Pasajele transversale de pe Centură – Ciheiului şi Nojoridului – sunt, practic, finalizate şi vor fi date în folosinţă până la finalul lunii septembrie. Venit sâmbătă dimineaţa în vizită la faţa locului, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe l-a subliniat pe primarul Ilie Bolojan, secretar general al PNL, cel care i-a stat alături ministrului. Cu ministrul Buşe a venit şi secretarul de stat la Transporturi, orădeanul Marcel Boloş, fost director în Primăria Oradea.
Primarul „uber alles”
Ministrul Transporturilor Sorin Buşe a subliniat cum cele două noi pasaje de pe Centura Oradea sunt un exemplu pentru România, inclusiv prin faptul că au fost terminate cu două luni în avans! Buşe a arătat că realizarea pasajelor reprezintă un model de succes prin prisma parteneriatului dintre Primăria Oradea, CNADNR şi Ministerul Transporturilor şi i-a găsit merite deosebite primarului Ilie Bolojan, chiar dacă noul ministru este în funcţie doar de aproximativ o lună. „Este un exemplu de profesionism şi un exemplu parteneriat foarte reuşit între autoritatea locală, CNADNR şi Ministerul Transportului. Şi, sincer să fiu, eu leg aceasta de leadership-ul energic şi eficient al domnului primar Bolojan, căruia îi mulţumesc foarte mult”, a declarat ministrul la pasajul de la intersecţia cu strada Nojoridului, după care s-a întors ca să îi strângă mâna şefului mare din Primărie şi PNL. Astfel, se remarcă faptul că, dacă în iulie 2015, la începutul lucrările prefectul Claudiu Pop îşi asuma supervizarea proiectelor celor două pasaje, iată că la finalizarea acestora prefectul Pop nu este alături de ministrul Transporturilor, ci primarul Ilie Bolojan este cel care culege aprecierile Guvernului tehnocrat. Amintim faptul că primarul de Oradea a lansat ideea şi proiectele celor două pasaje, făcând inclusiv exproprierile necesare, CNADNR preluând apoi finanţarea. Tot Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a organizat licitaţia pentru execuţia pasajelor şi a supravegheat derularea lucrărilor. Chiar dacă plăţile se fac mai greu…
Unii 98%, alţii 30%
Înainte să facă declaraţiile de la pasajul Nojoridului, ministrul Buşe fusese în vizită la pasajul cu Ciheiului, unde reprezentantul constructorului Porr i-a prezentat proiectul. Cum ministrul a întrebat cum se stă la capitolul plăţi, constructorul i-a răspuns, oarecum jenat, cum că, deşi pasajul este la un stadiu fizic de 98% finalizat, lucrările sunt plătite doar în proporţie de 30%. De altfel, nu doar constructorii celor două pasaje se plâng de dificultatea cu care sunt plătiţi de CNADNR pentru lucrări. Aceleaşi probleme au fost reclamate şi de constructorii de pe DN 76, un drum a cărui reabilitare este un calvar continuu, de câţiva ani încoace.
Pasajul de pe strada Ciheiului va avea o lungime totală cu rampe de 484 de metri, din care 15,7 metri pasajul efectiv, iar cel de pe Nojoridului o lungime totală de 681 metri, din care 15,7 metri pasajul efectiv. Valoarea pasajului de pe Ciheiului este de 19,5 milioane de lei, fără TVA, executant fiind firma Porr Construct, aceeaşi care realizează şi noua pistă de la Aeroport.
Valoarea pasajului de la intersecţia cu strada Nojoridului se ridică la 14,7 milioane de lei noi, fără TVA, executant fiind asocierea Freyrom Bucureşti – Procons Grup Oradea. Acest pasaj leagă zona străzii Horea de Cartierul Grigorescu şi de Parcul Industrial Eurobusiness 2.
Citiți principiile noastre de moderare aici!