Centura metropolitană a Oradiei e cel mai mare proiect finanțat prin Programul Anghel Saligny, la nivel național, cu valoarea totală de peste 150 milioane lei. Suma vine din alocările către CJ Bihor și către Primăria Oradea, din acest nou PNDL.
[eadvert]
Viaductul de la Betfia
Viaductul e una dintre componentele spectaculoase ale proiectului, pilonii sunt deja vizibili pe traseul drumului care taie dealul.
„Astăzi am început cu prima elevație de la culee, piloții sunt 100% betonați, egalizările în proporție de 96% betonate. Asta e stadiul fizic”, ne-a declarat Cristian Spiridon, șef de șantier pe partea de structură.
Viaductul va ocoli zona de deversare a apei din Băile Felix, iar actualul drum comunal va rămâne sub pasaj. Inginerul consideră că șantierul pasajului avasează bine și că poate fi realizată în termenul asumat.
Vicepreședintele CJ Bihor, Mircea Mălan, spune că toți cei 64 de piloți forați sunt executați.
„Lucrările au avansat într-un ritm alert. Acesta e un drum de 17 km extrem de important pentru județul nostru. Face legătura între trei drumuri naționale și între centura Oșorhei și drumul de legătură Oradea – Nojorid, care sunt în execuție. Proiectul își va dovedi utilitatea în viitor”, a declarat acesta.
Două loturi
Contractul de execuție pentru al doilea tronson din Inelul Rutier Metropolitan (lot 1) a fost semnat în iulie. Valoarea contractului semnat cu asocierea de firme Asfamixt, Opr Asfalt și Dacia Faber este de peste 70 de milioane de lei, plus TVA.
Contractul pentru execuția Lotului 2 al Inelului Rutier Metropolitan a fost semnat în aprilie, cu PORR Construct, firma care a câștigat licitația. Valoarea contractului este de peste 81 de milioane de lei. Proiectul inelului rutier a trecut de plenul CJ Bihor abia în luna septembrie 2022, la a patra încercare, cu votul a doi consilieri județeni ai PSD – Ciprian Anta, administrator public la Primăria Sânmartin, respectiv Florentina Bara.
Votul celor doi a iscat dezbateri aprinse în PSD Bihor, deoarece partidul a decis să nu voteze proiectul în forma în care a fost propus de CJ Bihor. Tot în septembrie 2022 a fost lansată și procedura de licitație pentru proiectarea și execuția șoselei. Inelul rutier metropolitan va avea o lungime de 17 kilometri și are câte o bandă pe fiecare sens de circulație.
Proiectul a fost împărțit în două tronsoane. Primul tronson are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care se va face peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Cel de-al doilea sector de drum pornește de la acest viaduct și ajunge în Orșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu. Inelul va conecta drumurile naționale ce leagă Oradea de Cluj, de Deva și de Arad. Proiectul este finanțat prin Programul Național „Anghel Saligny”, din alocările pentru Municipiul Oradea și Consiliul Județean Bihor.
Contribuția guvernamentală reprezintă 80% din valoarea totală a investiției, iar 20% reprezintă contribuția Consiliului Județean Bihor și a Primăriei Oradea. Contractul de finanțare a fost semnat în luna aprilie 2023. Pentru realizarea acestei investiții, Consiliul Județean Bihor a încheiat protocoale de colaborare cu Primăria Municipiului Oradea și Primăriile comunelor Oșorhei, Sânmartin și Nojorid.
Trimite articolul
XS-ar zice ca ministrul a ingenuncheat in fata lui Birta si Malan si le-a sarutat inelul
Papagalii! Poza generica: Malan, Birta si ministru’ os de peste la o chercheleala inainte de bairam .