi realizată prin fonduri europene – POIM. Avem deja un constructor. Singura problemă era necesitatea emiterii unei Hotărâri de Guvern pentru exproprieri. Însă până în septembrie o vom avea şi vom da drumul la investiţie”. Despre Centura Aleşd de pe DN1: „Până la sfârşitul lunii se dă drumul la proiect, după anularea licitaţiei. O să vedeţi că termenele pe care mi le asum vor fi respectate”. Centura Săcueni, de pe DN19: „Acolo am avut un contractor neserios, contractul a fost reziliat în 2015, în septembrie vom lansa procedura de achiziţie pentru continuarea lucrărilor”. Despre Centura Salona, de pe DN79: „Am preluat SF-ul de la Consiliul Judeţean şi l-am transmis dlui director al CNAIR, Ştefan Ioniţă, cu posibilitatea de a-l prelua şi de a găsi sursa de finanţare”.
Atât ministrul Cuc, cât şi directorul general al CNAIR s-au ferit să dea termene pentru finalizarea execuţiei proiectelor acestor centuri, insistând doar asupra faptului că, în sfârşit investiţiile vor fi puse în practică. „Mulţumită şi dlui Mang, uitaţi că acest lucruri se deblochează”, a ţinut să afirme ministrul PSD al Transporturilor, atent la PR-ul politic local al şefului PSD Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!