Ministrul Răzvan Cuc nu a venit, vineri, pe șantierul Selina – Tramco de pe autostrada A3 pentru a rupe contractul, așa cum a făcut în alte părți. Dimpotrivă, a folosit doar cuvinte de laudă la adresa companiei patronate de Beniamin Rus și, în aceași timp, a fost acid cu antreprenorii străini. „Ne dorim ca antreprenorii români să crească. Și când mă refer la antreprenori serioși vreau să vedem câteva date. Aici, proiectarea s-a terminat mai repede, așa cum s-a întâmplat la Centura Bacău sau la drumul expres Pitești – Craiova, unde tot un antreprenor român a devansat.
Vremea a fost potrivnică, dar aici nu s-a stat. S-a lucrat la drumurile tehnologice, să se poată intra masiv, de îndată ce vremea va permite, cu lucrul la terasament și autostradă. În spatele meu vedeți cantități însemnate de agregate pentru a fi puse în operă la acest obiectiv”.
Mai mult, Cuc spune că Selina va fi susținută de Guvern pentru a lucra bine și pentru a termina tronsonul DN 19 – frontieră (5,35 kilometri) în acest an. Cu tot cu pasaje. „Guvernul PSD îl va ajuta prin programul de accelerare, pentru fonduri suplimentare față de valoarea contractului, pentru a putea mări capacitatea de lucru, prin valoarea pe care o vor avea. Să lucreze și în timpul nopții, să își aducă utilaje suplimentare, pentru a se încadra în termenul pe care constructorul și l-a asumat”, a declarat Cuc.
Alții vin „să caute români fraieri”
Ministrul a continuat în același stil, aruncând inclusiv săgeți la adresa concurenței străine ce participă la achizițiile publice din România. Ministrul Cuc: „Vreau să felicit mobilizarea antreprenorului. Este o mobilizare impresionantă și ăsta este exemplul pe care trebuie să îl dăm noi, în România. Nu avem nevoie de alții să vină cu două mape și trei laptopuri în România și după aceea să caute niște români fraieri de la care să subcontracteze. Ci avem nevoie de firme puternice, cum este Trameco, care sunt convins că își vor respecta termenele asumate. Voi veni și în cursul anului să verific stadiul lucrărilor”.
Cuc a venit și cu promisiuni. Pentru secțiunea Chiribiș – Suplacu de Bărcău câștigătorul va fi desemnat undeva spre sfârșitul săptămânii viitoare, iar pentru Biharia – Chiribiș, „sperăm să terminăm cât mai repede contestația și să putem semna contractul în următoarele trei săptămâni. De la Suplac spre Mihăiești (jud. Sălaj) așteptăm depunerea ofertelor pentru tronsoane scoase pentru execuție și proiectare”.
OUG anti-blocaje
Ministrul Cuc a făcut referiri și la problema contestațiilor care continuă să întârzie proiectele de infrastructură, așa cum este situația tronsoanelor Biharia – Chiribiș și Chiribiș – Suplacu de Barcău. Promite că Guvernul va scoate o OUG, care are rolul de a opri contestațiile făcute pe bandă rulantă, cu rolul de a opri semnarea contractelor.
Ministrul Transporturilor: „Sunt anumiți câțiva contestatari de meserie, care nu fac decât să blocheze. Am făcut un proiect de OUG, care în primă fază a fost destul de afectat de observațiile făcute de Ministerul Justiției, însă am reluat discuțiile cu Ana Birchall și sper să depășim aceste obstacole. Vreau să putem ieși cu o OUG care să poată ajuta aceste proiecte. În sensul că, după primul termen de 30 de zile când CNSC se va pronunța, noi vom putea semna contractul. Este dreptul fiecărei firme să se ducă cu contestația mai departe, dar uitați-vă, poate fi cazul unui asemenea proiect ce poate fi câștigat de o firmă românească puternică (dă exemplul Selina – Trameco – n.red.) și până se finalizează un proces în instanță, noi deja finalizăm obiectivul. Sper ca în trei săptămâni să intrăm cu ea în ședință de Guvern”.
Răzvan Cuc a mai promis, la Biharia, că în acest an vor demara procedurile pentru centurile Beiuș – Ștei, Aleșd sud și electrificarea căii ferate Episcopia Bihor – Cluj.
Citiți principiile noastre de moderare aici!