„Situația de pe A3, Chiribiș – Biharia, trebuie să se deblocheze. Suntem într-o situație de Kafka. Am cerut documentele celui care a câștigat și el contestă faptul că am cerut documentele. În situația asta suntem. Avem un câștigător, îl știți, s-au cerut documentele de ce la CNAIR, să vină la semnat, ei contestă această chestiune. Ei au câștigat prin instanță că, altfel, vă spun sincer că aș fi anulat, dar mi-au spus colegii că nu prea se poate juridic”, a declarat vineri ministrul Transporturilor.
„Fac aceste lucruri (firme controlate de Beneamin Rus – n.r.) fiindcă spun că în momentul în care ar semna acest contract, ar pierde anumite procese pe care le au deja deschise cu noi în trecut. Am înțeles, eu vreau să fac autostrada, pe mine nu mă interesează ce au semnat Orban pe repede înainte cu Bode aici, înainte de campanie. Pe mine mă interesează să fac această autostradă de la Chiribiș la Biharia. Nu eu, nu Pistol i-a forțat să semneze acel contract (reziliat – n.r.). Dacă le-a promis cineva, ceva, să se ducă la instituții abilitate și să spună, dar nu să blocheze un proiect de tipul acesta. Nu se poate așa ceva. De doi ani și ceva, e șoarecele și pisica. De ce blochezi în acest moment un proiect extrem de important?”, a întrebat pe un ton ridicat ministrul Transporturilor, potrivit economica.net
Cum au pierdut austriecii de la Strabag
[eadvert]
În noiembrie 2023, Curtea de Apel București a respins contestația Strabag la licitația pentru lotul Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania (A3). Pentru acest lot, CNAIR a desemnat câștigătoare oferta bihorenilor de la Precon (patronate de Beni Rus).
Aproape 800 milioane de lei
Câştigătorul licitaţiei pentru construcţia subsecţiunii Chiribiş – Biharia a Autostrăzii Transilvania au la dispoziție doi ani să construiască cei 28,55 de kilometri, anunța pe 8 iunie 2023 ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
După semnarea contractului, asocierea de firme câștigătoare ale licitației vor avea la dispoziţie 785,21 milioane de lei (fără TVA) şi 24 de luni (6 luni proiectare şi 18 luni execuţie lucrări), potrivit lui Sorin Grindeanu.
Trimite articolul
XSpurcați mafioți a dat și județul nostru. Don Benny măcar nu are fața onctuoasa a familiei chimice, dar palidă consolare
Blochez pentru că eu dintr-un simplu ghid pe autocar am ajuns un mare mafiot cu sprijinul politicului unu singur care nu mă lăsat să fac ce vreau a fost Radu Țârlea.Eu am ramas tot un mare mafiot iar Târlea a zburat din politică, așa că nu va puneți cu mine.
Bunatatea pocaitilor este peste tot. Au un har sa fie prosti si razbunatori.
-
Așa zici tu atunci sa fure dacă asta ai înțeles tu.
-
ortodocsii din guvern ce fac?
-
Ortodocșii nu se consideră sfinți ca voi.Deci….mucles.
-
Multe lucrări de autostrăzi bat pasul pe loc din cauza judecătorilor corupți care sunt mituiți de unii din executanții lucrărilor care tot fac contestații iar acești judecători incompetenți le dau câștig de cauzăoe nedrept, cum evpisubul că Selina sa șantajeze tot timpul iar instanțele sa de-a decizii netemeinice și nelegale, acest tronson trebuia să fie fara demult dar din cauza justiției stagnează de vrei 10 ani, cine îi verifica pe acești judecători pentru deciziile nelegale, ba uneori blochează lucrările începute prin anulare cum evpisubil așa ceva că unii judecători parveniți sa de-a asemenea decizii contrare legii.
Același Grindeanu care a reziliat contractul cu Selina ( 363 milioane de lei) pentru că cei din urmă au cerut ajustarea de costuri datorită dublării prețurilor la materiale din momentul licitației până în momentul atribuirii?
În 2017, CNAIR a estimat că acest contract are o valoare de 456 milioane de lei.
Același Grindeanu care, după ce a refuzat oferta Selina de ajustare, a reluat licitația la o valoare dublă adică 877 milioane de lei?
-
Dar de ce Selina a dat o ofertă subevaluată sub estimarea CNAIR chiar? Ca să câștige la sigur, apoi cu tertipuri și motive false de lucrări suplimentare să mai ceară bani… deci cine e mafiotul?
De ce nu există procedură pentru astfel de situații? Nu semnezi, blochezi demersul bun, pa, eject și să luam al doilea clasat la licitație ca câștigător fără drept de contestare din partea Precon.-
Când SELINA a ofertat nu era subevaluată. După COVID și după ce a început războiului s-au dublat prețurile materialelor, deci nu văd să fie vorba de tertipuri. Statul Român nu a acceptat suplimentarea care nu depășea valoarea inițială estimată. A reluat licitația la o estimare dublă. Cine e mafiotul atunci?
Așa că, în situația asta, foarte bine face că se războiește cu statul Român și tergiversează. Că văd că nu răspunde nimeni de ce un proiect ce se putea face cu 456 milioane de lei, sub mâna lui Grindeanu se va face la cel o valoare cel puțin dublă. -
Măi omule :Selina a câștigat licitația în urmă cu doi ani și după doi ani este chemată să semneze contractul de execuție! Până atunci sa tot judecat contestațiile în instanță. La noi contestațiile durează cu ani? Iar la chemare toate materialele de construcții sau dublat pretutile. Iar d-l Grindeanu ia anulat contractul. Ca, apoi la nici 4 luni ce să vezi? Erbasu și încă 3 companii în derularea execuțiilor fac grevă! Pe care motiv? Peuru aceiași noțiune :”DUBLAREA PRETURILOR LA MATERIALELOR DE CONSTRUCȚII?” La cei care au făcut greva lea recalculat preturile de construcție și Selina băgată pe lista neagra! TU STIMABILE CE AI FI FĂCUT? păcat ca nu se lucrează la autobanda. Dar cine va se pare că va plăti pentru eroarea făcută
-
-
Adica daca nu faci cum zice Grindeanu sau PSD, si daca mai esti si simpatizant sau sustinator PNL, AUR, uSR, etc…., atunci esti executat pe esafod in piata publică.
De ce nu il ececuta d-l Grindeanu pe Paul Stanescu de la Olt, cat si pe sleahta lui ??
Ca si ei sunt partasi la intarziera executarii soselei de mare viteza Craiova – Pitesti !
Ah….
Intelg.
Nu are cohones !!
Caci Paul Stanescu discuta direct cu Ciolacu, nu povesteste cu gorjeanul aciuit prin Timisoara care are aere de bănățean.
Lumea il știe ca e oltenaș cu gatul.lung care a privit peste munti ca sa vizeze locuri de conducere prin Ardeal – Banat.
N-am sa comentez subiectul insa, realitatea este ca nu avem nici azi un lot extrem de important din autostrada Transilvania, deci cetatenii Romaniei si nu numai pierd.
mafia nu doarme. e vorba de o gramada de bani.
Cineva se crede foarte destept,faptic este zero.
Beni a uitat ca anul asta sunt alegeri. Si cand sunt alegeri, politicienii nu mai sunt prieteni decat cu alegatorii.
Firmele lu beni nici nu trebuiau acceptate la licitații deoarece avea certificat negativ, și-a făcut alta firma că să eludeze legea, daca acesta nu exista tronsonul de autostradă chiribis-biharia era gata de mult, era trebui că statul, mt și cnair să fie mai prompte in aplicarea legii dar de multe ori conducerea cnair sunt mana-n mana cu firmele infractoare care sabotează, cer majorarea prețului și tot felul de șmecherii, in timp ce autostrada bate din pacate pasul pe loc din cauza unor firme neserioase și sabotoare.
așa o țară nu ar trebui să existe!
Trebuia sa o lasti pe Orban sa negociaza. Jumatate din Ro ar fi fugit din tara asa cum a u facut jumate din Hu. Unde au fugit ? Nu cred ca in Mngolia sau dus. Nu stiu de ce.
De 20 de ani o blocheaza 🙁
Cum sa faca afaceri baietii deștepți daca nu au la mana politicul?Si cine sustine toata treaba justiția corupta până in măduva oaselor.Le dau salarii de nabab sa fie corecti sa fie intangibili dar ce sa vezi sunt cu mana până la cot in afaceri. SPOLIEAZA tot mana in mana cu toti politicienii corupti.Nu mai ajungem sa ne revenim fara un conducator cu cohones sa taie in carne vie.As prefera unul tiran decat toti mafiotii de la carma tarii.Mai bn ia unu decat 1000.